Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 965 ggr
Lurvas
4/16/12, 1:06 PM

K Möss

Funderar på att skaffa mej två musfröknar. Jag vill helst ha helfärgade augotis. Satin är absolut intressant, men också texel. Har aldrig haft mus förut, men är en vuxen person med erfarenhet av en hel andra massa djur.

Kan tillägga att jag är hemma hela dagarna och inte kommer att börja jobba helt plötsligt, så jag har gott om tid för de djur jag har.

Även om inte du har just det jag söker så kanske du kan tipsa om någon annan som har detGlad

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Annons:
Vattnadal
4/16/12, 3:34 PM
#1

Jag har agouti, även texel. Ska inventera vad jag kan sälja. De som är till salu och/eller bokade tas med till svemus utställning den 28/4.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lurvas
4/16/12, 10:00 PM
#2

Ja det vore toppen. Jag kan troligen ta mej dit :)

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Grodan
4/17/12, 9:58 PM
#3

Hej Lurvas!

Vad spännande att du vill ha möss. SkrattandeJag är nyfiken på hur du fick upp ögonen för möss. Vad gjorde dig intresserad? Har du träffat några möss?

Haha, gillar dina visdomsord i din signatur "Felet med världen är att de dumma är så tvär säkra på allt och de kloka så fulla av tvivel."

Känner mig klok nu, för jag tvivlar mycket… Flört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Exoticas
4/17/12, 10:06 PM
#4

Jag har en Texel dam som skulle kunna få flytta, hon är augouti men med vit bak tass! skriv ett pm för mera information =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Grodan
4/26/12, 8:56 PM
#5

Det har gått lite tid nu och jag har sett dig, Lurvas, i några trådar. Tycker att du verkar vara en mkt vettig person. Är fortfarande nyfiken på hur du fick upp ögonen för möss. Vad som gjorde dig intresserad och om du har träffat några möss.Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lurvas
4/26/12, 10:56 PM
#6

#4 Har inte fått något pm?

#5 Först så vill jag tacka för den fina komplimangen! :)) Jag har för mej att vi skrev lite om det via pm för ett tag sen. Men jag kan väl svara i gen. Jag har inte haft egna möss men haft möss i bekantskapskretsen under många år i min ungdom. Dom är ju gudomligt söta och dom jag träffat och umgåtts med har varit nyfikna och trevliga individer, så jag tycker om möss för det. (Jag tycker väldigt mycket om alla små djur) Växte upp på landet med hästar, hundar katter, marvin, råttor, kaniner, gerbiler, hamstrar, en parakit, en get - you name it, men inte någon mus - undra varför?

Sen saknar jag det här med avel som jag hållt på med i lite olika former hela livet. Jag hade bestämt mej för en lång paus på det området, men det är ju så roooligt. Och lite mus avel blir ju lika roligt fast liksom i lite miniatyr.

Jag skulle åka till Karlskoga nu på lördag och hade tingat en från vattnadal, men i dag fick jag en sjukt stor räkning som jag räknat med till nästa månad så jag kan troligen inte komma pga stort hål i kassan. Där av så sa jag i från till vattnadal nu i eftermiddags. Men jag jobbar på att få i hop ekonomin tillfälligt så att jag kan åka ändå, och hoppas att de mössen finns kvar fast dom är o tingade. Så den som lever får se. Och kommer jag i väg så kommer det nog med ett par töser hem i alla fall även om det inte blir någon avel - eller om det blir det? Som sagt jag känner mej väldigt ambivalent i den frågan.

Tack för frågan:)

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Annons:
Exoticas
4/26/12, 11:19 PM
#7

#6 jag skrev att du skulle skicka pm vid intresse ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Lurvas
4/26/12, 11:34 PM
#8

Ahaaaaa Du tänker sååååå!Skäms

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Vattnadal
4/26/12, 11:43 PM
#9

Om du verkligen vill, så kan du alltid betala musen när pengarna trillar in!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lurvas
4/26/12, 11:49 PM
#10

#9 Jätte bussigt verkligen, grejen är den att jag inte vet om jag kan få i hop pengar ens till bensin så att jag kan ta mej dit och hämta dom. Men än är det inte helt kört, vågade bara inte ha dom tingade utan att veta säkert hur det blir med pengar först.

Uppskattar verkligen ditt erbjudanse!

Nu ska jag gå o sova för jag har skrivit i god natt trådenGlad

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Grodan
5/2/12, 10:33 AM
#11

Är Lurvas musägare nu? Eller lusägare? *oj* hihi Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lurvas
5/2/12, 5:25 PM
#12

#11 Hahaha, nej varken lus eller musägare än. Jag väntar lite med mössen, nu när det inte blev något karlskoga för mej så har lovat att ta en rått unge från en tjejsom köpte en hona med ungar på blocket, hon hade 6 hanar som hon inte fått nya ägare till än. Så jag känner att jag behöver lägga lite krut på bebisen och hans sälskap vad det nu blir. Så att dom blir tama och trevliga.

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Upp till toppen
Annons: