Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 3370 ggr
Lamina
5/20/12, 5:20 PM

Musbebbar! :O

Hittade just Audi inne hos honorna, hela 7 stycken honor! Jag vet inte hur han har kommit dit, det borde vara helt omöjligt för en liten mus att klättra upp på terrariet och ta sig in till dom, men där var han. Och det värsta av allt är att han kan ha varit där ett tag. Obestämd

Jag har nämligen inte kunnat vara hemma särskilt mycket nu i veckan (av en mängd orsaker som jag inte orkar gå in på just nu). Så när jag varit hemma för att titta till djuren, har den mesta tiden gått åt till dom lite mer krävande djuren. För mössens del har det inte blivit så mycket mer än att kolla mat och vatten, kolla att alla djuren är i sina burar och mår bra och eventuellt plocka upp dom som vill komma ut lite. Och nu är jag helt plötsligt inte alls så säker på att jag kollat till bilarna (Audi och hans bröder) tillräckligt noga, inte hundra på att han faktiskt suttit i buren. Kanske räknade jag bara SAAB 2 gånger? Inte möjligt, tänker jag, och hur skulle jag kunna missat att det satt en mus för mycket i flickornas bur? Men jag litar inte på migsjälv, känner mig så jäkla dum och ansvarslös just nu. Hur i h-vete kunde jag låta det få hända? ObestämdGråter

Vad gör jag nu? Vad i hela världen ska jag ta mig till om alla 7 visar sig ha blivit dräktiga? Förvånad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Sweety
5/20/12, 5:23 PM
#1

Oj, vad jobbigt! Hoppas det löser sig för dig. Obestämd

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[greywitch]
5/20/12, 5:39 PM
#2

Låta alla sju föda upp sina bebisar och sälja de sen? Flört inte mycket annat du kan göra tyvärr. Lycka till

Lamina
5/20/12, 6:46 PM
#3

Som tur var är alla honor under året. Oturligt nog så har några av dom rosslat tidigare. Är rädd att det kan komma tillbaka vid en ansträngning som t.ex. dräktighet. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

juliino
5/20/12, 7:19 PM
#4

Håller tummarna för att han inte var där så länge sså att han hann para någon.

Catta-
5/20/12, 8:10 PM
#5

Kan inget om möss men blev lite nyfiken om det inte går att ge dom en abortspruta eller liknande?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Lamina
5/20/12, 8:27 PM
#6

Tvivlar på det, jag har då iaf aldrig hört om nånting sånt.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Catta-
5/20/12, 8:48 PM
#7

Okej :/ Hoppas det löser sig för dig iaf

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

ariama
5/20/12, 9:19 PM
#8

Om du har tur, så löpte ingen av honorna. Då kan han ha varit där i flera dagar utan att det hänt något. Möss löper ju var 4 - 5 dag, så det är inte bara en hane som ska till, det ska också vara rätt tidpunkt Glad. Om alla 7 honorna varit i löp och blivit parade, så blir jag snopen. Kanske en eller annan, eller några, eller ingen.

Lamina
5/20/12, 9:39 PM
#9

Ja, en får väl hoppas det. Han verkade inte riktigt känna sig hemma hos flickorna, och var hjärtligt välkommen tillbaka hos sin bröder som putsade honom och la sig i stor hög. Så jag tänker mig att han nog inte kan ha varit där särskilt länge ändå. Men tja, vad vet jag om musbeteende..? Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
5/20/12, 9:55 PM
#10

Ja, där ser du! Bröderna tröstade honom för att han fått korgen av alla sju damerna! Förvånad En nedslående erfarenhet för ett stackars förälskat mushjärta.

Nä, skämt åsido, jag instämmer med dig, vad vet man egentligen om musbeteenden, hur ska man veta vad de tänker, eller gör bakom ryggen på en (fula grimascher kanske? Tungan ute )

Nä, nu är det bäst att jag går och lägger mig, nu börjar jag tramsa för mycket. God natt!

Exoticas
5/21/12, 1:19 AM
#11

Åh jobbig sits, Jag känner mig ju ganska för muslös just nu så jag kan alltid hjälpa till med ham och plats för dig Lamina<3

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Grodan
5/25/12, 10:11 AM
#12

Ajaj. Hoppas du slipper tjuvparningar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
5/27/12, 11:16 PM
#13

Domina kan jag iaf konstatera inte är dräktig, hon tycks ha blivit snärtare senaste veckan. Dom andra är jag däremot osäker på… Tycker Lolly ser dräktig ut, men kan man verkligen se det redan..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
5/28/12, 10:50 AM
#14

Mja, joo… de kan vara en aning rundare vecka 1


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
5/30/12, 8:37 PM
#15

Känsliga varnas för att fortsätta läsa i tråden!

Ok, lika bra att vara 100% ärlig i denhär frågan, så får folk tycka och tänka vad dom vill om mig och min djurhållning. Det är trots allt jag som i slutändan får leva med vad jag har gjort/inte gjort och vad jag väljer att göra, och det svider kan jag lova. Gråter

Jag har konstaterat att minst 4 av honorna är dräktiga: Kajsa, Dolly (Dolly Parton) och Lolly som kommer från finamöss och Angel (Morakullan's Arraböjja). Irpa, som också kommer från finamöss, är jag osäker på. Men flickorna Nora (Morakullan's Xelenora) och Domina (Morakullan's Quedomina) kan jag med 99% säkerhet säga inte är dräktiga.

Med tanke på hur många av honorna som har blivit dräktiga, och att åtminstonde en av dom i mina ögon ser ut att vara längre gången än den 1½ vecka som har gått sen jag hittade Audi i buren, har jag dragit slutsatsen att han faktiskt måste ha suttit där i någon/några dagar. Jag har alltså brustit något enormt i tillsynen av mina djur. Det är inte ok i mina ögon, och förhoppningsvis inte i någon annans heller. Men det får jag stå för och erkänna att jag har gjort ett misstag som tyvärr gått ut över djuren. Som sagt var, det svider.

Jag har funderat fram och tillbaka vad jag ska göra åt situationen, och kommit fram till att jag nog måste kulla en del av ungarna. Jag vet att många antagligen tycker jag gör fel i det, jag är själv väldigt emot kullning i dom flesta situationer. Men jag har själv sett hur svårt det kan vara att sälja möss, även om dom är seriöst uppfödda, och jag vill inte bli sittandes med med 40-50 musungar eller mer som jag inte kan få sålda. Det är inte lathet från min sida (tro mig, jag skulle helst av allt vilja slippa göra det), utan jag vet med mig att jag kan inte ta hand om den mängden möss på ett acceptabelt sätt och att det återigen skulle bli djuren som får lida för mina misstag. Jag vill inte heller sälja till första bästa som vill köpa, för att dom tycker synd om mössen eller bara för att dom är söta, utan jag vill vara säker på att dom får ett bra hem. Jag är inte naiv nog att tro att jag kan fixa det till 40-50 musungar, jag lyckades ju inte ens fixa det till 10 musungar! Därför väljer jag att göra på detta viset.

Nu ska jag gå och gräva fram Gummis gamla bebisbur ur förådet och kolla om jag kan hitta något mer som passar till ändåmålet eller om jag får lov att gå och köpa lite nytt. Ni kommer nog inte se så mycket av mig här på forumet den närmsta tiden, jag kommer nog ha fullt upp med mössen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Littlem
5/30/12, 10:12 PM
#16

Det händer, det kasnke inte ska, eller kasnke inte får hända, men det händer. Ingen mus har dött iaf och alla mår bra så klandra dig inte så mkt. Folk har haft möss på rymmen förr, även de som haft möss länge och är erfarna :)

Jag tycker absolut inte du är hemskt om du kullar, kulla heldre många så du inte blir överöst med möss o tappar orken och glädjen för de du hade från början. Ser aboslut inget fel med att kulla kanske hela kullar t.om. när det blivit oplanerad parning. Jag ser ingen vits med att "rädda" alla ungar för det är hemskt att kulla. Sen ska du sitta med drösvis med möss som du kanske inte blir av med och må dåligt. Då mår varken du eller msösen bra i slutet kanske.

L8sson
5/31/12, 1:37 PM
#17

Om du inte blir av med ungar så har jag alltid plats, och det är jag som fött fram bus Audi. Så jag hjälper dig mer än gärna! :)

Och dina val är inte hemska, du ska tro på dig och dina val och strunta i andra ifall de tycker annat.

Jag håller tummarna att det inte blir så stora kullar om det blir ungar.

Grodan
5/31/12, 6:45 PM
#18

#15 Vill bara ge dig en stor styrkekram. Det är jobbigt när man klandrar sig själv, men en mkt bra egenskap. Det gör att du växer som djurägare och kommer att ha bättre koll i framtiden.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/2/12, 4:28 PM
#19

Jag har många burar, tillräckligt många för att klara av att sära på alla mina pojkflockar ifall dom skulle få för sig att bråka. Men uppenbarligen inte tillräckligt många för att klara av 5 dräktiga mushonor och 3 pojkar som helt plötsligt bestämde sig för att sällskapet inte dög längre… Det vart mycket pysslande för mig igår, och det hela slutade med att jag nu har 2 möss i den inbygda garderoben. Inga problem egentligen, dom "öppna burarna" gjorde jag i ordning för länge sen utfall att. Men det ska bli roligt att se vad hyresvärden tycker när dom kommer förbi på Tisdag… Obestämd Dom kommer nog inte alls gilla det. Rynkar på näsan

Men nu sitter iaf alla flickor i bra bebisburar och verkar nöjda och glada. Feta som hus är dom också. Jag börjar nästan se lite fram emot bebisar. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ratlings
6/2/12, 5:41 PM
#20

#19 Har du blivit säker på om Irpa är dräktig än? Jag som fött upp henne från början. Kraam! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Lamina
6/2/12, 7:19 PM
#21

Ja, Irpa är dräktig. Fick inte du mitt PM om det? Jag är väldigt osäker när det gäller hennes ungar då hennes bröder visst hade någon form av defekt..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ratlings
6/2/12, 7:26 PM
#22

Nej jag fick inget PM om det.. Men jag PM:ar dig istället. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Lamina
6/4/12, 3:41 PM
#23

Igår kom första kullen, Kajsas kull. Minst 7 ungar födda, minst 2 kullade av musmamma. Alltså ligger det 5 små rosa korvar i boet. Kajsa var ingen bra mamma i början, mycket stressad, sprang runt och visste inte vad hon skulle göra. Var rädd att hon skulle bli så stressad att hon kullade hela kullen, men hon lugnade ner sig tillslut. Nu är hon någorlunda lugn, tar bra hand om ungarna och har inga problem med att jag petar i boet. Fast jag petar ju inte så mycket med tanke på hur lättstressad hon verkar vara. Oskyldig

Temat för denna kullen kommer vara antingen Arter (latinska artnamn) eller Afrika. (tips på namn mottages tacksamt). Ungarna kommer bli tecknade i Agouti och möjligen svart, med och utan tan. Men överraskningar kan ju dyka upp.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ratlings
6/4/12, 4:21 PM
#24

Hoppas det går bra vidare nu då! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Lamina
6/4/12, 4:28 PM
#25

Nu har jag en fråga: Jag kommer att kulla bort 2 kullar helt, eftersom ena honan är lite av en problemmus och andra har haft kullsyskon som dött i tidig ålder p.g.a. defekter (troligen genetiska). Borde jag ge dessa honor ungar ur några av dom andra kullarna att ta hand om? Just nu sitter dom 2 i samma bur eftersom jag var tvungen att fixa något i burväg åt pojkarna i garderoben, och lyckades tappa akvariet jag skulle använda i golvet. (Skrikandes) Inte så lyckat, men jag har inget val. Kanske en dum ide att lägga in andra ungar till dom? Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Vattnadal
6/4/12, 5:03 PM
#26

I naturen händer det att en hona förlorar alla ungar. Om du bara tar bort dem så fort det går, klarar de av detta fint.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ella99bella
6/4/12, 5:25 PM
#27

Får man fråga vad kulla är?

Mvh/Ellen<3Glad

Annons:
Velinga1984
6/4/12, 6:37 PM
#28

#25 Fick en överraskningskull för ett tag sen där alla ungar togs bort så fort honan var klar, honan har inte haft några besvär efter detta. Honan bodde dessutom hela tiden med sina burkompisar.

#27 När man avlivar ungarna.

ella99bella
6/5/12, 3:46 PM
#29

#28 okej tack.

Mvh/Ellen<3Glad

enbartmalin
6/5/12, 5:01 PM
#30

Lamina var bor du? Har en del akvarier och plast lådor du kan få låna. Jag bor i skåne. Jag tror att vi alla som haft möss en längre tid har gjort både stora och små misstag. Jag vet att jag har. Absolut inget som bör hända men det gör det ändå. Att kulla nyfödda är inget jag ser fel i om man gör det av rätt anledning. Detta är rätt anledning tycker jag. Stor styrke kram till dig.

Hälsningar Malin

gulzebra
6/5/12, 5:55 PM
#31

På tal om det, Lamina, hojta till om du har vägarna förbi här nånting! Jag har en plastback jag tidigare använt till möss som numera bara huserar en drös badankor, har du vägarna förbi kan du få ta den. Tror jag har kvar ännu en plastback i förrådet också, den är dock vit med genomskinligt lock så muslingarna syns ju bara ovanifrån, men funkar gör den!
Det är på egen risk dock, ty jag är förkyld :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
6/5/12, 6:40 PM
#32

#30 Tack, men jag bor i Dalarna så det är lite väl långt bort. Oskyldig

#31 Det ska jag göra. Ska höra med föräldrarna om dom ska ta bilen till jobbet någon dag.

Igår födde Dolly sin kull. Räknade till 9 små rosa korvar. Dessa ungar kommer bli tecknade i svart och möjligen choklad om pappamus skulle råka bära på det. Med och möjligen utan tan. Svensktypade. Temat blir böcker.

Kajsas ungar växer och det är nu tydligt att det blir ena jättesöta små bläsar och pannfläckar. Glömde nämna att även dessa blir svensktypade. Temat är nu bestämt till afrikanska arter, närmare bestämt "the big five":

Loxodonta africana (Elefant)

Ceratotherium simum (Vit/trubb noshörning)

Syncerus caffer (Afrikansk buffel)

Panthera leo (Lejon)

Panthera pardus (Leopard)

När Angel har fått sin kull kommer jag starta en ny tråd om bebbarna.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
6/5/12, 6:48 PM
#33

Gör så! :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
6/6/12, 5:21 PM
#34

Och idag kom Angels kull. Hela 14(!) små korvar ligger det i hennes bo! Dessa ungar kommer alla bli svarta, med och möjligen utan tan (kom på att Audi mycket väl kan vara homozygot för tan) av korsad typ. Temat blir citat (från låtar).

Funderade på att låta Kajsa ta hand om några av småttingarna, då hon bara har 5. Men hon är så fruktansvärt stressad, flyttar på ungarna så fort jag tittar in i buren och springer och gömmer sig såfort jag kommer nära den. Jag gillar det inte, vågar knappt gå nära buren eftersom jag är rädd att hon ska bli så stressad att hon kullar ungarna. Nog för att hon inte är världens bästa sällskapsmus direkt, men såhär stressad har hon inte varit innan. Jag funderar nästan på om det bästa vore att kulla även dessa ungar. Men trots att dom bara är små rosa korvar ännu så har dom små jäklarna redan stulit mitt hjärta… Gråter Och i vilket fall vill jag definitivt inte lägga in några av Angels ungar till en så stressad mamma… Obestämd

Dolly och Angel är däremot väldigt lugna och trevliga. Har inget problem med att jag är och petar i boet, och kommer gärna ut och pratar lite med matte när ungarna sover. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
6/10/12, 10:23 AM
#35

#34 Vad bra att det gått bra med Angels kull. Hennes mor var också en storkullsföderska och otroligt bra mor. Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/10/12, 4:55 PM
#36

Senast jag räknade fattades det en unge både i Angels och Dollys kull. För att lätta på angels börda la jag in 4 av ungarna till dom 2 honorna som blev av med sina kullar. Dom tog så bra hand om ungarna att jag tyckte det skulle vara synd att dom fick vara utan medan andra har "för många". Dom fick även ta Kajsas ungar. Jag kunde inte med att ta bort dom också, som dom har stulit mitt hjärta. Men jag vill inte att dom tar efter sin mamma mer än nödvändigt (det måste nog sitta lite i generna också, tyvärr). Dessa ungar (Kajsas) kommer inte bli till salu.

Jag har även konstaterat att alla ungar är tan. Men några av Dollys ungar har så mycket teckning att det knappast lär synas. Dom är ena riktiga sötnosar! Kyss Men tyvärr kommer det inte komma några bilder fören jag är 100% säker på könen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/12/12, 1:40 PM
#37

Känns som att det fattas en unge varje gång jag räknar i Angels bo. Finns bara 11-12 kvar nu (minns inte exakt vad jag räknade till igår.) Tycker det är konstigt, jag matar ju på bra och ungarna ser friska och pigga ut… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/12/12, 4:55 PM
#38

#37 Oups…

Jag känner ju Angel och hennes släkt. De är extremt hungriga möss. Du kanske skall mata extra mycket?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/12/12, 8:01 PM
#39

Hon brukar ha både torrfoder och färskmat dygnet runt, så vet inte hur jag ska kunna mata mer. Obestämd Men det kan ju mycket väl vara så att dom dött av naturliga orsaker. Det kan ju gå fort när dom är små. Rynkar på näsan

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/12/12, 8:03 PM
#40

#39 Jo, givetvis så kan det vara. Eller att Angel behöver protein… eller att det är för många ungar. Några ligger och skriker i hennes öra hela tiden när de andra 10 får mat, kanske orkar hon inte lyssna på gnället längre? FlörtTungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/12/12, 8:14 PM
#41

Hmm… Får dom inte protein från kött och fisk?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
6/12/12, 8:19 PM
#42

Jo. Men hon kanske vill ha musbebisprotein… OUPS*** FörvånadFlört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/13/12, 11:42 PM
#43

Idag har jag kollat könen på Kajsas kull. Det blev 3 honor (1 svart och 2 agouti) och 2 hanar (1 svart och 1 agouti). Alla är ursöta små änglar med bläsar. Förutom den svarta honan som har en perfekt cirkelrund pannfläck mitt emellan öronen och ögonen. Kyss

Jag hade tänkt fota dom också, men tyvärr är kameran hos föräldrarna. Men på Lördag, när allt studenttjafs äntligen är över, ska jag även könsbestämma Bokkullen och göra en egen tråd med med bilder och namn på bebbarna ur dom kullarna. Tyvärr kommer ju ingen av ungarna i Artkullen vara tillsalu, såvida ingen verkligen känner sig sugen på att köpa pojkarna (men då ska man veta vad det är man köper, dom blir nog inga nybörjar- eller sällskapsmöss) Men Bokkullen är ena riktiga små sötnosar som nog kommer bli väldigt trevliga om dom så bara ärver litegrann av sin mammas temperament. OskyldigKyss

Fick lite huvudbry med agoutipojken, btw. Han och en av flickorna är nästan identiska, bara det att flickan har ett litet snedstreck längst upp på sin bläs. Jag var helt säker på att det var flickan jag tog upp och fick vrida och vända på stackaren ett bra tag i mina funderingar på om jag hade sett fel på hennes kön innan det gick upp för mig att jag höll i fel mus! Foten i munnen

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
6/13/12, 11:51 PM
#44

Åh vill se bläsarna :) Ska bli spännande med Bilder! :D

Lamina
6/13/12, 11:58 PM
#45

Bokkullen, btw, består mest av feltecknade dutch. Huvudfläckarna går ihop längst fram på nosen så det ser ut som att dom har felvända bläsar. En liten bebbe har bara en, lite liten, huvudfläck, den kommer stanna här om det är en hona. Sen är det fyra nästan helsvarta med vita svanstippar och/eller tår.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/14/12, 12:02 AM
#46

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSAR!!!!!!!!!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
6/14/12, 12:02 AM
#47

En annan sak. Rubriken. Jag gillar den inte. Kan du ändra den till något annat? Något som inte innehåller ****


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/14/12, 12:18 AM
#48

Nä, gillade den inte heller egentligen, men kom mig inte för att ändra… Men nu är det ändrat iaf! Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
6/14/12, 12:45 AM
#49

Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/14/12, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Kolla vad jag hittade i kameran! Bilden tagen i helgen, på Kajsas och några av Angels ungar (och Metallica som övervakar dom noga). Suddig, men man ser Simums (Ceratotherium simum) pannfläck. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/14/12, 7:00 PM
#51

#50 Fin bild.

Vill se blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääsar.

Vad är det för agouti-bebb där i högen?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/14/12, 7:06 PM
#52

3 av Kajsas ungar är ju Agouti. Kajsas och 4 av Angels ungar bor hos Mimmi (tidigare Lolly) och Irpa. Dom är otroligt duktiga mödrar, alltid ligger någon av dom i boet. Och inte har dom något emot att jag är där och petar heller. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
6/14/12, 7:16 PM
#53

#50: Aaaawwwww! <3

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
6/14/12, 7:18 PM
#54

#52 Aha. PEW-Kajsa är alltså A-

Ett steg närmare lösningen med hennes färg är hon c(?)c(?)pp också månne???

Eller tänker jag på fel Kajsa? Tänker på en vit mus som finamöss hade och som hon undrade mkt över färgen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/14/12, 7:53 PM
#55

Kajsa är Agoutisystern till PEW-Mimmi (som hette Lolly hos finamöss).

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
6/14/12, 8:09 PM
#56

Aha… LOLLY hette hon… Kajsa var hon med "problem i livet" eller var det Lolly?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/14/12, 8:41 PM
#57

Problem i livet? Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Vollsjötösen98
6/14/12, 9:23 PM
#58

Tass!

Mvh!

Söker avelsdjur! ;) (gerbiler i Skåne)

Grodan
6/14/12, 9:39 PM
#59

#57 ja… *host* alltså… ååååh… du vet


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/15/12, 11:38 AM
#60

#59 Ja, jag tog bort hennes ungar eftersom hon var en sån bråkstake i buren. Men dom var svarta vill jag minnas. Obestämd

Vart väldigt besviken igår när jag kollade könen på Dollys ungar: Bara 3 honor! Rynkar på näsan En av dom ska jag behålla själv och 2 har jag en intressant på, så det är väl bra så. Men jag hade ju hoppats på lite fler flickor… Hoppas hoppas hoppas att jag tagit fel på könen på några av hanarna… Obestämd

Foton blir det som sagt var inte fören i morgon. Kameran befinner sig nämligen på syrrans student just nu (jag fick stanna hemma och vara hundvakt -.-)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Mea_K
6/15/12, 1:49 PM
#61

Men va gulligt att katten vaktar dem :D Hade det där varit min katt hade det inte funnits några bebbar kvar…

Men de ser riktigt fina ut iaf :D

Lamina
6/16/12, 8:28 PM
#62

Nu har jag fotat bebisar, massor av bebisar! Men kameran dog precis när jag fotat Angels kull. Så nu får den ladda medan jag spelar monopol så kommer bilderna upp senare.

Kajsas ungar har öppnat ögonen, och stulit mitt hjärta om igen. Jag förstår mig inte på dessa små. Dom verkar helt klart vara den lugnaste kullen, trots att deras mamma är en sån stressad mus. Dom klättrar frivilligt upp i handen och sitter sen helt lugnt där utan några som helst popcornfasoner. Men tja, det kanske kommer. Men jag kommer nog inte sälja någon av flickorna iaf tror jag, även om dom blir mycket mysigare än jag trodde. Pojkarna däremot får flytta om dom fortsätter visa sig vara så lugna och någon vill köpa.

Dollys ungar fortsätter hålla fast vid sin könsuppdelning på 3 honor och och 6 hanar. Det gör mig lite ledsen, men det är väl som det är. 1 hona tror jag att jag ska behålla, och eventuellt 1-2 hanar också. Så där blir det mellan 6-9 ungar till salu.

Angels kull har reducerats till bara 6 honor nu. Dom är riktigt stora och mysiga och kommer nog bli väldigt fina möss. Dom har även bästa tan av alla ungar. Vilket ju tyvärr inte är så mycket att skryta med egentligen… Jag kommer eventuellt behålla en hona ur denna kullen med. Så det blir 5-6 ungar till salu.

Sen visade det sig finnas en unge kvar ur Irpas kull. Jag tror iaf den kommer från Irpas kull då färgen är otroligt lik Irpas. Den har jag inte kollat kön på än och vet inte riktigt vad jag ska göra med. Men är det en hona stannar den här iaf. Är den hane blir den nog också till salu.

Allt som allt blir det inte mer än 11-18 ungar till salu (om jag räknat rätt, inte lätt med hela familjen kacklande i bakgrunden). Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
6/16/12, 8:33 PM
#63

Meh, behöver kameran vara laddad för att du ska lägga upp foton?

Har du kullat något?

Popcorn-ålder kan komma senare, japp… (fast då kallar man det nog bara ungmusrassel eller nåt)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/17/12, 1:21 AM
#64

Ja, den måste vara på för att man ska kunna föra in bilderna i datorn om man inte använder sig av minneskortsläsare.

Och ja, jag har kullat. Men inte ur Angels kull. Inte än, har inte bestämt mig för om jag klarar av det… Gråter Jag har ju uppenbarligen inte klarat av det med någon av dom andra kullarna. Obestämd Så ja, jag var lite oärlig, det finns 4 hanar kvar i den kullen.

Kajsa blev för övrigt så stressad och sliten av situationen att hon verkar ha gått och blivit sjuk. Hon ser ut som en liten lurvig boll när hon går. Men nu slipper hon iaf ungarna, men får fortsätta äta samma nyttiga kost som dom andra honorna, så kanske hon blir bättre. Annars får jag ge medicin.

Här är den nya tråden med bilder på bebbarna: Länk

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Upp till toppen
Annons: