Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 975 ggr
Russin1
5/30/12, 11:48 AM

"Allergitest"

Jag har under en ganska lång tid nu haft en önskan att bli med möss.
Jag har nästan alltid haft husdjur hemma (dock aldrig möss), men sedan jag flyttade ihop med min sambo för två år sedan har jag fått lämna alla sådana tankar därhän pga hans pälsdjursallergi. Som för många allergiker så reagerar han dock olika mycket på olika djur/individer, så jag tänkte att det är värt att prova i alla fall och se hur det fungerar.

Finns det någon där ute som kan tänka sig att låna ut någon/några av sina älsklingar någon dag då det passar? Eller bjuda hem oss att hälsa på en stund, förutsatt att inga andra pälsdjur finns i hemmet? Vi bor i Kista i Stockholm och kan ta oss så långt SL-kortet tillåter.

Annons:
ajanki
6/16/12, 11:03 AM
#1

Har ni hittat nån att låna möss av?

Russin1
6/17/12, 10:52 AM
#2

Nej, det har vi inte. Grodan har däremot sagt att vi är välkomna och känna efter lite hos henne men jag har inte svarat henne än kom jag på. Det löser sig på något sätt.

kent
6/17/12, 12:07 PM
#3

kom till tyresö o låna ett par möss

Russin1
6/17/12, 12:32 PM
#4

#3: Tyresö är ju riktigt nära, så det låter bra :)
Hur tänker du att ett muslån går till rent praktiskt? Vad behöver jag fixa innan, mer än något att bo i?
Något särskilt datum som fungerar bättre än andra? (Själv har jag inte fått ett schema för sommaren än.)

mvh
Emelie

kent
6/17/12, 12:39 PM
#5

en bur till dom bör du fixa ..sen vad du ska ha i den (ta inte spån om din sambo har allergi) sen får du låna ett par honor från mig och testa ett tag. jag har semester hela juni så jag kan när som helst.

Russin1
6/17/12, 12:57 PM
#6

Vad tror du om samlalådor för korttidsboende? Tänkte om jag kunde ta det jag redan har istället för att köpa nytt.

Annons:
kent
6/17/12, 1:13 PM
#7

jag har en dunabur som står tom så du kan låna den med okså om du vill.

Russin1
6/17/12, 1:29 PM
#8

Awesome, det vill jag gärna! Jag hör av mig till dig sen när jag vet vilka dagar jag jobbar.

kent
7/12/12, 1:15 PM
#9

nu har ett par möss flyttat dit på pröv…håbes det går nu

ajanki
7/12/12, 1:29 PM
Lamina
7/12/12, 1:50 PM
#11

Hoppas!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

kent
7/14/12, 6:50 PM
#12

idag fick jag tillbage mina möss det gick inte så bra som vi hade håbes på…så det blir ingen möss i det hem just nu . men nu är det prövat iallafall.

ajanki
7/14/12, 6:53 PM
Annons:
Grodan
7/15/12, 4:59 PM
#14

Trist att det inte fungerade. Men superbra att Russin1 och hennes sambo kunde testa att ha möss hemma ett tag. Sånt här är ju bra att kunna göra där man misstänker allergi.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Russin1
7/17/12, 8:37 PM
#15

Ja, ett stort tack till Kent! Sambon kände inte av någon allergi det första dygnet men sedan gick det utför, så det var jättebra att vi inte bara hälsade på en liten stund, då hade vi kanske trott att han tål möss och inte upptäckt allergin förrns vi hade köpt ett par.

Minoth
7/17/12, 8:40 PM
#16

Jag är lite allergisk mot mushanar men ingenting mot honor :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: