Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 414 ggr
Grodan
2012-05-14 23:53

Det är många möss till salu

Många kör med att låta foton och filmer göra reklam för deras möss.

Betänk dock att fotoköp inte garanterar god hälsa, trevligt temperament eller flocksmarthet.

Försök att träffa mössen IRL och välj med hjärtat. Att tinga via foto kan vara jobbigt, speciellt om mössen skall transporteras många mil, om du inte blir nöjd. Du kan visserligen fråga uppfödaren mycket om hur mössen är osv innan köpet, men du går ändå miste om mötet, att välja och friheten att kunna backa undan ett köp om du känner att något inte stämmer med mössen eller för att du helt enkelt inte tycker om dem.

Att vara vacker på foto är inte allt. Och enligt min mening är många möss mer vackra på foton än de är IRL. Eller utseendet säger så lite om hur musen är till karaktär.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Exoticas
2012-05-15 00:04
#1

Helträtt! Därför tar jag alltid tillbaka möss som inte passar i sitt nya hem. Oavsett om man köper via bild eller träffar musen så vet man aldrig hur den kommer att fungera i nya flocken osv. Det finns alltid en liten chans att det inte ska fungera. Brukar alltid försöka att hjälpa mina köpare med råd om hur man ska göra innan vi beslutar att de får komma tillbaka till mig osv om det är så att det inte fungerar. Har bara "fått tillbaka" en mus än så länge! =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Upp till toppen
Annons: