Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 735 ggr
Stephanie
2012-04-18 20:38

Vad kostar en utställning?

Läste i en annan tråd här men ville inte gå OT, så jag startar en ny helt enkelt:

Hur mycket kostar en utställning i snitt för SVEMUS? Både före och efter anmälningsavgifter och liknande räknats in. Så vad brukar en utställning gå på med lokalhyra, domararvoden, priser och allt vad som kostar? Och vad blir det i slutändan när man fått in pengar på anmälningsavgifter och sånt? Plus eller minus?

Blev lite nyfiken bara! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Grodan
2012-04-18 20:46
#1

Det är väldigt olika. Och jag är inte heller den som är rätt person att svara riktigt. (Så varför svarar jag? Ja, varför inte. Det är kul. Jag har anordnat många utställningar genom åren faktiskt… Tungan ute)

  • Lokalhyra ligger på allt från 0 kr - 1000 kr (SVEMUS brukar inte vilja hyra lokaler för mer i a f inte om det är 1 dag)
  • Domararvode är några hunder + reseersättning
  • Rosettpris vet jag inte, men idag sponsrar mkt av priserna av företag också
  • Bed.sedlar är vanligt A5 papper, dvs inget snyggt och dyrt som SRS har med kopiadel för
  • Katalog kostar några kronor också
  • Anmälningsavgifter är per person 40 kr för 5 djur i en klass, därefter 20 kr per djur/ klass

När SVEMUS har lotteri och försäljning får klubben in mer pengar - en trevlig grej som kan göra att en utställning går plus. Annars skulle jag säga att om det inte anmäls 30+ möss i varje klass går inte utställningen plus. Men jag gissar lite.

Vi pratar om några tusen ut och några tusen in.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: