Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 808 ggr
[jaxwire]
3/3/12, 7:19 AM

Vad får era möss för mat?

Ni där ute, vad har ni för mat till era möss? och hur tycker ni isf att maten fungerar till era muslingar?

Annons:
Wand
3/3/12, 7:34 AM
#1

Jag köper osötad müsli med så mycket bra grejor i som möjligt, sedan blandar jag ut med hundmat och frön. Tycker att det funkar fint på mina möss, de blir varken feta eller spinkiga och pälsen är fin samt att deras energi är välbehållen. Cool

Sedan får de såklart tilläggsmat också.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ajanki
3/3/12, 9:11 AM
#2

Jag blandar själv, det har jag gjort ända från början.

MP160
3/3/12, 1:59 PM
#3

Gör som wand, köper en musli och sen häller jag i lite extragrejer Glad

Lamina
3/3/12, 10:11 PM
#4

Blandar själv från grunden. Men det har hänt att jag har köpt basmüsli och blandat i lite frön och sånt. Men det är bara om maten börjar ta slut och jag inte har möjlighet att åka iväg och handla just då.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
3/3/12, 10:40 PM
#5

Blandar själv. Har gjort sedan tidigt nittiotal. Jag upplevde ett stort problem med utfodringen av råttor främst faktiskt och kontaktade flera veterinärer och utifrån den fakta jag samlade ihop började jag blanda mitt torrfoder till mina möss och råttor. Jag har sedan lärt ut och förespråkat detta.

Torrfodret är grunden. I det ska basnäringen finnas. Djuren skall få energi från den maten och den skall finnas tillgänglig dygnet runt för dem.

Säden är den största delen i torrfodret. Viktigast är havre, vete och korn. Råg är inte speciellt viktigt och kan istället ges som tillskott i form av rågbröd.

Det är viktigt att säden innehåller så mkt näring som möjligt. Att då köpa den i grynform och basera sitt torrfoder på, en längre tid, är inte att föredra. Så nära bonden man kan komma som möjligt är bra. Man bör dock betänka att smittor/ohyra/skadedjur kan komma in till djur och hushåll om man köper obehandlad säd från bonde och kan man behandla på något sätt själv är det bra. Det vanligaste är att säd ångkokas eller hettas upp så att smittoämnen dör.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
6/11/12, 9:10 PM
#6

Mera röster vore skojSkrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: