Annons:
Etiketttävlingar
Läst 506 ggr
Grodan
8/4/12, 12:13 PM

Septemberveteranen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/8

Varje månad har vi tävlingen månadens veteran. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, som får vara som yngst 15 månader, samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Endast tammöss 15 månader och äldre
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/8 (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ajanki
8/16/12, 6:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den här månaden vill jag presentera Morakullan´s Fantasia. Hon är en black/tan fuzzytjej som är född 24/4-11, så hon är alltså 1 år och nästan 4 månader i dag när fotot är taget.

Fantasia kom till mig som en överraskningsmus, jag hade tingat en hona från Grodan och eftersom den honan inte skulle sitta själv i karantänen hos mig så skulle Grodan ta med en mus som sällskap till den jag tingat.

När jag fick mina möss så måste jag erkänna att Fantasia var mest sällskap till den jag tingat…men det ändrade hon snart på:) för varje gång som jag skulle ge dom mat eller bara pyssla med dom så var Fantasia först fram och sprang direkt upp på min hand, det gick liksom inte att låta bli att tycka om henne!! Och så har hon fortsatt, numera bor hon tillsammans med 11 andra honor i en stor bur, men det slår aldrig fel att hon alltid är den som kommer fram först för att hälsa:)

Fantasia har inte haft några bebisar och nu när hon är för gammal för att få bebisar så känner jag att jag ångrar mig lite där…hade varit mysigt med lite Fantasiabebisar att trösta sig med när hon inte längre finns.

Vattnadal
8/17/12, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Inte bästa fotot kanske, men detta är gubben Vattnadals Granbo. Han är 2 år, fyller år idag faktiskt. Han ska få födelsedagsmiddag när jag kommer hem, och en smaskig kaka, tror jag.

Han är i alla fall argente creme långhår, och världens underbaraste (ligger lite bra temperament som grund i den färgen och hårlaget hemma hos mig) som så många andra i samma färg.

Han bor för tillfället med 5 söner, alla i samma färg och hårlag, fast en av dem ploppade ut som even! En av dessa ar-cr lh söner är Vattnadals Joar, som endast drygt 2 mån gammal blev Bästa Pet på sommarutställningen i juli, samt plockade PK i standard. Granbo har alltså visat att han kan producera lika bra ungar, om än inte bättre!

Granbo trivs bra att bo med en fru, eller med söner som nu. Bodde tidigare med sina bröder till den sista av dem dog av ålder.
Luktar inte mycket, även om sönerna börjar upptäcka att de kan reviskissa lite nu.
Han kommer gärna upp och pussas, eller ligger som en säl och blir klappad och kladdad på av mig. Kryper väldigt gärna in i mina handledsvärmare och myser.

Hade funderat på att ta en kull till på honom, men just nu rosslar han lite. Ger lite extra nyttigt, tex några droppar laxolja, och håller tummarna. Han är fortfarande oförskämt pigg och ser fin ut på alla vis. Skulle aldrig gissa rätt på åldern på honom, snarare 1 än 2 år.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

isakeklid
8/18/12, 12:59 AM
#3

#2 aww, grattis till lilla Granbo! Skrattande

Grodan
8/23/12, 12:40 AM
#4

Glöm inte era underbara veteraner!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: