Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 799 ggr
[RoxannaH]
2012-07-23 20:39

[K] Blue & Chocolate

Jag tänkte börja med ett projekt här hemma. Så nu ska jag leta runt och se om jag kan hitta några bra djur till mitt lilla projekt! Glad

Söker någon/några Chocolate LH, gärna satin både honor och hanar funkar bra

Söker någon/några Blue LH, gärna satin där med, både honor och hanar funkar bra

De ska passa till avel, så de ska ha ett bra temperament och bra föräldrar. De måste uppnå standard färgmässigt!

Jag finns i Sandviken, Gävleborg. Men kan säkert hitta transport lite runt omkring i landet!

Skriv gärna här i tråden, och bifoga gärna bild ! Oskyldig

Annons:
[RoxannaH]
2012-08-16 20:16
#1

Ingen som har ? ^^

ariama
2012-08-17 09:51
#2

Jag har chocolate och "lite långhårigt" inblandat, men mina är tan, och jag bryr mig inte om standard utan vad jag gillar. Vilket betyder att där finns en mix med "icke-standard" i generna.

T.ex. så bär nog alla mina möss på tecknat. Och så finns där blekgener inblandat för att dom finns "överallt" när man köper in möss.

Jag har även lite inbakade blågener fast jag inte vill ha. Och RY-gener i de flesta (medvetet, avlar RY och ck/t och tecknat och lite "eget hårlag". och lite så där.)

Lite astrex och lite aby och jaja, sånt där som man får in samtidigt som man köper in.

Men visst, chocolate/tan kan jag erbjuda Flört, som grund att renavla vidare om du skulle vilja. Har dock inga till salu nu, kanske dyker upp om ett par månader eller så.

Glad

ariama
2012-08-17 09:56
#3

Ja, satin har jag ju också förstås.

I vilken mån chocolate-färgen är bra utifrån standardfärg, vet jag inte. Men jag har både riktigt mörk chocolate (men inte bra tan), och mörk choclate med riktigt härlig rödlyster i Kyss. Men jag får också lite ljusa och gråaktiga chocolater ibland.

Viktigast för mig är ju beteendet hos de möss jag vill ha. De ska vara sällskapsmöss!! De ska vara mina, för att de valt mig som "deras människa" Kyss. Många är så, flertalet är det inte.

[RoxannaH]
2012-08-17 14:13
#4

Jag ska fundera på saken :P

Upp till toppen
Annons: