Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 435 ggr
[ElisabethYL]
6/2/12, 3:13 PM

Mushoneflock köpes

Hej!

Nu är det klart att jag kommer skaffa möss igen och letar därför efter en flock på 4-6 honor att köpa runt semestern.

Det jag har att erbjda är ett hem med mycket kel och lek, en bur där jag eftersträvar att tillgodose varje individs behov (de kommer till en början få bo i en samla, men byta till en omgjord kaninbur på ca 140*70 cm när den är klar). Aktiveringssaker i buren ser jag som en självklarhet och de kommer få vara ute och springa av sig regelbundet.

Utseendemässigt är de enda kraven jag har: en sund typ och de ska se olika ut.

Temperamentskrav: de ska vara snälla och lätthanterliga

Jag berättar gärna mer om någon har möss till salu…

Jag letar i området Värmland/Norra Västra Götaland i första hand, men om det löser sig med transport kan jagäven tänka mig att köpa från andra…

Är dagligen på iFokus, så det är det snabbaste sättet att kontakta mig…

Annons:
Toxxic
6/2/12, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kommer ha en hög möss att sälja om ca 3 veckor. Vet dock inte hur många men vi är ju ett ganska stort gäng i V.Götaland så det kanske är kul att plocka lite här och där om du vill ha en varierad flock?

Nya kullarna (två kullar, totalt 19 bebbar):

[ElisabethYL]
6/2/12, 4:09 PM
#2

Kan säga att jag haft ett antal möss på 90-talet, födde nämligen upp möss då med inriktning på bandat och fox med svart som grundfärg (kan inte namn på musfärger, vilket inte var viktigt då heller eftersom jag inte skrev stamtavla Flört) Men det är sällskapsmöss jag vill ha nu, så att det inte blir några missförstånd…

Vill helst ha en grupp på 6 honor och de där kommer bli ursöta… (Enklast är ju att skaffa en flock som redan bor ihop, och då har man ju bäst odds att mössen fungerar ihop…)

Bild(er) på föräldrarna? Med eller utan stamtavla? - mest roligt att veta…

Toxxic
6/2/12, 4:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Japp, vi diskuterade ju STL privat för ett tag sedan. Föräldrarna har stamtavla ja och kommer från seriösa uppfödare. Jag är inte medlem i Svemus ännu men den ena kullen är ett samarbete mellan mig och en annan uppfödare, så den kommer hon regga hos dom, den andra kullens bebbar går ju att regga om man vill.

Ena paret:

Toxxic
6/2/12, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mamman till den andra kullen, en satin siames. Pappan är med siames och riktigt stor.

Toxxic
6/2/12, 4:32 PM
#5

Sedan har jag ytterligare en kull på g med en stor tricolorhane och en tecknad coffe/vit satin hona.

[ElisabethYL]
6/2/12, 4:32 PM
#6

Du har PM, med den "gamla" pm-tråden Glad

Annons:
Grodan
6/9/12, 11:01 PM
#7

ElisabethYL, har du hittat dina mustöser nu?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: