Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 943 ggr
Natalb
2012-05-07 11:09

Intresse koll på kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har nu planer för 2 kullar det här året.
hade tänkt kolla redan nu efter personer som eventuellt skulle vara intresserad av muslingar från dessa kombinationer:

Nikita x Koda
Luna x Koda

lite snabb info om dem alla:

Nikita är en hona som är lite försiktig men väldigt lugn uppe i handen. hon är väldigt nyfiken av sig men kommer inte upp självmant i handen, nosar lite försiktigt ibland.

Luna är den näst tuffaste av mina honor, går inte iväg när jag sträcker ner handen utan stannar och luktar, kommer ibland självmant upp och är alltid lugn, sitter gärna still och blir fottad.

Koda: kommer oftast när jag ropar på honom när han är vaken, en riktig myskille som inte tackar nej till pussar. är inte rädd av sig.
en expert på att rymma men är alltid lätt att hitta = springer inte iväg när jag hittat honom och ska ta upp honom.

Nikita är planerad att paras i Juni och Luna senare mot Augusti/september

Både Luna och Nkita är Black / tan med olika teckningar och Koda är Augoti / tan broken

så antar att färgerna blir Black, Augoti med tan om inget gömmer sig i deras gener, och tecknat då såklart ^^

Bild på Koda:

Annons:
Natalb
2012-05-07 11:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lilla Luna

Natalb
2012-05-07 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

bebis bild på Nikita:
såfort jag har min laddare till kameran blir det nyare bilder ^^

Grodan
2012-05-08 09:36
#3

Trevligt med info. Här blir det massa tecknat. Visst har väl djuren stamtavla?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
2012-05-08 13:56
#4

Båda honorna har det, koda vet jag vem som är mamma men har inte fått mer info från uppfödaren, får inte tag på henne :-\

Natalb
2012-06-02 21:48
#5

Kommer sätta ihop koda och Nikita imorgon så om någon redan nu har lite intresse så kan det vara bra att veta :-)

Grodan
2012-06-09 22:32
#6

Ska bli skoj att följa kullen. Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Natalb
2012-06-14 18:15
#7

#6
jo hoppas på massa snygga bebisar :) <3

Har nu även bestämt att sätta ihop nala om några veckor (eftersom det kan bli för sent för henne om jag väntar för länge och hon är en hona jag vill avla på) med hanen Imon som är pappa till den oplanerade kullen jag hade för ett tag sen.

Nala är iallafall en lite blyg tjej, det tar nån minut för henne att våga sig fram för att börja nosa och komma upp i handen men hon har inget emot lite kel när hon väl är uppe och är väldigt lugn i handen :)

Imon är för tillfället väldigt pigg och har knappt några problem att komma upp i handen, ibland vill han bara helt enkelt inte, han är lite piggare när han är uppe och är lite mer nyfiken än vad Nala är men han är ändå inte för hyper om man säger det så :)


bild på Nala


bild på imon, det man inte ser på fotot är att han inte har samma teckning på andra sidan utan där har han endast ett tunt streck ovanför ena ögat :)

Natalb
2012-06-24 14:02
#8

Goda nyheter, Nikita är nu dräktig, har gått i en vecka ca och undrat om hon blev det efter att ha gått med koda i ca 10 dagar, han flyttade ut från henne den 13 och det var 11 dagar sedan, så hoppas på bebisar om ca 1 v (?) med +/- några dagar får helt enkelt hålla koll nu när hon blivit rund och go ^^

Natalb
2012-06-28 23:20
#9

Nikita har fått bebisar, vet inte hur många eller om hon ens fött klart, men hörde det välbekanta pipandet så imorgon efter jag jobbat så blir det en titt, kommer inte lägga upp bilder på dem innan teckningen syns, och vill veta ifall någon är intresserad av en hane, ska eventuellt behålla en hane själv och kommer kulla de andra eftersom killarna är så otroligt svår sålda

Grodan
2012-06-28 23:48
#10

#9 Grattis till bebbsen!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
2012-06-29 10:53
#11

#10 tackar :)

hoh har fått hela 14 muslingar +/- 1 om jag missat nån eller räknat nån 2 gånger x'D

trodde inte att jag skulle få en så stor kull, så nu hoppas jag på mååånga små flickor <33

Upp till toppen
Annons: