Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 695 ggr
Tsunamis
2012-05-05 20:17

ensam hona, hur hade ni gjort?

Har en liten ensam hona som har suttit själv nu i ca 3 veckor. Jag vill gärna sätta henne med någon av mina två hongrupper men är inte riktigt säker på vad jag bör göra. Hon sitter ensam för hennes burkompisar började rossla och mådde inte bra så de fick avlivas. Men hon själv är kärnfrisk och har inte nyst och fnyst överhuvudtaget.

Borde jag låta henne sitta i 2 veckor till eller något innan jag introducerar henne till någon av gruppena? Hon ser ju så hemskt ensam ut Rynkar på näsan

MvH  Tsunamis

Annons:
kent
2012-05-05 20:40
#1

3 veckor själv är inte bra…så jag skulle sätta hon med dom andra

Tsunamis
2012-05-05 21:01
#2

Nä det är ju inte så snällt. Det var tänkt till en liten karantän för att se om hon blommar ut i nysningar och Rossel också men än har hon inte visat något och jag vill inte att stackarn ska sitta själv något mer.

MvH  Tsunamis

[TomasH]
2012-05-05 21:06
#3

offra en av de andra honorna och sätt med henne

Camillhe
2012-05-05 21:24
#4

Oftast har man samma smitta i dom andra burarna för det är väldigt svårt att lyckas med att isolera det. Men det är ju onödigt att chansa. Hon har troligtvis antikroppar mot smittan men hennes nya burkompisar kanske inte har det. Jag hade gjort som TomasH skriver och haft de själva ett par veckor.

Tsunamis
2012-05-05 21:24
#5

Ja det blir nog bäst så. Tack hon får en kompis strax Glad

MvH  Tsunamis

Chilizera
2012-05-05 21:25
#6

Tycker #3's förslag låter bäst om du inte har tid att ge henne väldigt mycket uppmärksamhet. Jag har själv haft till synes friska möss som många veckor efter att de blivit separerade från en rosslande mus själva börjar visa symptom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: