Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 731 ggr
Grodan
2012-07-25 22:08

Färska bär

Testar mig fram lite vad mina musar gillar för bär. Jordgubbar fick de när de var mogna, några gillade det. I a f andra gången de fick det.

Nu är svarta vinbären mogna så nu ska de få smaka på det.

Hoppas också kunna hitta en skog med blåbär snart. Finns inte en enda skog här…

Björnbär blir det ev sen…

Vad ger ni era möss för färska bär? Vad tycker mössen?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Charlie2006
2012-07-25 22:36
#1

Mina får jordgubbar, och dom kommer få blåbär när dom är mogena. :) Vinbär har jag inte vågat på att ge, funkar röda vinbär till mössen? Har nämligen i överflöd här hemma, och skulle vara super om dom gick åt till mössen. :)

Jordgubbar är sådär enligt mina möss, dom äter det om det inte finns någon annat som erbjuds, men blåbär är mums. Ellerfall när jag tinat upp några, och gissar på att dom kommer tycka dom färska är mycket godare. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Camillhe
2012-07-26 00:26
#2

Jag försökte skämma bort mina råttor med ljuvliga svenska jordgubbar på midsommarafton. De bortskämda odjuren tog gärna emot jordgubbsbitarna men kastade sen dom på mig, och på golvet, och på hunden. Jag TROR de ville säga ngt med det men vad vet jag inte. Haha.

Lite OT, men det var sjukt roligt, de har aldrig kastat mat på mig innan.

Lamina
2012-07-26 01:50
#3

#2 ASG! Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-07-26 02:02
#4

Mina gubbar var inte riktigt riktigt söta förrän för ca 1½ vecka sedan. Och då hade jag i stort sett redan skördat 3/5. Vet inte om det var regnet som gjorde att 2/5 ruttnade bort också… men tyvärr mognade i a f de ätliga innan de blev fullt söta… Kanske var därför mössen inte tyckte om de första gubbarna de fick, men sedan ville ha omgång 2.

Om det inte var det gamla vanliga, första gången äter vi inte ny mat… Sant, de här mössen jag har nuhar inte fått gubbar förut.

Alla påttisarna åt sina gubbar med förtjusning dock. Ingen kastade någon gubbe. Sånt pysslar inte mina mjuksvansingar med. Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: