Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 723 ggr
ariama
7/23/12, 2:01 PM

Berkshire, "collie".

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Berkshire, collie, kallar jag "min" teckning, som jag tycker är urläcker, fin, gullig oxh sötast bland teckningar faktiskt.

Min första mushane Figaro hade den teckningen, plus dessutom långhår. URLÄCKERT. Men jag hade inte kunskap nog att avla på det då.

Annons:
ariama
7/23/12, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Figaro chocolate långhår. Han hade ganska lång "kjol" (syns inte här)vilket jag tycker är urfult. Och idag vill jag enbart ha tan.

ariama
7/23/12, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Idag har jag Beatrix, som jag har planer för. Denna gång vill jag försöka fixa "collie-berkshire-möss".

Färg är inte alltför noga, men helst chocolate, och tan absolut, och satin mestadels. Långhår eller "teddy-hårlag" vet jag inte än. Är inte så viktigt än. Teckningen först.

Jag tycker Beatrix är läcker!!

ariama
7/23/12, 2:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En till på Beatrix. Hon är astrex.

ariama
7/23/12, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Beatrix med dottern Kloka.

Teckningarna har mycket att önska än, men jag tycker också de är hårliga bara som de är. TEcknings-detaljer är ju dessutom ursvåra att få till. Jag vill bara ha "gulliga möss" som jag själv älskar. Kyss

De ungar som ärvt teckningen delvis, har även vita huvuden. Det är gulligt på sitt vis. Men jag vill helst ha Beatrix fina blästeckning i framtiden (och lite vithuvud, har inte bestämt mig än)

ariama
7/23/12, 2:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Två av döttrarna med collieteckninglik teckning. Collie kallar jag den efter hundrasen collie.

ariama
7/23/12, 2:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En bild till.

Det kommer antagligen att dröja någon generation igen, innan jag får flera collie-tecknade möss. Först ska de växa till sig, och sedan få en generation bärare. Men under tiden njuter jag av de här gullepluttarna, som jag tycker är urläckra.

Och så har jag förstås en hane på tillväxt åt mamma Beatrix, som kommer att få en kull till så s måningom, om allt går enligt planerna.

Som "sällskapsmöss" har de lite övrigt att önska. De kommer inte självmant, ingen av dem, och Toka biter mig dessutom om jag försöker ta henne i boet (inte blodvite).

Toka är dominant yellow.

Annons:
Grodan
7/23/12, 3:31 PM
#7

Bläsad, Kragad, Hereford… Dutch med för mkt rumpfärg… FlörtTungan ute

Kragad kallades det (på råtta) när de hade en vit krage, men det var typ… hm över 20 år sedan…

En underbar PetClassmusteckning, som Gunvor skulle sagt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
7/23/12, 8:28 PM
#8

Kragad berkshire låter bra, det köper jag. Skrattande Bläsad krag-berkshire, hereford-krag-berkshire. Pannfläckskragberkshire, höhö, det här blir bra. Kyss

Upp till toppen
Annons: