Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 990 ggr
Rönisch
3/26/12, 6:15 PM

Reaktioner på möss som husdjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad brukar ni få för reaktioner när ni berättar att ni har möss? Ni som bor hemma, vad tycker eran familj? Helst ni som har många möss, brukar folk tycka att ni är lite galna? Tungan ute

De flesta jag har mött tycker mössen är söta, min mamma däremot tycker jag är rätt äcklig som pussar på muslingarna och går runt med dem i lägenheten (jag får ej gå för nära henne om jar har en mus på axeln..)     Fast hon brukar ge gurka och annat till muslingarna om hon skär upp åt sig själv så hon hatar väl inte djuren, snarare rädd skulle jag säga.

Vad har ni fått för reaktioner? Både possitiva och negativa!

Annons:
[aammE]
3/26/12, 6:30 PM
#1

De flesta tycker väl att jag är knäpp innan de har träffat dem. :)

Chilizera
3/26/12, 6:43 PM
#2

Folk tycker det är lite konstigt. Alla yngre (typ under 35) är dock nyfikna på mössen om de kommer och hälsar på, äldre däremot antingen totalignorerar dem eller försöker dölja att de nästan är lite äcklade.

Pappa visar ganska öppet att han är lite äcklad och mamma ömsom tycker de är söta och ömsom att de är lite läbbiga.

Lamina
3/26/12, 7:02 PM
#3

Jag tänkte säga att jag faktiskt bara fått positiva kommentarer. Men sen tänkte jag efter och insåg att en del faktiskt tyckt att det är konstigt att ha möss, jag "hör" bara inte deras kommentarer. Tungan ute Sen finns det dom som sagt att dom tycker att dom är jätteläskiga eller t.o.m. äckliga. Men jag måste ha haft med väldigt mogna människor att göra, för dom har faktiskt sagt det på ett trevligt sätt. Sen har det haglat frågor om hur dom är att ha som husdjur. En lite ovanligare kommentar minns jag faktiskt: "Möss? Sånna födde jag upp till ormmat förut, men du kanske har dom till sällskap?" En annan kanske hade tagit illa vid sig, men han menade inte att vara otrevligt. Faktum var att han var ganska trevlig, så vi diskuterade möss och ormar ett bra tag. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
3/26/12, 7:08 PM
#4

Inga reaktioner alls! Skrattande

Jag har inte gått ut med det. Jag har inte klivit ur garderoben än.

Nä, men jag umgås faktiskt inte med folk som inte har djur. Tungan ute Om någon frågar vad det är som luktar så säger jag att jag har kronisk **** och sen är det inge mer med den saken…

Tungan uteFlört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
12/5/13, 6:42 PM
#5

Nyfiken på vad andra medlemmar får för reaktioner…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jollycox
12/5/13, 7:45 PM
#6

Dom flesta jag mött har sagt 'usch!' när dom har fått veta att jag har möss. Och väldigt många/alla säger råttor åt dom, fast jag säger gång på gång att det är möss så säger dom råttor. (Endel brukar ioförsig kalla mina hamstrar för råttor också.)
Var på ett typ utbildningscenter i våras och tog då med ena musen för att visa och prata om möss. Nästan alla var nyfikna och intresserade och kom fram och tittade på honom men några tyckte samtidigt att han var äcklig(skadedjur). Framförallt svansen.
Mina föräldrar gillade inte möss till en början men när jag hade fått hem mina första så ville dom genast hålla i dom. :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
[Ruber]
12/6/13, 12:39 AM
#7

Möss!?! Var har du plockat dom ifrån???

[cessi]
12/6/13, 9:34 AM
#8

Min mamma tyckte möss var äckliga när jag bodde hemma så då fick jag aldrig några… Fick vänta tills jag flyttade hemifrån och kunde övertala min sambo istället 😉

Att jag har möss har blivit ett stående skämt bland mina kompisar på universitetet, alla pratar om cessis mus och att de fått träffa den, höhö. Men annars så är den allmänna bilden att jag är lite konstig som valt möss, vad kan man göra med dem egentligen? De som på riktigt träffat mina möss har dock inte haft några större problem med dem, vissa är totalt ointresserade medan andra gärna håller i dem eller tittar på dem i buren. Några egna möss skulle dock ingen skaffa, det är jag säker på…

Många har kommenterat i efterhand att de tyckte jag var knäpp som skaffat möss men att de efter att ha träffat dem kan förstå charmen med dem. Så det är ju alltid positivt!

När jag kom hem med mössen till mamma och pappa så höll mamma på att freaka ur när jag lyfte upp kokosnöten som de låg i och svansarna dinglade utanför. Det är nog dem som hon är mest rädd för. Men mamma var så sjukt gullig för hon lät dem springa runt i sängen och till och med nosa på henne. Till slut fick en komma upp i handen, men bara när hennes hand låg på täcket ifall hon skulle ha tyckt att det var för läskigt 😍

#6 Och som jollycox säger, många kallar dem för råttor…

Grodan
1/8/14, 2:19 PM
#9

"Jag har också möss… under diskbänken"…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
1/8/14, 2:36 PM
#10

Vet inte hur många som har frågat: "Förökar inte de sig hela tiden?"

Jo, för jag har ju hanar och honor ihop i en enda röra så det blir en massa ungar till höger och vänster. Precis så. 

..lol

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
1/8/14, 2:40 PM
#11

#10 "Känner igen"

och så det korta och ganska jobbiga "USCH!"


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

thenewbreed
1/8/14, 6:01 PM
#12

Släkten tycker det är så kul att gång på gång fråga om de inte förökat sig än… suck. 

Men folk har varit lite skräckförtjusta när jag har berättat vad jag äger för husdjur. Men ingen har någonsin sagt något elakt eller visat att de är äcklade. 

Här hemma uppskattas alla djur och om mamma kommer hem innan mig brukar hon smyga in i mitt rum och kolla på djuren även fast hon inte får vara i mitt rum om jag inte bett henne ta hand om djuren om jag skulle vara borta några dagar haha <3

Medarbetare på bildredigering! :)

Moonchillas
1/8/14, 6:47 PM
#13

Jag måste ha en enorm tur som har den släkt/familj och vänner jag har. Ingen tycker det är konstigt att jag har möss och råttor som sällskap.

Vi är ganska många i min närhet som älskar djur i alla former. Min mamma är kanske lite rädd för råttorna då hon klantigt stoppade in fingrarna till mina råttgrabbar när hon precis hade skalat räkor, jag hann inte varna henne. Ni kan ju själva tänka er efterföljden, men aldrig att min mamma har sagt att jag är konstig som har valt möss som sällskap.

Jag har nog bara en extrem tur som umgås i ett umgänge där dom flesta älskar djur. Dock är väl inte pappa så förtjust i råttor och möss (skadedjur) men som han säger, det är mitt val och är jag lycklig med mina skadedjur så är han det också.

Annons:
Upp till toppen
Annons: