Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 342 ggr
Lamina
2012-04-21 02:10

OT - Kunde ha dött! :o

Jag måste få skriva av mig, kan inte somna om efter dethär…

Jag är på besök hos min kära syster som bor i en liten liten stuga utanför en liten liten by utanför Södertälje, som ju ligger utanför Sthlm. Eftersom syrran pojkvän är utomlands och jobbar la vi oss båda i stora sängen och avslutade dagen med dokumentären "Den Norska Terroristen". Egentligen skulle jag ha lagat middag, men vi bart båda så trötta att jag bara stängde av plattan och gick och la mig.

Dokumentären var bra gjord, riktigt bra gjord. Den gav mig mardrömmar. Dom västa mardrömmar jag någonsin varit med om, trots att såna saker aldrig brukar ge mig mardrömmar. Någon timme senare vaknade jag äntligen ur h-vetet. Normalt brukar jag kunna lugna ner mig efter bara några minuter, men så icke idag. Jag försökte verkligen somna om, men tänk om det stod någon sinnesjuk galning runt husknuten…

Jag låg där och våndades ett bra tag, hur länge vet jag inte. Helt plötsligt hör jag ett ljud från köket som jag i halv panik nästan rusade ut för att kolla upp. Vad var det om inte ljudet från det sista vattnet som just kokade bort ur kastrullen på spisen! Jag vart helt knäkt, tänk om jag inte hade vaknat! Jag brukar aldrig ha problem med mardrömmar eller vakna mitt i natten! Och hur kunde jag ha missat att stänga av plattan?!?

Nu till det sjuka: Jag väckte syster och förklarade vad som hänt, och enligt henne så stängde jag av plattan! Och mycket riktigt, jag minns att jag vred på knappen på spisen och kollade så att den hamnade på 0. Jag ligger och försöker intala migsjälv att jag måste vridit på en annan knapp, men ingen annan var på. Det känns så jäkla sjukt, plattan kan ju inte sätta på sigsjälv ju! Och nu kan jag verkligen inte somna om, jag måste kolla plattan hela tiden för att se att den verkligen är av.

Det känns så sjukt alltihop… Rynkar på näsan

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Emil Magnusson
2012-04-21 02:24
#1

Man kan ju ha stött till den så att den vridit sig när man skulle gå förbi vid något tillfälle (har hänt mig med en gång) så om jag ser att platterna på vår spis här hemma står på 0 men spisen inte är av så stänger jag alltid av den för säkerhetens skull.

Allt har ju offtast en naturlig förklaring Glad

Lamina
2012-04-21 02:30
#2

Jo, det finns säkert en naturlig förklaring, jag kan bara inte komma på den.

Det är iaf ingen som har gått förbi och kommit åt. Dessutom var plattan på på högsta temperatur (vilket får mig att undra varför det tog sån tid för vattnet att koka bort..)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-04-26 20:32
#3

hm… trodde jag skrivit något här tidigare…

Gah, jag är glad att det inte hände något. Att du vaknade och stängde av spisen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: