Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1737 ggr
Chilizera
2/28/12, 7:46 AM

3 hanar säljes, Uppsala

Tre hanar till salu för en symbolisk summa. En är vit med gråa fläckar, en ljusgråspräcklig och den sista är riktigt mörkgrå, gränsande till svart. Bilder kan fås vid intresse.

Föräldrarna är zoomöss, jag köpte en hona som visade sig vara gravid. De är friska och pigga så vitt jag kan se och verkar än så länge komma överrens med varandra. 5 veckor gamla.

Finns i Uppsala.

Annons:
hyoscamusniger
2/28/12, 8:39 AM
#1

kan du fixa transport till stockholm?

Exoticas
2/28/12, 9:09 AM
#2

En fråga till hyoscamusniger, du har svarat på många mus annonser utan att veta mycket om mössen alls, vad vill du få ut av dina möss?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Sara B
2/28/12, 9:34 AM
#3

Vad kommer dem från för zooaffär? :)
Jag tror att det är lättare att få dem sålda om du läggar upp några bilder och skriver lite om dem!

Chilizera
2/28/12, 9:40 AM
#4

#1 Efter att ha läst dina inlägg från senaste tiden så tror jag tyvärr inte att jag vill sälja mina möss till dig. Sorry

Chilizera
2/28/12, 10:04 AM
#5

#3 Mamman kommer från Grizzly i Uppsala, en i personalen hade fött upp möss till butiken.

Lägger kanske upp bilder senare.

Sara B
2/28/12, 11:20 AM
#6

#5 Usch nu blir jag super besviken, köpte du en gravid hona från grizzly? Jag som har pratat bra om dem =/
Vet att de i personalen är ganska kunniga då de föder upp de andra djuren själva men mössen tar de ju från nån gorssist Imazo tror jag det är, mina möss kommer ifrån grizzly.

Annons:
Chilizera
2/28/12, 11:53 AM
#7

#6 Kvinnan som födde upp sa att hon inte skulle fortsätta med musuppfödningen, hon hade tagit på sig för mycket arbete med både det och uppfödning av andra djur. Så hon hade väl inte haft tid att ha koll på dem antar jag.

Hade lite frågor om mössen (om hon tyckte de hade bra temperament, vad färgerna och mönstren kallas och lite annat) som hon försökte svara på men hon verkade inte kunna något om det… Borde väl varit en varningssignal för mig, men jag tyckte ju det lät så bra att de födde upp själva … man lär sig så länge man lever.

Vattnadal
2/28/12, 11:58 AM
#8

Lägg upp lite foton, tecknat finns det nästan alltid intresse för!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sara B
2/28/12, 12:08 PM
#9

#7 Förlåt att det blir en del OT-
Det låter ju jättekonstigt! =/ Killen där inne är väldigt trevlig att prata med i alla fall vet jag. Det kan vara så att hon fått uppgifter hon inte klarat av helt enkelt. När jag pratade med dem så ville de gärna ha ett sammarbete med någon uppfödare så att de skulle slippa att beställa mössen från grossist. Dock tror jag det är få uppfödare som säljer till djuraffärer.
När jag köpte mina möss så var de väldigt sprättiga och nervösa och de i butiken sa tydligt att de inte har haft möjlighet att spendera så mycket tid med mössen.
Har du varit där efteråt och sagt till dem att du fick en gravid hona för dem så att de kan kolla så att det inte händer igen, troligen kanske de har haft en hane i honburen…

Chilizera
2/28/12, 1:37 PM
#10

#9 Jag ringde för att höra om de kunde ta hanarna, jag hade inte planerat och skaffat bur inför att sära på dem så det var lite akut. Sa då förstås att jag köpt en gravid hona. De sa inget om att hon varit gravid utan bara konstaterade att de inte hade plats att ta emot möss just nu. (Och sedan fick jag en bur av en vänlig själ som hade en stående på vinden, så nu är det ju inte så akut att hitta nytt hem längre)

hyoscamusniger
2/28/12, 3:09 PM
#11

jag förstår inte varför folk inte vill sälja möss till mig!! vad har jag sagt för fel??

 grejen är att jag bor på ett ställe där jag inte får ha möss så antagligen ska jag inte ha möss ALLS ändå just nu

MEN när jag väl flyttar hem tänker jag skaffa möss som får bo i den största buren på marknaden få egen blandad mat och ända faran är att jag matar ihjäl dom men dom kommer ändå få massor av motion

Chilizera
2/28/12, 3:22 PM
#12

#11 Du verkar så himla desperat, varför? Du äger redan flera möss och säger att du är nybörjare, varför vill du ha så många på en gång? Du säger dessutom att du inte får ha möss där du bor nu och vill att uppfödaren ska behålla dem tills du kan ta dem, varför är det så bråttom att skaffa fler när du inte ens kan ta emot dem?

Sedan skrev du IGÅR att du inte vill ha fler möss utan bara vill ha tips på hur du ska få dina befintliga möss tama… Och för bara en månad sedan försökte du sälja 3 möss…. Och det finns ytterligare grejer i dina inlägg som gör att man drar öronen åt sig.

Förstår du inte själv att det låter ganska illa?

Minoth
2/28/12, 9:00 PM
#13

Trollvarning, trollvarning… Har sagt de hundra gånger känns de som….

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Sara B
2/28/12, 9:26 PM
#14

#10 Men gud vad konstigt! :S
Tycker att de varit jättetrevliga annars, får kika lite extra nästa gång jag handlar spån så att de inte har någon mer som ska ha ungar, i så fall så är det ju bara att anmäla =/
Förlåt att det blir mycket ot nu pratar om dina möss som du har nu istället tycker jag! :)
Det är jättebra att du inte säljer till vem som helst. Tyvärr så ska jag inte ha några hanar. =/

hyoscamusniger
2/29/12, 12:35 AM
#15

vem som helst???? jag är bannlyst och får inte skaffa möss hur tror det skulle kännas om det hände dig tänk på det en stund om det hände JUST DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tiaran
2/29/12, 12:51 AM
#16

#15 det finns vissa personer som man undviker att sälja möss till av en anledning. kan bara säga såsom jag själv har uppfattat dig och dina inlägg i din jakt på möss. Du låter INTE seriös för fem öre.

En seriös person som vill köpa möss försöker inte få tag i vilka möss som helst och definitivt inte spammar alla försäljningsannonser (gamla som nya) med att "vill köpa". Sen att du inte får ha möss där du bor för tillfället men ändå söker möss innan du flyttat hem där du får ha dina möss låter också helt galet. Man försöker inte köpa möss om man inte kan ta hand om dem på en gång då dem säljs!

och anledningen till att du är "bannlyst" som du säger att du är kan ha något med din attityd och tidigare inlägg att göra då du motsäger dig själv samt "jagar" efter vilka möss som helst.

Tycker att du bör avvakta ett par år innan du försöker skaffa möss.

Sara B
2/29/12, 12:52 AM
#17

#15 Det var inte så jag menade, inget illa mot dig! Tänkte mer som djuraffärer gör, de säljer till första bästa. Du får nog skaffa möss men kanske är bättre att vänta tills du kan ha dem hemma? :) Tror att folk tycker att det är konstigt när du ena stunden skriver att du vill köpa möss medan du samtidigt letar efter musvakt till de du redan har. Vänta ett tag tills du flyttat till ett ställe där du kan ha möss och skriv då lite om dig själv och hur de ska få bo o.s.v. så kommer du nog kunna köpa möss du med! :) Finns så många som köper just möss och behandlar dem illa eller bara använder dem som mat och det är därför många här är noga med vem de säljer möss till för att de ska få ett så bra hem som möjligt. Nu så ska vi inte diskutera mer tycker jag utan låta tråden handla om att sälja mössen! :) Alla uppfödare har rätt att neka försäljning.

Chilizera
2/29/12, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Mörka pojken

Chilizera
2/29/12, 11:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Spräckliga pojken. Glömde skriva att han saknar svanstipp. Vet ej när det hände, han såg ut så när de började röra sig runt i buren. Tippen verkar inte inflamerad eller något sånt, ser fin ut.

Chilizera
2/29/12, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Herr fläckis. På bilden ser han mer brun ut än grå, ibland kan man nästan känna sig osäker på om han är grå eller åt brunhållet, men för det mesta tycker jag han är grå.

Annons:
Vattnadal
2/29/12, 1:05 PM
#21

LittleM vill säkert ha dem, i alla fall de tecknade, och då får väl tan brorsan hänga på! Jag känner folk i Uppsala som ska hem till mig (där LittleM bor nån vecka till) 9-11 mars, så kan du möta upp någon och lämna över dem, löser sig frakten oxå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sara B
2/29/12, 1:47 PM
#22

Märks att det är samma släkte som till mina möss! :)
#19 ser ju helt underbar ut! :) Superlik min lilla porsche!
Och #18 är en kopia av min lilla Lotus!

Usch det kliiiar i fingrarna sälj dem såfort som möjligt nu annars kommer sambon bli arg på mig när jag kommer hem med 3killar som jag dessutom inte alls har tid för just nu =o
(Ska inte köpta dem men #19 är grymt svår att motstå ;) )
Har du någon bild på mamman? :)

Chilizera
2/29/12, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 Här är mamma mus när hon var gravid.

Fick väldigt olika teckningar på nästan alla 9 bebisar, himla skoj Glad Är så sugen på att behålla allihopa men samvetet säger att jag måste bli av med pojkarna så jag får mer plats för alla flickorna jag antagligen behåller.

Chilizera
2/29/12, 7:04 PM
#24

#21 LittleM har kontaktat mig men jag har inte hunnit få något svar än på bilderna. Vore toppen om hon tog alla tre, låter ju smidigt med transporten också Glad. Får se hur hon vill göra…

fiffiluren
2/29/12, 8:11 PM
#25

Måste hålla mgi ifrån sånna här trådar, älskar pojkar! Vill ha pojkar igen, men måste vänta med det Gråter

Skulle inte förvåna mig om jag senare i livet har en hel hylla med terrarier med bara pojkar Skrattande

Dom här var ju så grymt söta, avundas den som får köpa dom Kyss

Chilizera
2/29/12, 10:32 PM
#26

#25 Jag har aldrig haft några fullvuxna pojkar, finns det några tydliga generella skillnader på dem och tjejer? Förrutom pungen och eventuell lukt då… :P

fiffiluren
2/29/12, 10:37 PM
#27

#26 Hanar är oftast mycket lugnare och blir lättare tama (av egen erfarenhet), men det är väl för att man oftast har hanar ensamma så de kräver lite mer tid och söker också mer kontakt än honor (individuellt naturligtvis)

Men överlag har jag alltid fått bättre kontakt med hanar än med honor, så jag trivs bättre med dom.

Annons:
Chilizera
3/1/12, 6:33 AM
#28

#27 Aha Glad

Lurvas
3/2/12, 11:29 AM
#29

Hej!

Har du muspojkarna kvar?

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Chilizera
3/2/12, 11:41 AM
#30

#29 Fysiskt är de kvar, men tingade Flört

Lurvas
3/2/12, 11:45 AM
#31

Ok. Så synd.

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Chilizera
3/19/12, 7:47 PM
#32

Mössen är tyvärr tillbaka på marknaden, fick inte till någon transport. Någon intresserad?

Chilizera
3/22/12, 6:59 AM
#33

Putt putt! Någon som är intresserad? Mössen finns kvar och vill gärna flytta Flört

kalaskalas
9/9/12, 11:06 AM
#34

Hej! Såg bilderna på dessa herrar:) Ursöta oh helt klart intrersserad av alla tre. Transport kan vi kanske diskutera. Att mötas på halva vägen är ett förslag. kan det låta som ett bra?

Annons:
Minoth
9/9/12, 12:32 PM
#35

#34 jättegammal annons

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Chilizera
9/9/12, 12:47 PM
#36

#34 Som Minoth säger, detta var ett tag sedan. Killarna finns inte kvar.

kalaskalas
9/9/12, 1:55 PM
#37

#36 Tack för snabbt svar. Ett bra förslag är att ta bort gamla annonser som inte är aktuella längre och om det inte går att ta bort på något vis markkera t.ex med en rad om upplysning om den inte är aktuell.

#35 Lite svårt att veta att den inte är aktuell då inget anges eller att den bara är sökbar. Något missvisande.

Grodan
9/9/12, 4:07 PM
#38

Jag låser tråden.

#37 Visst, men vi är lite underbemannade här…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: