Annons:
Etikettfotografier
Läst 402 ggr
Josefineep
5/3/12, 1:01 AM

Mina sötnosar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Fotograferade mina små sötnosar häromkvällen! Måste ju visa ett par bilder, smälter varje gång jag ser dom! Småkompisarna mina! 
/Josefine, www.isbitarna.se

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Annons:
Josefineep
5/3/12, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lilla tremanna flocken

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Josefineep
5/3/12, 1:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lilla nosen då!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Josefineep
5/3/12, 1:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Fina tjejerna!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

ajanki
5/3/12, 8:02 AM
[greywitch]
5/3/12, 9:22 AM
#5

Ska den ljusbruna ha bebisar, den ser väldigt rund ut om magen Skrattande

Jätte fina musisar alla tre.

ariama
5/3/12, 9:37 AM
#6

Den "ljusbruna" är en dominant yellow, som har genetisk fetma kopplad till sig. De är svåra att ha, för de behöver gå på diet, och sedan utvecklar de oftast tumörer redan före ett års ålder.

Men hon är jättesöt!! Liksom de andra två. Möss får en verkligen att smälta!! Kyss

Jag tycker det är lite tråkigt, att denna genvariant avlas på, och säljs, som en "vanlig mus", när den inte är det. Varianten är ganska utspridd, och de flesta som har den, vet inte om det.

Här borde de som avlar vara med pålästa, och även gå ut med information om de ska sälja dessa vackra lättsålda bebisar. (förlåt att jag stör din fina fototråd med denna trista information)

Annons:
UlrikaD
5/3/12, 9:47 AM
#7

Älskar uttrycket "småkompisar"!!Kyss

[greywitch]
5/3/12, 11:19 AM
#8

#6

Ja men då vet jag det, personligen vill jag gärna ha några sådana DY möss, för jag tror att jag är en sån person som kan klara av att handskas med genen.

Fast jag vill ha den så röd som möjligt och helst satin och svarta ögon ;)

Vattnadal
5/3/12, 11:23 AM
#9

#8 Jag kanske kan ha såna framöver!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Josefineep
5/3/12, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#5 Nej inga bebisar, lite väl rund om magen, desamma med den mörkfläckiga hon är också lite tjock! ;)

#6 Tråkigt! Men riktigt bra att veta, jag hade ingen aning om detta så det var väldigt intressant att läsa! Tråkigt att aveln på dessa fortsätter! Hoppas min lilltös håller sig frisk!

#7 Det är ju mina småkompisar! Småtjejerna mina! :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Grodan
5/4/12, 12:06 AM
#11

#10 Det är en av de äldsta musfärgerna och många duktiga uppfödare i England och Amerika vill faktiskt bevara varianten. Till stor del förstår jag dem, medans jag inte själv vill ha den och inte heller tycker att avel på den är seriöst.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[greywitch]
5/4/12, 12:15 AM
#12

#9

hmmmm var det inte vi som diskuterade såna här möss för inte så länge sen och att du inte sålde såna mer än till speciellt utvalda personer? Jag kan ha fel för jag pratar med väldigt många människor, men har absolut för mig detta.

Dock är jag mer än jätte intresserad om du kommer att ha sådana att sälja. Glad

Josefineep
5/4/12, 1:13 AM
#13

#12 Måste höra, är det någon bra fäg att avla vidare på? Låter som den både för med sig nack och fördelar, vill jättegärna lära mig mer!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Annons:
Vattnadal
5/4/12, 10:27 AM
#14

Jag använder röda för att ge mer lyster åt agouti, tex. Har en hane nu, och parar honom med honor i agouti. Får så klart röda ungar, och behåller de flesta. Kan sälja om någon verkligen vill ha, och tar fetman i beaktan.
Hade fina engelsktypade röda för månag år sen. Sålde en till en ung tjej nsom inte haft mös slänge. Den honan fick specialditer och hon hade stenkoll. Hon blev knappt ens knubbig, och levde dessutom länge.

Jag tycker inte att jag sett tumörer mer på dem än på andra, när jag hade mina lilac/blue sable och lilac agouti sable.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: