Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1551 ggr
Mea_K
2012-05-20 14:18

Vad har hänt med henne?

Min ena mushona som fick ungar i går morse har magrat rejält, hon har heller ingen aptit för något som man ger henne, hon har heller inte visat något intresse för Vattenflaskan, vad ska jag göra och vad är det som händer med henne?

Kollade till dem bra många gånger igår och dagen innan och hon visade inte upp något som hellst symptom på att må dåligt, hon gick normalt åt och drack, var pigg och alert och som vanligt väldigt mysig och gick upp självmant i handen, nu idag så kollade jag till dem och hon har magrat rejält, man kan både känna och se vart ryggraden är på stackarn, hon är slö och inte alls pigg, kisar lite med ögonen och håller sig helst i boet.

Hon går även "kutryggad" så att säga, och hon har inte alls samma glimt i ögat som hon hade igår.

Någon som vet vad som hänt eller varit med om samma sak?

Hon har tillgång till samma mat som de andra honorna har som har ungar och ingen utav dem har visat några som helst symptom på att må dåligt, de har snarare gått upp i vikt och är väldigt glada, hon har rent och fräsht vatten också och vatten flaskan är kollad att den funkar.

Annons:
UlrikaD
2012-05-20 16:19
#1

Har hon magrat sen igår?

ariama
2012-05-20 17:00
#2

Det är inte alls lovande, tyvärr. Komplikationer efter förlossningen? Åter igen är det bara Grodan som kan svara, vad du ska göra, om det nu finns något att göra. Jag har tyvärr inga råd att komma med, bara en tröstekram, hoppas det löser sig.

Camillhe
2012-05-20 17:06
#3

Håll henne varm och försök att få i henne vätskeersättning med spruta.

ks.gerbil
2012-05-20 17:08
#4

om du har en pipett kanske du kan ge henne vatten med den? du kanske kan ta och mosa/mixa ihop det hon gillar mest och se om hon vill äta det?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Mea_K
2012-05-20 19:12
#5

#1 Ja hon har magrat rejält sedan igår, visst att de blir smalare efter födseln det är ju självklart, men hon var verkligen inte så här smal, hon hade fortfarande lite hull på sig så att säga, men nu är det nästan bara skinn och ben ):

#2 Ja det tror jag också, kan inte tänka mig något annat, då hon haft samma yta och samma mat och allt som de andra, hon är den enda som gått och blivit extremt smal, och då är det den honan som inte har några ungar att mata eller ta hand om, (då det var hon som åt upp dem och visade noll intresse för de som levde).

Ja, jag kan bara hoppas på att Grodan har något råd att komma med, vill verkligen inte missta henne då hon är den absolut mysigaste av dem 4, hon är den där idealen som man söker efter, kommer då hon ser att man kommer in i rummet, kliver glatt och självmant upp i handen och kan hålla sig stilla med, nyfiken och alltid på bra humör. ): mysigaste musen som jag någonsin träffat.

#3 okej, ska försöka och se om det går, och värme har dem, inte för lite och inte för mycket, lagomt då lampan ligger på.

#4 Har tyvärr ingen pipett, men ska som sagt försöka få i henne vatten och mat.

Både sambon och jag är helt såld på henne med tanke på hennes temperament och hur otroligt mysig hon är när hon kommer fram och tar kontakt, så har tagit upp henne några gånger under dagen för att ge henne lite extra kärlek och det tycks funka lite iaf, hon blir lite piggare när vi sätter ner henne igen och hon har iaf lyckts fått i sig lite hårdbröd (det enda som hon tycks acceptera genom mat väg).

Väntar bara och hoppas på att hon blir bättre med tiden.

Upp till toppen
Annons: