Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 883 ggr
annaing
2012-08-14 18:17

Pygmemöss-uppfödare i Stockholm/Södermanland

Finns det någon som kan tipsa om en bra uppfödare av pygmeer i Stockholm eller Södermanland?

Annons:
[greywitch]
2012-08-14 18:29
#1

Vet inte ens om det finns någon däråt, skulle möjligen vara kent musmannen ivarssen i så fall.

Annars finns ju jag här nere i västergötland, strax utanför Ulricehamn, transport brukar för det mesta gå att ordna via andra som åker runt i sverige om du inte får tag i några i dina hemtrakter Glad

[greywitch]
2012-08-14 18:36
#2

Vet inte ens om det finns någon däråt, skulle möjligen vara kent musmannen ivarssen i så fall.

Annars finns ju jag här nere i västergötland, strax utanför Ulricehamn, transport brukar för det mesta gå att ordna via andra som åker runt i sverige om du inte får tag i några i dina hemtrakter Glad

annaing
2012-08-14 18:55
#3

Jag har ju inte så mycket kontakter med "musfolk" eftersom jag precis bestämt mig för att jag vill skaffa pygmeer efter att ha forskat runt lite. Men jag får försöka kolla upp det. Om inte annat kanske man kan få tag på någon som ska till mus SM som föder upp? de verkar ju inte alltför lätta att få tag påSkrattande

[greywitch]
2012-08-14 22:26
#4

Det finns säkert någon ifrån mina trakter som ska till mus SM så hittar du inte några så finns ju den möjligheten.

Det är ju lite pyssel o så att ha just pygme möss så många lägger av med de efter ett tag, de tycker oftast inte det är så kul att ha "titt" möss som man inte kan hålla i. jag älskar dock de små juvelerna Glad

annaing
2012-08-15 09:40
#5

Jag tycker de verkar helmysiga. Ser fram emot att få fixa till terrariet o göra riktigt fint. Har två katter o tre keliga marsvin så fler kelgrisar behöver jag inte. Vad är de vanligaste växterna som används i terrarierna t pygmemöss?

[greywitch]
2012-08-15 09:47
#6

#5 vill ge dig ett praktiskt tips,

jag har testat att ha mina pygmeer i ett terrarie som man öppnar framifrån, det är ingen bra ide, de hoppar och skuttar o slänger sig gärna åt alla håll då man ska fånga in de och då är risken väldigt stor att de hamnar utanför och på golvet är det ett helsike att fånga pygmeer de är enormt snabba och hoppiga. Akvarie är det bästa då man kan agera ovanifrån, när man fångar in pygmeer vid exempelvis städning använder jag en glasburk och de tror då att det går att springa rakt igenom, så de går oftast glatt in i burken för att undkomma mina händer Skrattande

Som växter fick jag själv tips på ett annat forum om ängsgräs, såna där tuvor med långa strån som innehåller massa frön, det älskar de att sitta och äta i.

Annons:
Upp till toppen
Annons: