Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 404 ggr
[jaxwire]
3/20/12, 6:56 AM

Hjälp med stamtavla

Ni där ute med tillgång till Svemus reg program, skulle någon av er vilja hjälpa mig luska ut när mina två töser är födda, samt vilka deras föräldrar är?

Jag har tyvärr inte tillgång till Svemus reg program än =(

Det är två syskon uppfödda av Kent (Diamantens), de ska vara ca 6 månader nu. Båda syskonen ska vara Himalaya och det ska finnas extreme black bakomför om jag inte missminner mig.

Är jätte tacksam om någon vill hjälpa mig!

Annons:
ariama
3/20/12, 8:05 AM
#1

Det hjälper nog inte, med reggprogrammet. Det är många som köpt möss från Kent och inte fått stamtavlor. Han låg efter med registreringarna, och reggade inte sina egna möss.

Grodan är ny registrator, du kan alltid höra med henne, men som sagt, det hjälper nog inte.

Om du köpt möss med stamtavla, och inte får någon stamtavla, ingen härstamning eller ens födelsedatum, tycker jag att du kan be att få en del av pengarna tillbaka. Skrattande

kent
3/20/12, 8:19 AM
#2

den kullen ligger hos grodan nu ( har precis lagt in den ) så om ett par timm så har vi den….sen kan du få pdf fil på dom.

det finns ingen extrem black bakom dom….derimodt en import hane från henry Skrattande.

ett stort problem med mina stamtavla från år 2011 for att jag har hjälpt/fixat alla andras först och lagt mina egna åt sidan ett misstag jag inte kommer att göra igen ( det behöver jag inte tänka på for jag är inte aktiv i svemus mera )

men som sagt du har dom snart.

ariama
3/20/12, 8:27 AM
#3

Vad härligt Kent, att du är på väg att komma i kapp!! Kyss Det hamnade lite väl mycket på ditt bord ett tag, i slutet av ditt ordförandeskap i svemus. Hoppas du hämtat nya krafter nu när arbetsbördan (kanske ?) minskat. Vet ju hur in i norden mycket du haft.

Kanske kan du till och med svara på min fråga nu, om dina importerade ck/t? Har det gått bra med dem, har du ungar efter dem, hur är de i temperamentet, har du någon till salu åt mig?Skrattande

kent
3/20/12, 8:34 AM
#4

#3  jag har valt att inte ta dom i avel….for dårlig kvalitet tycker jag

ariama
3/20/12, 8:42 AM
#5

Tack för svaret Skrattande.

[jaxwire]
3/20/12, 9:59 AM
#6

#1 Tack för infon, tråkigt att det ska bli så här med stamtavlorna =(

#2 Tack Kent =)

Kan man inte på nått vis göra något för att förbättra detta med stamtavlorna. Jag tycker att man vid köp borde få med något papper med i alla fall födelsedatum och föräldrar, lite info om musen i fråga. Är det något som är genomförbart?

Annons:
kent
3/20/12, 10:03 AM
#7

#6 jag kan bara säga va jag själv har gjort numera….jag lägger inte upp ann. eller sälja innnan dom är reggat o klara nu….det blir for mycket pappersjobb att holda ordning på annars.

jag är lessan att det blev som det blev och håbes att du forstår. Oskyldig

[jaxwire]
3/20/12, 11:11 AM
#8

#7 De var en bra ide Kent! Skrattande

Upp till toppen
Annons: