Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 579 ggr
Chilizera
5/17/12, 8:26 PM

Frigolitbaserad inredning till möss?

Kikar runt på bilder på alla möjliga härliga terrarier, de som har ödlor och ormar verkar rätt ofta göra egna bakgrunder och inredning genom att karva i frigolit. Det täcks sedan med någon slags betongmassa och lackas eller målas. Funkar det i en musbur tro? Och hur funkar det ur rengöringssynpunkt? Obestämd Skulle vara kul att ha lite lösa stenar som inte väger as t.ex. Glad

Annons:
Minoth
5/17/12, 8:49 PM
#1

Tror nog de kan funka jättebra :) det går ju inte att tugga sönder och funkar nog ganska lätt att rengöra. Iallafall dom flesta jag har sett. 
Funderar själv på att bygga en grotta

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Sara B
5/18/12, 1:22 AM
#2

Sålänge det är helt säkert tt det inte går att gnaga sig in till frigoliten så kanske det går bra men är väldigt skeptisk mot just frigolit :P

Tsunamis
5/18/12, 9:56 AM
#3

Man får nog försöka göra det ganska slätt i så fall, och inte fullt så skrovligt för då skulle det nog vara svårare att rengöra.

MvH  Tsunamis

Chilizera
5/20/12, 8:08 PM
#4

Det känns ju inte som en helt dum idé i alla fall då :) Jag går i tankarna på att köpa en ångtvätt så rengöringen borde gå ganska lätt då även om det är skrovligt. Frågan är ju då vad man ska ha för material och vad man kan använda för färg..

Minoth
5/20/12, 8:10 PM
#5

Frigolit. Fogmassa och sen akvarielack över :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Chilizera
5/20/12, 8:13 PM
#6

#5 Ok :) Fast jag är lite mer sugen på ytan som betongmassan ger istället för fogmassa tror jag, någon aning var man köper sånt? Är det helt vanlig standardbetong de kör eller något special?

Annons:
Minoth
5/20/12, 8:17 PM
#7

Men fogmassa är ju typ som betong

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Exoticas
5/21/12, 1:33 AM
#8

Finns det inte risk att materialet suger åt sig en del?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Chilizera
5/21/12, 8:58 AM
#9

#8 har man sådan där akvarielack som Minoth pratar om så borde väl det täppa till porerna?

Minoth
5/21/12, 12:23 PM
#10

#9 ja akvarielack funkar jättebra :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: