Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1057 ggr
[greywitch]
2012-08-06 00:25

Luckystar´s mousery

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Luckystar´s mousery är mitt uppfödarprefix :)

Kollade nyss mina ABY bebisar och där är en ansenlig hög med bra virvlar och streck på ryggen/rumpan :)
Just nu håller jag på och tillverkar långhåriga guldmöss hoppas jag ♥
Det har även fötts en liten hög med nakenmöss/fuzzy naked ♥

På bilden syns 4 st fuzzy bebisar som blivit adopterade av annan musmamma <3

Annons:
UlrikaD
2012-08-06 01:15
#1

Hur gamla är de fuzzy-bebisarna på bilden?

[greywitch]
2012-08-06 09:04
#2

#1 Jag har ingen aning, men ska ta reda på detta, övertog detta gänget av annan uppfödare, mamman till ungarna hade dött vid födseln och natalhonor var extra mammor tills igår då de rymde ur backen och inte gick att få tag i och ungarna skrek och då fick denna nyblivna mamman försöka rädda de och det verkar fungera.

Men ska jag gissa vilt på ålder så gissar jag på en vecka gamla ungefär.

[greywitch]
2012-08-06 09:18
#3

#1 Läser jag rätt i pärmen så ska de vara exakt två veckor igår, kan det stämma tro, ja då ska de ju öppna ögonen alldeles strax i alla fall :)

[RoxannaH]
2012-08-06 09:50
#4

Jag vill ha en Fuzzy!

UlrikaD
2012-08-06 14:07
#5

#2 Oj då. Ville mest jämföra storleken med de jag har här hemma:)

Vattnadal
2012-08-06 16:27
#6

Mina ungar öppnar ögonen vid 12-14 dagaras ålder, inte efter 14 dagar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
VStromberg
2012-08-06 17:40
#7

Intresserad om fuzzysarna blir nakna eller väldigt lite pälsade, om de är tillsalu så att säga ;)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

[greywitch]
2012-08-06 22:00
#8

#6 jaha så du menar att de inte kan vara två veckor igår om de inte öppnat ögonen ännu? ser ut som att de alldeles strax öppnar ögonen dock. Såg att dessa inte alls är uppskrivna i pärmen så tja vild gissning så tar jag tillbaka en vecka gamla tror jag att de är ;)

#7 vi får se vad som blir till salu, i första hand ska här sättas upp en bra avelsbas, men man behöver ju inte hur många hanar som helst så det kan komma att bli en del till salu efterhand, men i dagsläget finns inga säljklara.

ariama
2012-08-07 07:06
#9

De kan ju vara sena i utvecklingen också, på grund av sin dåliga start i livet, med 3 olika fostermammor varav en av annan art desutom? Svårt att säga ålder exakt i ett sådant här fall, tycker jag. I normalfall borde 2 veckors bebisar inte ha slutna ögon.

Är de på väg att börja glipa med ögonen, är de i alla fall äldre än en vecka. Svårt fall att bestämma ålder på. Glad

[greywitch]
2012-08-07 10:54
#10

jodå de hade börjat glipa ögonen i förrgår, jag har intelat störa fostermamman o kolla närmare har bara kikkat att de lever och äter. och det fungerar bra, kan ju som ariama säger bero på att de fått lite dåligt med mat ifrån natalerna kanske, de är ju inte exakt samma art liksom.

Men men de lever och mår bra efter omständigheterna och jag ska så fort jag får tag i förra ägaren fråga när de är födda så vet jag exat sen.

Kram

Upp till toppen
Annons: