Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1274 ggr
ariama
2/27/12, 3:06 PM

24-Karat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

24-Karat, ja han heter faktiskt så Kyss! Han är så himla fin och så himla gullig! Kanske inte världens vackrastse mus, och en liten smula nervig, men väldigt förtroendefull är han.

Han har fått mitt hjärta att smälta, både med sin kraftfullhet och storlek, sin djupa glänsande guldfärg, och så tilliten!

Jag tog ut deras (hans och brorsans) hus ur buren och satte den och mig i fotöljen. Brorsan var först ut, och började upptäcka. Brorsan gick överallt, men inte upp i min utsträckta hand utan runt omkring den.

Efter ett tag tordes 24-Karat sig också ut, men han gick raka vägen till min hand och satte sig i den, och kollade omgivningarna från handen.

Så småningom började han också gå små rundor, men de var avbrutna med pauser i handens trygghet.

Då smallt mitt hjärta totalt Kyss

Tyvärr är han Dominant Yellow … med allt vad det innebär. Dock är jag noga med att inte blanda ihop DY och RY. Och jag kan använda 24-Karat som avelshane, eftersom minst hälften av ungarna blir icke-DY, och där har DY utgått, men inte polygenerna för rödfärgen.

Annons:
axilur
2/27/12, 3:19 PM
#1

Vilken stilig kille! Kyss

/Anneli

Lamina
2/27/12, 8:55 PM
#2

Oj vilken fin mus! Och vilken fin berättelse om honom. Kyss (och han är visst världens vackraste mus, för det är alla möss. :p)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tiaran
2/27/12, 9:27 PM
#3

åhhh liten tjockis Kyss <3

ariama
3/13/12, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Dagsbilder på 24 Karat Kyss.

ariama
3/13/12, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Stor och härlig grabb, och en "fascinerande mus", för han är både snygg och ful på en gång, och trevlig och jobbig i temperamentet samtidigt.

ariama
3/13/12, 12:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

"Ful" för hans päls är "tufsigt lång". Den tufsar ihop sig så han ser lite knäpp ut (ser ok ut på dessa foton dock), särskilt ansikte, nacke och runt ögon. Ögonen blir  lite små därinne i rufset, samtidigt är pälsen ändå gles runt ögonen.

Annons:
axilur
3/13/12, 12:56 PM
#7

Nej då, han är bara himla vacker! KyssGlad

/Anneli

ariama
3/13/12, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Temeramentsmässigt är han för "ivrig", och kan inte sitta still. Ger intryck av "oro", men de tär mest otålighet. Å andra sidan är han helt förtroendefull och väldigt kommunikativ, något som jag anser är viktigt.

Hoppas han lugnar ner sig med åldern.

Han är korsad typ med mycket svensktypat i sig, dock väldigt storväxt. Lustigt också, att han blir så fin på fotona, han är ju snygg ju Skrattande.

Fascinerande mus! Kyss Och jag älskar färgen.

ariama
3/13/12, 1:03 PM
#9

Axilur: 24 Karat tackar och hälsar Skrattande.

ajanki
3/27/12, 10:52 AM
#10

Tycker att han är en väldigt stilig killeKyss

ariama
3/27/12, 8:13 PM
#11

Tack! han blir dessutom hela tiden bättre med åldern, både utseendemässigt och beteendemässigt. En himlans rar och fullständigt tillitsfull grabb! Kyss Jag är mycket förtjust i honom.

ariama
4/13/12, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Bombar lite fler bilder på sötnosen, han är så himla läcker, och snäll är han också. Hans fullständiga förtroendefullhet förvånar mig fortfarande, är förtjust!!

Han kan bli lite rädd om något stort dyker upp plötsligt, utan att han vet vad det är, men så fort jag säger ett endaste ord kommer han omedelbart fram till mig utan att tveka. "Hej, kommer du, vad kul! Hälsa på mig!"

I alla situationer blir han fullständigt orädd, av ett enda ord av mig. Kyss

Sedan är han fortfarande lite för "nervig", han blir "för ivrig". Även om han inte är direkt springig, så är han inte gärna still. Jag kan klappa och pussa, men han har inte riktigt tid att stanna upp och ta till sig fullt ut. Det händer ju så mycket spännande när jag tar upp honom! Han måste vända sig och hinna se och lukta på allt som finns omring.

ariama
4/13/12, 1:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Gullegubben!!! KyssKyssKyss

Annons:
Upp till toppen
Annons: