Annons:
Etikettfilmer
Läst 883 ggr
Velinga1984
2012-04-25 17:29

Ny inredning och tjocka möss(?)

Mina möss fick ny inredning idag, och jag tycker själv att 2 av 3 är tjocka så får se hur det hjälper att de får klättra lite mer för maten. Allt i buren är under koll för att se vad som funkar och inte. De har 1 vattenflaska samt 1 vattenskål i metall på hyllan. Filmen är 5 minuter lång coh filmad med min iphone 4, på vissa ställen i filmen syns solen istället för mössen men det får vara så ;) Tips på mer sätt att få ner dom i vikt önskas, eller ja Sally är för slank i min smak vet inte om det beror ¨på att hon är den enda korthåriga ?

Sally är den ljusa, Torsten är den blåa och Loffe är den fläckiga.

http://s26.photobucket.com/albums/c140/KisseNova/?action=view¤t=IMG_0246.mp4

(lyckas inte få videon i inlägget så länkar istället, och stäng av ljudet för i bakgrunden hörs bara sonen och hans kompis)

Annons:
Ratata
2012-04-25 17:38
#1

Vad fin inredning de har! Jag har också en del rep i mitt terrarium, men funderar på att fläta in ens tåltråd eller liknande så kan få till en sån där loop på repet som du har. Det lär iaf en av mina tjejer gilla, hon är en riktig klätterapa.

Angående vikt så kan det ju ligga i vad de får för mat…

Velinga1984
2012-04-25 17:57
#2

Tack, loopen gillade Sally också :)

Dom äter musli samt vanlig mat ifrån oss. Men min tanke är att dom haft för lite att göra i buren innan, så får se vad som sker med tiden.

Sara B
2012-04-25 20:02
#3

Vad fint!
Hur har du satt in hyllan? Och vad är repet ifrån? Glad
Jag skulle också säga maten i så fall men det märks nog om de går ner nu när de fått röra på sig lite mer. Kolla bara så att de andra låter Sally äta så det inte är därför hon är smalare än de andra :)

OT - Hehe stängde inte av ljudet kunde inte låte bli att fastna för kommentaren "ÄR JAG EN KOSSA!?" Tungan ute

Velinga1984
2012-04-25 20:34
#4

Hyllan sitter mest av sig själv, är egentligen ett lock ifrån en förvaringslåda som sonen har sina leksaker i. Sitter med tejp på säkert avstånd för att undvika att den "vickar". Repet är köpt på granngården, båthampa tror jag den hette.Tanken är att få in en matskål till nånstans men först vill jag lista ut varför de skiljer i vikt.

OT- ja, det var en rolig diskussion att lyssna på medan jag filmade :)

Sara B
2012-04-25 20:54
#5

#4 Smart trodde hyllan var av glas först! Då ska jag till granngården o kika efter båthampa… :)
Det kan ju vara så enkelt som du skrev att de andra är långhår och hon är korthår. :)

ariama
2012-04-25 20:55
#6

Ååhh så fint du har gjort åt dem! Vilket musparadis! Där är dom lyckliga. Kyss

Annons:
Grodan
2012-04-26 20:21
#7

haha, skakig kamera musfilm… Jättemysigt har de! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2012-04-29 11:28
#8

#7 , satt 2 tokiga barn brevid som jag skrattade åt så filmen får vara lite skakig :)

Upp till toppen
Annons: