Annons:
Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 604 ggr
Hugosen
2012-05-14 09:31

R.I.P Feldgard

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Historen om hur finaste Feldgard kom till våra liv.

Min sambo han hade en orm när vi träffades. Vilket jag ogillade för jag inte tycker om såna djur. Ormen måste ju självklart äta så vi åkte in till en djuraffär för att köpa mat möss som jag kallar det. (Detta är nästan 4 år sen då man kunde köpa sånt.) Men de hade slut på mat möss så de gav oss en jätte fin tammus. Det var Feldgard, men d visste vi inte om att han skulle bli vår lilla bebis.

När vi kom hem så var jag jätte sur för jag tycker inte att en mus som var så tam som han skulle bli mat när han är född till att göra en person glad. Min sambo tyckte det var också jobbigt men ormen måste och ha mat. Så vi släppte in musen och gick där ifrån. Allt blev som vanligt.

Dagen där efter hör vi konstiga ljud från terrariet och kollar in. Där sitter en glad mus och tuggar på en pinne. Vi bestämde oss direkt för att behålla stackaren.

Sedan var han vår i 3 år och två månader. (Vilket jag har hört är mycket gammalt för en mus)

Han var med överallt i hemmet. Och en gång skulle han göra ett rymningsförsök med sin fruga och barn och vi hade ett stort råtthjul utanför buren. Så en dag så jag hur den stod och gungade fram och tillbaka. Jag går fram och tittar och där sitter hela familjen jätte glada. Jag frågar dem "Vad gör ni?" "in i buren med er". Vad tror ni dem gör? Haha, jo dem går lugnt in i buren igen förutom Feldgard. Han ställer sig en liten bit ifrån mig och vill klättra upp på mig och då får jag ju säga till honom, "du med Feldgard, in i buren" så gick han in i buren. Haha det är en av alla roliga saker han hittade på.

Min fantastisk underbara vän, jag saknar dig så mycket. Bilden på honom är på hans 3 års dagoch han ser väldigt skabbig ut då han tappade mycket päls pågrund av åldern. Så han hade inga löss eller något med pälsen och hud att göra. Han var en frisk mus ända in i slutet.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Annons:
Muszimba
2012-05-14 10:06
#1

En fin charmknutte ser han ut att ha varit. RIP Feldgard, mys med alla trevliga möss som finns i mössens Nangijala.

Upp till toppen
Annons: