Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 478 ggr
Lamina
4/10/12, 3:25 AM

OT - Himlen

Egentligen borde jag väl skriva dethär på en mer passande sajt. Men det är här jag känner mig hemma, så det får bli här jag skriver av mig lite. Lite luddiga, desperata tankar som jag måste få dela med mig av.

I Tisdags, för en vecka sen alltså, fick jag ta bort 3 av mina råttor. 2 p.g.a. bölder och en som jag inte vet riktigt vad hon led av. Det var såklart förjävligt (ursäkta svordomen), och trots att det var det bästa för dom så känner jag mig fruktansvärt otillräcklig som djurägare. Men jag tröstar mig med att dom har det bättre på andra sidan.

Och dethär har jag brottats med i många år, min tro. Jag har varit troende länge, men aldrig riktigt vetat vad det är jag egentligen tror på. Men dethär har jag insett denhär veckan: Oavsett vilket, så måste det finnas något bortom livet. Det bara måste göra det. Jag kan nämligen inte stå ut med tanken på att jag aldrig skulle få se mina djur igen. Eller ännu värre, tanken på att alla dom djur och människor som aldrig fått en chans här i livet inte skulle få det bättre när dom dör. Att dom aldrig ska veta något annat än dom hemskheter dom fått genomlida. Den tanken är så hemsk att jag inte ens står ut med att tänka den.

Jag skriver inte dethär för att starta någon diskussion om religion, det hör inte hemma här. Utan jag ville bara skriva av mig lite. Berätta hur jag mår och hur mycket jag hoppas, tror och vill att mina förlorade vänner, era förlorade vänner och alla dom som inte haft några vänner ska ha det bra, vart dom än är. KyssOskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
adirf1
4/10/12, 2:08 PM
#1

Jag vet hur det känns. Jag är inte förmögen att tro på något liv efter döden, men jag vill! Jag vill så gärna att hjärtat nästan blöder för sakens skull. Jag vill även att karma skall existera. Jag kan inbilla mig att tro på det för min egen självbevarelsedrift, men det är bara en önskan.

Jag kan nog inte säga något som får dig att må bättre, men jag delar dina tankar kring ämnet, du är inte ensam.
Tröstkram<3

Camillhe
4/10/12, 4:54 PM
#2

Jag tror att mina råttor och andra djur jag haft genom livet är i himlen och busar runt med min mamma och pappa. Tror de väntar där på mig och springer runt på gröna ängar och bara har det bra. Som Astrid Lindgrens Nagijala fast utan Tengil och ondska;) Och jag tror dina råttor är där dom med, Lamina <3

ajanki
4/10/12, 5:51 PM
#3

#2 Tror precis som du:) Jag och Conny säger varje gång nån av våra hundar eller möss dör att undrar vad pappa säger nu när det kommer ännu mer djur!

Tror pappa bor i ett hus som ligger vid en sjö (pappa älskade att fiska)och där ser jag hur alla hundar springer omkring och har det bra…

Jag måste tro på detta, annars skulle min sorg vara för tung att bära!!

Så ja, Lamina jag tror som dig. Och dina råttor är också där uppe och väntar på dig.

Upp till toppen
Annons: