Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1061 ggr
Mea_K
2012-07-27 23:09

7st små charmtroll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 20/7 kom äntligen Tán's efterlängtade kull, 7st underbara små krabater som mår toppen och redan börjat halvt springa då de får chansen.

Idag är dem en vecka och de har alla redan fångat mitt hjärta :)

Är inte helt hundra men då jag tittade en snabbis på vad de kan vara så såg dem ut att vara 2 killar och 5 tjejer :)

Fick ett rätt charmigt foto då jag tog fram kameran idag :)

Mamman är alltså Tán och Pappan är Muslingens Bertil :)

Annons:
[jaxwire]
2012-07-27 23:15
#1

Hugeligen vilket sött litet gap Kyss

Mea_K
2012-07-27 23:18
#2

Ja, tack, verkligen :) Ett charmtroll utan dess like! :')

Babydino
2012-07-27 23:24
#3

Hej. 
Jag är ute efter två stycken Tan Black i samma kön.
Jag vill ha dem men är endast 15. Jag är påläst och så. Men ej erfaren av möss. Dock vill mamma inte blanda sig i mina djur och säger att jag får köpa dem själv. Men jag har hört att vissa inte säljer till minderåriga om föräldrarna inte är med på det.
Ska prata med henne igen och se vad hon säger. Skrattande

Jag bor i Göteborg så om du inte befinner dig i eller i närheten kan det bli lite svårt att hämta dem om jag får köpa för mamma. 
Jag återkommer Glad

Mea_K
2012-07-27 23:29
#4

#3 För det första så är dessa små inte till salu :)

För det andra så bor/befinner sig mössen i sundsvall så det krockar även där :)

Men sök vidare på sajten :) Finns många underbara möss tillsalu och säkerligen mycket närmare dig än dessa :)

Lycka till med mor din iaf- föräldrar brukar vara lätta att övertala om man är påläst och kan argumentera för sin sak :)

Babydino
2012-07-28 00:06
#5

Haha, jaha. Skäms
Ahja.
Japp, jag ska leta vidare. Glad

Grodan
2012-07-28 02:00
#6

#0 Wow, hur lyckades du fotta en mus som gapar sådär… Übercoolt alltså!!!CoolFörvånad


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ajanki
2012-07-28 09:15
#7

Åh, vilken underbar bild!! Älskar det lilla gapetKyssSkrattande

ariama
2012-07-28 10:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Flå´t, kunde inte låta bli … Skäms

(kan göras mkt bättre med orginalbilden)

Mea_K
2012-07-28 12:14
#9

#5 Gör så och lycka till :)

#6 Haha, jadu ren tur kan jag ju endast säga :') Kredit till musen x)

#7 Ja jag blev själv förälskad i det å :)

#8 Gör absolut ingenting, bilden gjorde min dag xD haha klockren alltså!

L8sson
2012-07-30 10:33
#10

Super fina :)

Mea_K
2012-07-30 12:30
#11

#10 tack så mycket :)

Mea_K
2012-08-04 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En väldigt vacker tös från kullen :)

Upptäckte dock då de öppnade ögonen att en utav ungarna var blind på ena ögat men verkar inte ha ont eller lida utav det, resten är iaf som tur är friska och krya och växer som ogräs, men med underbara temperament, verkar inte som om mamma mus kan få bebisar med dåligt temp :)

ajanki
2012-08-07 09:59
#13

#12 Vilken sötnosKyss

Går det bra med den blinda bebisen? Tror den kommer klara sig bra:)

Vad bra att dom har så bra temperament!!

Annons:
Mea_K
2012-08-07 10:40
#14

# 13 ja visst är hon :D även om hon dock har vit mage så har hon en väldigt jämn teckning på ryggen, den enda som inte fått popcornfasoner och leker studsboll :)

Gick bra fram tills igår, ögat har sett bra ut men igår så hade det tyvärr blivit värre :( förmodligen så hade den stött i det i något eller liknande-såg intryckt ut och tyckte inte att det skulle vara humant utav mig att låta honom ha ont så den fick avsluta sina dagar, men fram tills igår så hade det gått bra. :'(

Ja är väldigt stolt över mamma mus som har så fina gener :)

ajanki
2012-08-07 10:44
#15

#14 Vad tråkigt att höra, men tyvärr sånt som händer ibland:(

Mea_K
2012-08-07 10:55
#16

#15 Jo sådant händer, men jag hade en aning om att det var något speciellt med den bebisen enda från början, han har alltid varit mycket mindre än de andra syskonen och den här kullen var ju bara på 7st så mat och sådant var det förmodligen inte då mamman istortsett dygnet runt ligger och diar dem så de får i sig ordentligt med mat- hon själv äter då dem sover riktigt djupt.

Sedan då dem väl öppnade ögonen så såg jag ju att den var blind från början så jag hade nästan räknat med att få ta bort den om det skulle bli värre med ögat.

Men han fick iaf en chans och det är jag glad över att jag gav honom :)

ajanki
2012-08-07 11:09
#17

Håller med dig, det var väldigt bra att du gav honom en chans!! En chans är alla värda att få!!

Mea_K
2012-08-07 12:29
#18

Ja det är ju så :) samma sak gjorde jag med Silverdagg, iofs så är ju inte hon blind men som liten så blev hon biten vid svansroten/bak benen- hon gick lite kontstigt som liten men det var inget som störde henne eller något som hon hade ont utav och idag är hon en glad och lycklig liten dam som mår prima :)

Upp till toppen
Annons: