Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 1751 ggr
Sara B
7/6/12, 12:21 AM

Lite ny aktivering i terrariet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var det ett tag sen jag skrev något här men tänkte uppdatera med en bild på en liten "bana" som jag gjorde för att aktivera mössen lite… DEt jag använt mig av är buntbandshållare, buntband och lite annat grejs… Spännande var det i alla fall tyckte tjejerna…

Lotus är på g där uppe medans "björnen(fortfarande namnlös men kallas björnen)" inte riktigt förstår hur det ska gå till…

Annons:
Sara B
7/6/12, 12:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nu är Lotus näääästan framme, lite vingligt är det men det ska gå…

joheck
7/6/12, 12:25 AM
#2

Vilka sötnosar! Det måste var helt underbart att sitta och titta på dom medans dom listar ut hur dom ska komma år godiset!Skrattande

Sara B
7/6/12, 12:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Alla är nyfikna och Lotus har nått sitt mål… :)

Sara B
7/6/12, 12:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Elantra är också nyfiken o visar upp sin fina mage :)

Sara B
7/6/12, 12:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mums lotus hittade sin favorit dirr! Glömde ju säga vad jag satt upp… En halv frolic lite smörgåsrån och lite färsk citronmelis :)

Sara B
7/6/12, 12:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Även björnen vågade sig upp och nu har även Elantra varit uppe och klättrat lite och de har fått ner alla saker på marken så de kan äta ordentligt.. Hmm nästa gång får jag sätta fast dem ennu bättre…

Annons:
Sara B
7/6/12, 12:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En sista bild utan möss också så får ni se lite hur det är ihopsatt… man kan ju göra precis hur man vill det är det som är bra :D och det är billigt om man har en pojkvän som är mekaniker o har tillgång till buntband ;)

Sara B
7/6/12, 12:39 AM
#8

#2 Hehe visst är de! :)
Jo de kan fungera lite som en tv ibland när de är ute och på G i terrariet ;)
Även gäster som reagerar lite halvnegativt på dem först brukar tycka att de är ganska intressanta efter ett tag.. :)

joheck
7/6/12, 12:44 AM
#9

#8 Jag tycker det verkar hel mysigt! Är det keliga djur som man kan ha utanför terrariet också? Hur gammla blir dom? Kan ingenting om möss men blev helt förälskad i dina! Helt underbara bilder!

VStromberg
7/6/12, 12:58 AM
#10

hur har du satt fast de i terrariet? verkar ju jättesmart! måste pyssla ihop något sånt till akvariet!

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Sara B
7/6/12, 1:02 AM
#11

#9 Hehe jag som tyckte att bilderna var riktigt dåliga, hatar blixt! :P
Hur keliga de är beror väldigt mycket på hur mycket manumgås och spenderar tid med dem.. Det är svårt att få möss riktigt tama men vissa är gosiga o kommer upp i handen medans andra är lite mer blyga av sig, det beror mycket på hur och hur ofta du umgås med dem. De kan vara utanför terrariet/buren på ett bord eller i din hand/på din axel och är helt underbara, de trivs även bra i din luva eller gillar att trassla in sig lite i ditt hår. Ha ingen tröja du är rädd om och vad du än gör ta inte på dig luvan efter att en mus varit där… det är nästan en regel att man hittar minst en liten bajsplutt i luvan ;).
Tammöss hopar inte(det finns undantag men de är få) därför kan du ha en liten lekplats på ett bord där de kan vara och leka utan att du behöver vara orolig över rymlingar, det finns även en del uppfödare som har öppna burar då mössen inte hoppar från höga höjder så är det möjligt :).
De kan bli upp till ca.3år men de kan också vara kortlivade det är väldigt olika… Jag har inte haft möss så länge men min lilla Lotus är älst och är 10 månader nu och hennes syster dog tyvärr efter bara något halvår då hon blev sjuk(nackdelen med möss).
Men somsagt UNDERBARA DJUR! :) Det finns massor av info om dem här om du läser lite olika artiklar… Nu ska jag sova men det kanske finns någon annan snäll människa som kan länka till någon bra artikel? ;)

Sara B
7/6/12, 1:05 AM
#12

#10 Har använt buntbandshållare som har dubbelhäftande tejp och sen satt i lite nyckelringar i dem o sen satt fast buntbanden i nyckelringar och kjedjor :P
Buntbandshållare är supersmart finns typ på biltema/chlas ohlsson :D

joheck
7/6/12, 1:08 AM
#13

#11 Jag va impad av bilderna i alla fall! Tack för ditt svar, dom låter helt underbaraKyss. Tråkigt att dom inte blir så gammla däremot, det är så jobbigt att förlora ett husdjur som man älskar. Jag ska också lägga mig nu men ska kika in lite här bland Artiklar imorrnFlört.

Annons:
shofsans
4/19/13, 5:19 PM
#14

Vad fina möss :)

Upp till toppen
Annons: