Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 646 ggr
Wand
2012-04-10 22:23

Hej från mig!

Hej och hallå, det var himla länge sedan jag var aktiv här inne på mus iFokus, det känns väldigt tråkigt då jag tycker att alla ni är helt fantastiskt trevliga och bra, och hela sajten är ju detsamma såklart. Skrattande

Mina musägardagar har tyvärr inte gått som planerat, detta började med att jag skaffade valp på 4 månader runt mitten av februari och hon har varit (och är ännu litegrann) väldigt skällig och "jobbig", vilket stressat upp några av mina möss. Bestämde mig då för att försöka hitta någon som kunde ge dem ett lugnare hem då jag märkte stor skillnad på deras stressnivå.

Det var dock inte förrän min ena mus rymde och blev jagad och dödad som jag verkligen tog tag i det på riktigt, kände inte för att hitta fler av mina små godingar livlösa på golvet…

Så alla mina möss fick flytta förutom två som var Vattnadalsmöss, dessa verkade inte ett dugg påverkade av Gaia och jag har trivts bra med dem från början, därför valde jag att behålla dem.
En vacker morgon så gick jag för att byta vatten och den ena av dem hade somnat in, jag har ingen aning om hur eller varför då hon inte hade några skador och Gaia helt omöjligt kan ha fått tag i henne eftersom att hon var i akvariet högt uppe på en byrå. Så ja, vad som hände där kommer jag nog aldrig få veta.

Nu har jag en ensam liten mus här hemma och jag ska leta efter nytt sällskap till henne, får så dåligt samvete då hon påtar runt där i sitt stora hem helt själv. Dock så blir jag lite avskräckt från att skaffa fler då jag är rädd att de också ska påverkas negativt av hundlivet här hemma, men samtidigt så kan jag ju inte ha en ensam stackars mus. Så, det är ett litet dilemma.

Hon är i alla fall frisk och kry och mår bra, och det är väl det viktigaste just nu! 

Gaia är för övrigt en liten schäfer/golden/amstaff-korsning som kommer ur en stor kull på 12 syskon. Efter att jag plockat hem henne (hon var omplacering och ägaren hade haft henne i ca 2 veckor) så har jag även sett 5 av hennes kullsyskon på blocket, det känns lite hemskt att små valpar ska omplaceras en massa då de är såpass små och jag hoppas innerligt att de kommit till livslånga hem. 
Det har i alla fall min lilla tös gjort, hon ligger just nu med huvudet på mitt ben och värmer kyliga lilla mig. Kyss

Sedan jag var aktiv här sist så har jag även startat en egen sajt och har en till på gång. Sommaren närmar sig med stormsteg vilket gör mig lycklig och jag har precis haft en helt fantastisk helg med min pojkvän för första gången sedan i november, vilket är det bästa med hela allt tror jag! Livet är härligt trots tråkigheter som skett. Nu kan det ju bara gå framåt. 

Så…. that's my story, hej på er och hejdå igen, för nu ska jag sova!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Grodan
2012-04-10 23:53
#1

Trevligt att höra från dig. Det är inte ovanligt att folk börjar med att vara medlemmar här och sedan startar egna sajter eller blir medisar på andra ställen. Jag tar det som en komplimang och att mus-ifokus banar väg för ett positivt ifokusande.Skrattande

Hoppas det löser sig med din ensamma mus.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

axilur
2012-04-11 10:40
#2

Jag tycker att alla valpar i kullen som din Gaia kommer ifrån är så otroligt fina! Synd bara att de fick en ganska konstig första tid, jag har också sett en himla massa av valparna på blocket och hört en del konstiga historier runt dem och deras uppfödare…

Min kompis och granne hade en av valparna, han var så go! Kyss
Jag önskar dig all lycka till med Gaia och musan i framtiden!

/Anneli

Wand
2012-04-11 22:39
#3

#1 Haha ja! Jag var ju medlem på många andra sajter innan men det var mus iFokus som fick mig att inse hur trevligt det skulle vara med eget hihi. Kyss Tror detta är den trevligaste djursajten på iFokus

Hoppas också det, ska nog kolla med Vattnadal igen om jag kan ta mig förbi Söderhamn något framöver. 

#2 Ja, mycket! Och supertrevliga(i alla fall Gaia). Har inte hört mycket om deras uppfödare eller så, men jag kontaktade uppfödaren via en blocketannons och berättade Gaias raser, födelsedatum, födelseort och förra ägare. Uppfödaren svarade då att "Jag kan inte avgöra om det är våran valp på den lilla infon" så jag kände att näe, orkar inte bemöda mig. Haha. Är dock stensäker då hon stämmer in på alla sina syskon, så… 

Tack så mycket! Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Vattnadal
2012-04-11 23:47
#4

Jag har säkert någon liten mustjej till som kan flytta. Mina är ju vana vid hundar som försöker äta upp dem tom! Nästan i alla fall. Djurrummet är halvsäkrat, så att några av hundarna får vara med därinne.

Jag ska försöka hinna fota och lägga upp lite annonser, har fler som frågat efter honor…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Wand
2012-04-11 23:54
#5

#4 Haha, det är ju bra! Sålänge de håller sig i akvariet så kan jag ju i alla fall vara säker på att inte Gaia får tag på dem, men hon hoppar gärna upp och kikar in ibland(genom glaset dvs)… 

Håller utkik efter dina annonser! Får som sagt se när jag kan ta mig förbi Söderhamn nästa gång bara, annars har jag vänner som bor där som säkert kan hjälpa till.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
2012-04-26 21:29
#6

Hur har det gått, Wand? Skaffat någon kompis till den mus du har kvar?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: