Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 523 ggr
[jaxwire]
7/26/12, 9:27 PM

Försäkring

Är det någon av er där ute som provat att försäkrat mössen hos några av våra försäkringsbolag?

Hur har det isf funkat tycker du? har du haft användning av försäkringen eller tror du att du skulle ha andvändning av en försäkring?

Annons:
Grodan
7/26/12, 9:57 PM
#1

Jag funderade på det förut, men då fungerade det inte riktigt som jag tyckte med försäkring. På senare år har dock försäkring för en uppfödning förändrats och ev skulle det kunna vara en trygg grej.

Det enda jag skulle behöva försäkring till är friskvård och jag vet inte om det funkar. Dvs inskick till SVA med provtagning, obduktion och sedan medicin och vård på det. Det är ju det enda som eg är kostsamt om man får in en bakteriesmitta på alla djuren som man vill behandla.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[jaxwire]
7/26/12, 10:45 PM
#2

Finns det en försärking som täcker hela besättningen? dvs, ex 20000 per år och då gäller det alla möss man har i besättningen?

Eller är det enbart individuell försäkring man har dvs samma som med hund och katt?

Camillhe
7/26/12, 11:12 PM
#3

Kolla med Agria. Vet inte om de har det men det var iallafall tal om att de skulle göra en uppfödarförsäkring för gnagare.

Digitalis
7/27/12, 12:23 AM
#4

På den tiden jag hade råttor var man tvungen att försäkra varje individ. En "besättningsförsäkring" vore klockers.

//frida

Minoth
7/27/12, 12:38 AM
#5

Du måste ändå betala första summan på typ 700kr själv. Sen betalar du bara 25% eller va de är… 

Tycker de är så sällan de går upp i högre än 700 kr med möss så de känns ovärt. Däremot så kan man ju försäkra en mus men inte skriva vad den har för färg. Så oavsett vilken mus du kommer med så kan du säga att de är den som är försäkrad…

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: