Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 677 ggr
vevve89
8/16/12, 3:16 PM

Hur många honor i flock?

Hur många honmöss tycker ni är bra att ha i en flock?

Max och minimum..

Annons:
ajanki
8/16/12, 3:20 PM
#1

Det var längesen jag hade råttor, så jag kan tyvärr inte svara på det. Kanske det är en fråga för råttor iFokus?

vevve89
8/16/12, 3:21 PM
#2

Möss skulle d stå, ändrar;D

Vattnadal
8/16/12, 3:23 PM
#3

Minst 2, men gärna tre, om något händer med en av dem. Inte fler än 10, utom då det handlar om en mor med döttrar. Även där bör de delas upp lite när ungarna blir äldre.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

vevve89
8/16/12, 3:25 PM
#4

Blir jag med möss i höst/vinter hade jag tänkt 3-4 st… Det borde bli en bra flock då=)

Velinga1984
8/16/12, 4:38 PM
#5

Jag tycker minimum 3, då har du ingen brådska vid dödsfall. Min största flock var 7, tyckte det funkade bra så det är planen efter 2 dödsfall inom kort så är min stora flock bara 5 just nu. Köpte en mus vars tanke var att flytta in där, men hon satt i karantän med 2 andra flickor så de fick bli grunden i nya flocken istället :)

UlrikaD
8/16/12, 6:23 PM
#6

Tycker det beror helt på mössen och storleken på bur.

Jag har fyra honor i en flock för de passar så perfekt ihop. Hade jag haft någon mer där så hade det nog blivit ostabilt i flocken.

Sen har jag min största flock på 9st som bor i ett stort terrarium. De busar, hoppar, skuttar och leker allihopa med varandra och sover oftast i en stor hög. De passar perfekt ihop.

Så väldigt olika måste jag säga. Sen så skulle jag inte stoppa i för många i en för liten bur. En miniduna rymmer inte många möss innan det blir för trångt.

Annons:
Minoth
8/16/12, 11:38 PM
#7

Har 7 honor i ett terrarium på 80x40x50. Det är väldigt individuellt vad som funkar.  Dessa honor är så att dom gillar stora flockar och busar massor tillsammans. Väldigt stabila och fina i temperamentet. 

Men sen har jag en flock på 3 systrar där jag absolut inte kan stoppa in nån mer mus

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: