Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1412 ggr
ajanki
6/4/12, 7:54 AM

Julimusen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/6

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/6(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
Josefin&Vincent
6/4/12, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Stella hämtade jag hem för ca tre veckor sedan, till en början så var hon väldigt blyg och försiktig. Men nu efter att vi har lärt känna varandra så har vi redan, på en sån kort tid skapat ett otroligt band, varje gång jag kommer in i rummet där jag ahr mössen så klättrar hon upp på en gren och väntar på att jag ska ta upp henne i handen, och när hon väl är ihanden så är det mysa som gäller ;). Stella och hennes terrariekompis (och kullsyster) är de absolut mysigaste mössen jag träffat, någonsin! Är så glad över att jag fick hem min lilla Stella, och Lilly (terrariekompisen) förståssKyss

Velinga1984
6/4/12, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer Texas

Hon har bott här sen slutat av april, då jag åkte 17 mil enkel resa för att se en musutställning, och hade pratat med uppfödare om att få kika på henne däär  vilket slutade med att hon fick följa med hem. En upptäcksfröken, som man får hålla koll på när buren är öppen för hon undersöker allt. Lika snäll mot sina burkompisar som hon är när min 7årige son hanterar henne. Som det ser ut i dagsläget så ska hon med till utställningen i Alingsås Glad

Mea_K
6/5/12, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Cindy är ny här hemma, men hon har redan fångat mitt hjärta <3 Hon var dessutom den som valde mig, och redan från första mötet så var jag fast. Hon är en nyfiken och mysig ung dam som söker kontakt och är ett riktigt busfrö! <3

Hon är mysig och snäll, ännu en guldklimp från muslingen :) (Tack Stasen hon är helt underbar!)

Hon är rena rama klätterapan och älskar att sitta och mysa både på axeln och i handen, hon är dessutom en utomordentligt bra fotomodell :D <3

Natalb
6/10/12, 9:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

tänkte presentera lilla Toblerone som är egenuppfödd här hos mig, en stilig liten kille, han är rätt så blyg och är inte lik varken sin mor eller sina systrar, han är lite mer som sin far och är inte 100% säker på att komma upp i handen men när han väl är där så är han väldigt lugn och det vet jag inte vem han fick det ifrån eftersom båda föräldrarna är rätt vilda i handen.
en riktig myspojk som snart ska flytta till ett eget hem, kommer sakna min lilla nallebjörn <3

ariama
6/11/12, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Beatrix får vara med, bara för att jag tyckte fotot blev så sött. Fotade Beatrix, men såg inte att "linslusen Yell-Björn" upptäckt mig och var på väg. Kyss

Beatrix är chocolate krag-och-bläs-berkshire, astrex shorthair. Nä, det finns inget som heter så, men hon är det i alla fall.

Hon är en otroligt gullig och rar musa som jag är mycket förtjust i! Och jag tänker försöka få fram flera berkshire som även har "vit krage", för jag tycker det är så snyggt. Särskilt i långhår, då päls och teckning påminner om en collies (hund alltså).

Så jag har stora planer för söta och fina Beatrix. Kyss

Mea_K
6/18/12, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vill byta fotot i #3 emot denna, om det går bra :)

Annons:
ajanki
6/18/12, 6:17 PM
#7

#6 Det går så bra:) Har bytt ut den nu.

Mea_K
6/18/12, 6:31 PM
#8

#7 Tack så mycket :D

Micee
6/19/12, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det här är Vega, mitt lilla busfrö. Hon är jätte pigg, sprallig och busig. Älskar att gosa och sitta på mammas axel. Hon är en underbar liten mus!

På bilder har jag pussat henne på ryggen därför hon är tuffsig (Cute). =)

Minoth
6/19/12, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

**Det här är Azalea

**Azalea kom till mig för lite mer än en månad sen, kommer inte ihåg exakt om jag ska vara ärlig.
Underbarare mus får man leta efter. Hon är *genomgod*, smart och väldigt **social.

**Hon är först fram och älskar att mysa. En säl i dess rätta bemärkelse. Det finns inget hjärta hon inte vunnit när dom första gången träffat henne.

Hon lägger sig ner i handen på dig, tittar upp och verkligen **ser dig! 

**Ibörjan när jag fick hem Azalea och hennes vän reagerade hon negativt på bakteriefloran jag hade hemma. Det första jag fick göra innan jag hade hunnit lära känna henne var att medicinera henne…
Hennes burkompis krånglade något enormt, **men aldrig Azalea!

**Hon satte sig fint i handen, öppnade munnen och lät sig medicineras, som om hon visste att jag *hjälpte* henne <3 

Jag var så orolig att medicineringen skulle sabba vår relation, men om något har den gjort den starkare! 

Sen dess är hon en riktigt frisk, fin och stor mus :) 

Min älskade lilla Azalea

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ajanki
6/25/12, 2:56 PM
MaaariaS
6/25/12, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det här är min fina blå tjej ,hon heter Roja och  kommer från Ajanki och är den som älskar när det kommer nya saker i buren som kvistar utifrån och är även den som kommer först fram när jag öppnar terrariumet.Hon har mycket spring i benen,men älskar att sitta under mitt hår på axeln och gosa in sej i håret.Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: