Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 644 ggr
Nallebus
2/27/12, 7:24 PM

Min egenblandade mat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag blandat ihop maten till mina kommande möss, vet inte vilka möss det blir eller när dem kommer, men maten är iallafall klar redan nu Tungan ute

I maten så har jag:

Fyr-kross

Pumpa kärnor

Solros kärnor

Lite lite müsli som vi hade hemma, läste på för packningen och det var inget i den som borde vara farligt för mössen.

Tycker ni det låter bra eller borde jag tillsätta något mer? Kommer ev tillsätta lite hundmat men jag får se hur det blir Skrattande

 VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Annons:
Hyeonmu
2/27/12, 7:36 PM
#1

Det tycker jag låter bra. =) Så länge du inte öst på för mycket med solroskärnor(men det ser inte ut så). Du kan ju alltid lägga till lite fler fröer av olika slag, lite nötter kanske (är även anti-jordnötter, mer onyttigt än nyttigt tycker jag) men det är inget måste. =)

Charlie2006
2/27/12, 7:45 PM
#2

Rekommenderar inte att ha russin i, eller någon annan torkad frukt.

Solroskärnor behövs inte då du har pumpafrön i, blir för fett tycker jag. men det märker du sen när du får hem mössen, om dom blir allt för runda. ;)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Nallebus
2/27/12, 7:47 PM
#3

#1 Ååh vad bra :D Lite mer nötter kommer jag kanske att till sätta, det var nötter i müslin men tror inte att dem syns så mycket på bilden ;)

 VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Nallebus
2/27/12, 7:49 PM
#4

#2 Det är inte jätte mycket russin o så i, men kan kanske plocka bort lite grann senare. Det är inte så mycket solros kärnor i, det ser bara mycket ut eftersom att  fyr-krossen hamnat i botten ;)

 VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Hyeonmu
2/27/12, 9:46 PM
#5

#3

Jo, det är rätt praktiskt faktiskt med müsli. Det finns ibland "nöt-müsli", AXA har en i plastförpacknig som ska vara så färsk. Familjemüsli tror jag den heter. Kör man på den och ett vanligt paket fyrkornskross eller fyrkornsmüsli har man en rätt bra fördelning av nötter och säd tycker jag. Sen har man i lite fröer bara. 

Jo torkad frukt är förstås ganska "önödigt". Russin var cancerogent om jag inte minns fel, sen är det lite näring och mycket socker i torkad frukt. … men jag har torkad frukt i ibland ändå när det finns i müsliblandingen. Mina brukar peta bort det - eller slänga det i vattenskålen. xD "Matte - de här vindruvorna är uttorkade!"

[jaxwire]
2/27/12, 10:26 PM
#6

#0 vart har du köpt 4 krossen?

Annons:
Grodan
2/27/12, 10:48 PM
#7

Jag blandar så att mina möss inte får mer än

  • ett par solrosfrön per dag
  • inte mer än 1 pumpafrö om dagen
  • Linfrö max 5 om dagen
  • sesamfrö utan skal runt 5 st
  • hirs max 5 st om dagen
  • osv

Havre, vete och korn får de ca 0,4 dl av. Råg får de i form av rågbröd som de alltid har tillgång till just nu (knäckebröd o hembakat typ).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nallebus
2/28/12, 1:39 PM
#8

#6 Jag köpte den på coop, saltås 4 kross hettte den :)

Jag spädde ut med mer 4 kross så att det inte blir lika mycket fröer o så varje dag :)

 VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

majken99
2/28/12, 4:00 PM
#9

Du kanske kan slänga i lite kokos?

Nallebus
2/28/12, 5:47 PM
#10

#9 Om jag inte mins fel så är det nog lite lite kokos i, men inte alls mycket ;)

 VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Upp till toppen
Annons: