Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 2730 ggr
gulzebra
7/28/12, 2:08 AM

Trägrejer, var?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fanns nån sida som hade sjuuuukt mycket inredning i trä för typ möss, hamstrar odyl. Är det någon som kan tänkas ha en länk till någon sida ni tror är sidan jag menar?

Har gått och skaffat mig en hamster och vill undvika färgglada plastpryttlar för lite mer naturtrogen inredning så gott det går, och det har musfolk bättre koll på än hamsterfolk så oddsen för att någon har länk till sidan är större här än på hamster Tungan ute

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
UlrikaD
7/28/12, 2:15 AM
#1

Jag har sett massa länkar inne på hamster om trähus bl.a på zooplus.

Hamsterfolk har ju ingenting i plast till hamstrar och möss kissar ju på trä så jag tror du har bättre tur därinne:)

Grodan
7/28/12, 2:25 AM
#2

#0 ser mer ut som en jordekorre… Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
7/28/12, 2:27 AM
#3

#1: Zooplus är det inte jag tänker på tyvärr.

Hamsterfolk, inget i plast? Vilken planet lever du på? Tungan ute Trägrejer har ju absolut ökat, men nog är musfolk överlägsna på den fronten än sålänge ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
7/28/12, 2:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2: Lytchi hälsar att du ska sova med ett öga öppet Flört

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

AnneN
7/28/12, 2:32 AM
#5

Jag har köpt träinredning till mina råttor & gerbiler från http://www.pwss.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

UlrikaD
7/28/12, 2:00 PM
#6

#3 I min planet som hamsteruppfödare.Tungan ute

En del nybörjare kanske lyssnar på zoo-personalen och har ett plasthus. Men bara så länge tills de kommer till ett forum, då blir det byte till trä. Den stora zoo-butiken i Stockholm ska visst ha ett stort sortiment av trä-tillbehör också. Har själv aldrig varit där.

Annons:
gulzebra
7/28/12, 2:10 PM
#7

Där ser man :P Bah, Stockholm… Fubb! Här ur utbudet rätt kasst, kan som mest få en böjbar träbro och ett hus typ. Ska kika på reptilinredning också men kommer ju inte hela vägen den vägen liksom.

Tror hur som helst att det var här länken fanns för evigheter sen, hoppas att den dyker upp igen för det var sjuuuuukt vilket utbud det fanns där - tom en stor koja med bro och grejer för kaniner, 1 meter bred om jag inte minns helt fel Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

UlrikaD
7/28/12, 2:28 PM
#8

Det lät ju spännande, får hålla kolla här jag med då:)

Måste tillägga att du måste ha en jäkligt glad hamster som får tillgång till att gräva så!

gulzebra
7/28/12, 2:50 PM
#9

Gör så Skrattande

Haha du skulle bara veta! Hon spenderade i stort sett 2 timmar under jord igår, och har återvänt då och då sen dess. Exstashamster! Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
7/28/12, 3:14 PM
#10

Hittat! Jag kom på att när jag satt och dreglade över alla trägrejer la jag upp en del i bilddagboken och det var djurbiten jag tänkte på. Tyvärr verkar den inte finnas kvar :( Får bli en beställning från zooplus eller så helt enkelt!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Minoth
7/28/12, 3:26 PM
#11

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

gulzebra
7/28/12, 3:38 PM
#12

#11: Många s! ;)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Minoth
7/28/12, 3:55 PM
#13

#12 ändrade :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
gulzebra
7/28/12, 3:57 PM
#14

Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Josefin&Vincent
7/28/12, 4:09 PM
#15

www.djurmaxi.se har hur många trägrejer som helst, jag beställer alltid därifrån och är supernöjd!!

Lamina
7/28/12, 5:54 PM
#16

Djuraffären i Falun hade en del grejer sist jag tittade. Fast tja, det var ett bra tag sen, så frågan är ju hur det är nu…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
7/28/12, 6:39 PM
#17

Kanske kan vara värt en tripp dit nån dag då. Om inte annat har de säkert lite mer reptilprylar än här i stan också Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
7/28/12, 6:48 PM
#18

Jag kan ju annars gå förbi och kolla nu i veckan, så du slipper åka i onödan. Flört

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
7/28/12, 7:44 PM
#19

Ja har du vägarna förbi så inte mig emot Tungan ute

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
7/28/12, 7:50 PM
#20

Mission accepted Cool

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
gulzebra
7/28/12, 7:54 PM
#21

Good luck, one never knows if it might be needed! Tungan ute

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
7/29/12, 4:01 PM
#22

Skogen ----> följ träden… eller nåt Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
7/29/12, 4:23 PM
#23

Grenar och sånt i all ära men jag kan ju inte BARA ha det Tungan ute

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
7/29/12, 4:37 PM
#24

Kartonger


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
7/29/12, 5:18 PM
#25

Men kartonger är ju inte naturligt, det växer ju inte på träd sas :P

Såg en jäääättefin tunnel i kork, den ska jag köpa! Och så tjockt torvlager i botten, grenar, mossa, kokosnötshus passar nog in, bruna keramikskålar till mat och sand… Blir nog finfint bortsett från den fula Vattenflaskan Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
7/29/12, 11:54 PM
#26

Minns inte varför jag skrev kartonger.

Korktunnlar osv kan du bygga själv. Kork och trä-grillpinnar typ.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
7/30/12, 12:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Kork och trägrillpinnar? Hur gör man det till en korktunnel? Obestämd

Sån här är det jag menade :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Grodan
7/30/12, 12:15 AM
#28

#27 Längst ner i denna artikel finns ett tips: LÄNK

Här kan du också få inspiriation: LÄNK

Den här "affären" vet jag inte om den är i bruk fortfarande, men i annat fall kan man få inspiriation: LÄNK

Minoth visade i någon tråd hur hon själv byggde något liknande. Otroligt snyggt. Hittar dock inte tråden så kan inte lägga in länk.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
7/30/12, 12:24 AM
#29

Förstår ändå inte hur man får en korktunnel av kork och grillpinnar Tungan ute Men hur som helst är jag lat och har tummen mitt i handen - kan man köpa istället för att göra så köper jag (och plockar i skogen när vädret tillåter, gratis är gott) Oskyldig

Och gaah! De där är såååå snygga! Hade helt glömt den sidan, satt ju och dreglade över de där förr i tiden. Tror dock att min lilla gnagare skulle 1) tugga sönder och 2) pissa sönder. Synd på så fina grejer.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
7/30/12, 12:32 AM
#30

#29

Klistrar in från artikeln

Med kork och grillspett byggde lothus1 dessa

Ok, tummen mitt i handen ja då är det svårt.

Jag tar tjocka grenar, pinnar, stenar osv utifrån och snurrar ihop med snöre (sånt siselsnöre eller vad det heter)… (för att jag är lat samt inte har lim) krävs inga skills alls. och mössen gillar att gnaga sönder det och fixa o trixa. Det aktiverar dem otroligt mycket.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
7/30/12, 12:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Jahaaa! Fattade inte att 2an var så :P

Jag tror all aktivering skulle dissas av min tös. Hon är nöjd med sin grävhörna. Kan stoppa ner henne i en jordfylld hink resten av livet så är hon så nöjd så. Inte ens husen duger längre, hon sover i sin grävhörna Tungan ute

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

MaaariaS
8/3/12, 12:34 PM
#32

Inlägget blev lite fel *host*Tungan uteOskyldig

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

zickan
8/3/12, 8:54 PM
#33

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
zickan
8/3/12, 9:49 PM
#35

#34 det kommer mer och mer av sådant nu :-D. Tror det är pga att folk reagerat och sagt ifrån.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
8/3/12, 9:56 PM
#36

Det finns ju en del "jobbiga" folk som sitter och mailar firmor som de här t.ex…host, harkel.Skäms

Digitalis
8/3/12, 9:56 PM
#37

Åh vad jag vill ha en mus i samma färg som den där hämstörn. Hur bakas det?

//frida

Grodan
8/3/12, 10:03 PM
#38

#37 A(Y)-c(ch)c(ch)… eller eec(ch)c(ch)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
8/3/12, 10:05 PM
#39

För oss som inte kan musgenetik, vad skulle det bli för färg då? Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Digitalis
8/3/12, 10:09 PM
#40

Det är BE cream, på chinchillerad dominant eller recessive yellow.

//frida

Digitalis
8/3/12, 10:20 PM
#41

Fast jag tror att det är argente creme som kommer närmast denna färg, dock med röda ögon. Herreje vad vackert det är.

//frida

Annons:
gulzebra
8/3/12, 10:30 PM
#42

Nice Skrattande

Åh, argente creme… Hade en sån, en slh. Så gaaaaalet fint!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Digitalis
8/3/12, 10:54 PM
#43

Det är galet fint ja. Som silver fawn på råttor. Ah. Åh. Imorgon får jag hem en sån däringa långhårig fjollsak från Elin.

Frågan är om man vågar köpa träsaker till en muskille?

//frida

gulzebra
8/3/12, 11:55 PM
#44

Åh ja, silver fawn… Gaah, ha-begär! Har alltid velat ha men aldrig fått tag på nån.

Jag hade trägrejer till mina muspojkar utan problem, spolade av med hett vatten då och då bara. Finns ju Tap-a-drop annars, funkar klockers på lukter öht och ska tydligen funka även i vattenbad med just nerpissade träprylar Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

zickan
8/4/12, 12:02 AM
#45

Jag har också alltid kört på träsaker. Fick nästan påhopp på fb att man inte ska ha träsaker för det drar åt sig ohyra. Men har själv aldrig haft ohyra hos mössen som kommit av att det finns trä saker.

Som gulzebra  säger så finns tap-a-drop att köpa och det är verkligen toppen. Men kokhett vatten fungerar klockrent att göra rent. Tråkiga är väl bara att limmet som håller ihop träsakerna, ofta minskar vid spolande av hett vatten. Så de slits ju ut efter ett tag.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Minoth
8/4/12, 12:10 AM
#46

#45 då är ångtvättar från biltema bra ;) 

Men håller med jag har träsaker till alla mössen. Spolar av dom och lägger i ugnen när de är dags för stor rengöring. Annars så håller de sig jättebra med att bara spola av dom.

Mina möss kissar inte på sina träsaker heller ;) Så har väl tur

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Digitalis
8/4/12, 12:11 AM
#47

Jag hade träpryttlar till tjejerna och det var inget problem. Slängde dock alltihop av hygienskäl när de gick bort.

Tap-a-drop låter helt briljant. Måste man beställa detta på nätet eller finns det att köpa nån annanstans? Vilken doft ska man satsa på?

//frida

zickan
8/4/12, 12:14 AM
#48

http://www.ratwarehouse.com/shop_view.php?cat=21

Rätt billig att beställa. Vet inte om de finns på zoo eller liknande. Jag har testat alla. Men min favorit är red clover tea. Den luktar mest neutralt och fräsch. De andra har luktat lite skumma eller för mycket. Men smaken är som baken.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
gulzebra
8/4/12, 12:21 AM
#49

Har bara testat citron själv och den luktar lite väl mycket, men funkar bra gör det! ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Digitalis
8/4/12, 12:22 AM
#50

Jag är überkänslig för läskig parfymdoft så neutralt och fräscht låter bra. Lutar åt att testa citrus också. Lika bra att beställa två när jag ändå håller på tänkte jag..

//frida

UlrikaD
8/4/12, 1:50 AM
#51

Måste hänga på trä-prylar tåget. Har enbart trägrejer och trähus till alla mina möss, såväl honor som hanar. Bara att skura rent:)

Grodan
8/4/12, 11:53 AM
#52

Men vill du ha röda ögon kan du lika gärna ta en Lilac Argente


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hanna01
11/28/13, 4:47 PM
#53

putt

Upp till toppen
Annons: