Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 1540 ggr
Grodan
7/29/12, 4:36 PM

Tips: skobutiker

Tänkte bara tipsa om att i skobutiker kan man be att få kartonger, silkespapper och fotkartonger till sina djur.

Man kan be dem spara lite och hämta då och då. Skrattande

Kartongerna som är formade som fötter och stoppas i skor tycker jag är underbara. Mössen älskar dem.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Babydino
7/29/12, 7:00 PM
#1

Oh, bra tips! Skrattande

Grodan
8/23/12, 1:44 AM
#2

Måste komma ihåg detta. Det finns mycket att hämta där i skobutikerna som mössen blir superglada av.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
8/23/12, 8:06 AM
#3

Och det finns mycket roligt att göra av skokartonger, till mössen, enkelt och lätt. Med sax, eltejp, och lite andra kartongbitar. Mössen älskar det!! Och gnager snart fullt med extra mushål här och var, tills kartongen ser ut som en schweitzerost (eller hur det stavas).

Velinga1984
8/23/12, 3:16 PM
#4

Flock nummer 2 här hemma biter sönder allt till molekyler. Precis allt går tydligen att boa med, och sen trycker dom in allt i sina hus så det blir som en liten labyrint för dom. Tacka vet jag flock nummer 1, dom bara biter nåt extra utgångshål och sen är dom nöjda Tungan ute

ariama
8/24/12, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Så här kan man t.ex. göra om man har lust. En skokartong på sidan högst upp, och en massa andra kartonger från olika butiker.

Fast så avancerad är jag inte till vardags. Det här "slottet" gjorde jag till Spångamässan för några år sedan, när SVEMUS var med. Ett gäng goa glada visade upp sig här, till besökares glädje och förfäran ("Rymmer de inte?, "Hjälp, den ramlar ut!" Och mitt lugna svar varje gång: "Nää-då")

Buren/kartongen behövde bara ställas upplyft några dm, så de inte kunde springa direkt ut på vårt utställningsbord.

ariama
8/24/12, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Morgonens "bygge", av skokartong hämtad i förrgår.

För att komma längst in, måstde de gå genom hushållsrullen (tills de har gnagt ett extra ingångs-/utgångs-hål i rullen, vilket sker förr eller senare!). Det kommer ett lock på, så de inte kan fuska genom att klättra över Glad.

Jag räknar med att de väljer innersta rummet som sovrum. Därför har jag en platsplatta i botten, så de inte kan gnaga hål i botten. Jag vill kunna lyfta hela kartongen utan att möss och bomaterial ramlar ut i botten.

Plastplattan kommer från de öppningar jag gör i mina plastbackar. Funkar jättebra.

Annons:
ariama
8/24/12, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och så med locket på.

ariama
8/24/12, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Så här ser "lekbordet" ut förresten. Med skokartonger och andra kartonger.

Dagens bygge längst upp till vänster. Den har åkt in i en nyrengjord bur nu.

Minoth
8/24/12, 11:28 PM
#9

Smart med plastplattan ibotten! Lyfte ur mina muslingars kartonghus idag och då har dom gjort VÄRLDENS hål preics under där dom sover. Så det var inte många möss kvar i lådan när jag lyfte :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
8/25/12, 12:22 AM
#10

#6 hm… där är ju en labyrint… aaaaaah… smart du är…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
8/25/12, 9:34 AM
#11

#10. Skrattande. Möss älskar ju gångar, "mushål", och kryp-in. Och jag älskar att bara kunna lyfta på locket och avslöja deras gömställen Tungan ute.

Minoth. Först provade jag med extra kartongbitar i botten, men det hjälpte föga. Så då blev det plastbitar, och det funkar perfekt. Över det, sätter jag sedan en/ett par kartongbitar extra, så de får "gnaga ner sig" som de tydligen vill.

Överst, och inne i hela kartongen, lägger jag tidningspapper (DN, Metro, osv). Och sedan lite toapapper. Sedan får de sköta gnag, ombyggnad, restaurering osv på sitt eget mus-vis.

Frosstis
10/10/12, 7:28 PM
#12

*putt*

Jätteroliga ideer!  Skrattande Om man har mycket "spån" i buren kan man ju lägga den under "spånet" så de måste gräva sig upp och ner :)

Grodan
2/19/13, 12:51 AM
#13

åh, imorgon måste jag besöka skobutiken


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: