Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 449 ggr
Luju
2012-03-18 15:28

Sebramöss i norrland?

Jag är väldigt sugen på att skaffa sebramöss, men vet inte riktigt var jag ska börja. Jag har fyra stycken gerbiler just nu.

Finns det likheter mellan gerbiler och sebramöss, i mat/boende/mat/humör/storlek?

Finns det någon här uppe i norrland som har uppfödning av dessa små söta djur?

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Grodan
2012-03-18 16:37
#1

Hej Luju!

Tyvärr finns det ingen i Sverige som föder upp sebramöss just nu. Det finns en uppfödare i Finland (det finns säker fler uppfödare i Finland) som kan exportera sebramöss till Sverige. Hon är medlem här på sajten, vet inte hur ofta hon är online.

Hon har nick Nazuna

Såhär har hon skrivit i andra trådar där man frågat efter sebramöss:

Hej!

Jag uppföder sebramöss i Finland med uppfödarnamn Sakuran. Alla får stamtavla med sig, har både hanar och några honor - säljer honor endast för uppfödning p.g.a. liten antal. Hanar passar bra att hållas 2 tillsammans ;) Jag har själv både hanar och honor i flock(?), 3-8st/terrarie, och även familjer med mamma+pappa+ungar, som inte förökar sig mera…

Jag har mina linjer från Sverige, Holland och Finland, även banded-linjer.

Jag har flera sebramöss att säljas, men om det finns många som är intresserade att skaffa sebror, kan jag ta ett resa till Stockholm med båten och ta flera med mig :) Honor är 20euro/st och hanar 30euro/2st

Mitt e-mail är sakuran@hiiret.fi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: