Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 3977 ggr
Charlie2006
2012-08-23 19:28

Många bebisar

Imorse kollade jag in till en av mina dräktiga honor. Visst är det bebisar där, inget konstigt med det. Men när jag börjar räkna dom Förvånad blir jag riktigt förvånad. Där ligger det 23-24 ungar + dom 3 som födes i måndags av hennes kompis.

Är glad att dom är två och att den andra honan inte fick så många bebisar. Flört Nu har dom delat upp bebisarna i två högar, ungefär lika många i varje.

Stolta mamma är Angola, blue splash shorthair eng, imp föräldrar från holland. Uppfödare Kent Ivarsen.

En gamal bild på henne:

Pappa är Mr Akilles, en egnuppfödd stor hane som är black berkshire pf shorthair korsad (eng/sv). e. TAMs Drambuie Milkshake, blue cp shorthair eng. u. black berkshire pf shorthair korsad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Annons:
Fliso
2012-08-23 19:30
#1

Grattis! :)

Grodan
2012-08-23 20:16
#2

Oj, 23-24 ungar låter helt otroligt mycket…!!! Förvånad

Tror inte jag hört att någon mushona fött större kull än 21-22 st förut…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Charlie2006
2012-08-23 23:37
#3

Ja gissa om jag blev förvånad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Grodan
2012-08-23 23:43
#4

Glömde säga Grattis!

Fasiken. Kontakta Guinness Rekordbok…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Charlie2006
2012-08-24 19:39
#5

Jag tror jag svimmar av. :O Det låg fler än 24 stycken i boet nu när jag kollade.. Är det värkligen möjligt?. ;) Ja det är bara säga till om någon är intresserad av möss. :p Alla är fulla i magarna ellerfall, på något konstigt sätt får dom tillräkligt mat, men det är ju bra. :) Invation av musungar säger jag. :D

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Grodan
2012-08-24 19:41
#6

#5 Hur många mushonor har du i buren då?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Charlie2006
2012-08-24 19:44
#7

#6 , 2 honor, denna och den andra som föde 3 bebisar i måndags, och den andra honan kan inte ha fått flera, kände igenom henne någon dag efter hon hadde fått sina.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Grodan
2012-08-24 20:21
#8

#7 Den honan som fick 3 i måndags, du kan inte ha missat några av dem? (Vill bara kolla!)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Charlie2006
2012-08-24 20:27
#9

#8 Man ser klart och tydligt vilka som är äldre, då dom är färgklara så att säga, och större i storlek. ;) Kollade igenom boet nogrant, då jag ville hitta eventuellt död ungar, och kolla till bebisarna.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Josefineeklid
2012-08-24 20:42
#10

Oj!! grattis Skrattande

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

emplaaan
2012-08-24 22:08
#11

Grattis! :) hur många är det igentligen? Haha

Charlie2006
2012-08-25 19:02
#12

Kollat igenom dom idag och småkollat kön, ser ut att vara 13 hanar och 12 honor, om jag inte blandat ihop någon, det är så många att hålla redan på ju. Flört Men jämt fördelat.

Fläckig (troligen tricolor) och ljusa möss ser jag i högen. :) Några blåaktiga som jag gissar är splash. :)

Namn på G mottages hjärtligt. :)

Om någon är intresserad av en eller flera små är det bara att höra av sig. :) Föräldrarna är trevliga och framåt möss, som gärna pussar på mig och kommer fram för att kolla lägget, och bebisarna kommer nog bli minst lika trevliga. Skrattande

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Grodan
2012-08-26 01:18
#13

#12 Så, 25 i kullen…

TJUGOFEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är banne mig rekord!

Om någon hört om större kull så var vänlig skriv det, för det har inte jag.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ariama
2012-08-26 08:17
#14

Vilken oerhörd tur att musmamma hade en extra musmamma i buren, som dessutom bara fick 3 ungar. Det kallar jag tajming!

Grattis till alla små barnen. Kyss

Funderar lite … kanske ska dessa ungar inte avlas vidare på hur som helst? Eftersom antalet ungar i kullarna gärna går i arv, och sååå stora kullar är knappast önskvärt. Inte för ungarnas del, och inte för musmammans del. Fast, det kan ju vara ett "olycksfall i arbetet" också Tungan ute. Notera antalet syskon i stamtavlorna till de små, och håll koll på det i några generationer. (Tänker jag.)

Mycket vacker musmamma för den delen!Kyss

Charlie2006
2012-08-26 10:07
#15

Ja det är väldigt tur att det finns en extra mamma i buren som kan ge di. :) dock är det ju " dynetrunt arbete" för musmammorna om man säger så. Dom jag sparar kommer gå i avel om dom passar till det vill säga, det jag kan göra är att informera köparna. Kommer bli väldigt trångt i deras bur innan hanarna kan säras på från mamma och syskon. :o..

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
2012-08-27 20:43
#16

Dom går ellerfall inte hungriga, här har vi en "liten" säl. Kyss

Har färgbestämt dom idag också, men kommer nog ha lite svårt att hålla reda på vem som är vem. Tungan ute

mus 1: hane, svart fläck rumpa + svans (tri?)
mus 2: hane, svart, stor panfläck + band, samt vita små fläckar
mus 3: hane, svart fläck rumpa + fläck v öra (tri?)
mus 4: hane, svart, panfläck, + vit fläck rygg (berkshire)
mus 5: hane, svart fläck rumpa (tri?)
mus 6: hona, svart fläck rumpa, svans, v ben + v öra (tri?)
mus 7: hona, fläckig blå/black spl?
mus 8: hane, black/blå tri? bläs
mus 9: hona, black tri vita fläckar nacken + h sida
mus 10: hona, blå? spl mörk fläck v sida ansiktet
mus 11: hane, blå? spl
mus 12: hane, mörk spl
mus 13: hane, mörk spl
mus 14: hona, blå spl, stor fläck rygg, vit halv svans
mus 15: hona mörk spl?, liten fläck huvudet
mus 16: hona, cr? sö
mus 17: hona, cp/revers siames?
mus 18: hane, cp/revers siames?
mus 19: hona, cr? sö
mus 20: hona, cr? sö
mus 21: hona, cr? sö
mus 22: hane, black liten fläck svans (tri?)
mus 23: hane, black med vit svanstip
mus 24: hane, black med vit svanstip
mus 25: hona, black

Har skrivit vart fläckarna finns m.m på både splash, tricoloren och dom svarttecknade, just för att jag ska kunna se skillnad på dom. :)

Bilder på den andra kullen som bor tillsammans med jätte kullen.

Pappa imp från tjeckien, Cardinan Choko Family Geluzee, mamma är en egenuppfödd hona vid namn My. Båda kommer stanna.

Fridfulla Fay, pew shorthair, hona

Fridfulla Famita, black shorthair, hona

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Grodan
2012-08-27 20:47
#17

Naw. Vilka finingar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2012-08-27 20:55
#18

Oj, vilken kullFörvånad Grattis!!

Och jag som tycker det är jobbigt att hålla reda på 12-14 bebisar i en kull…. men du verkar ha stenkoll:)

Jättefina bebisarSkrattande

UlrikaD
2012-08-27 20:55
#19

Herregud, vilket gäng. Säljer du dem i 6-pack sen?Tungan ute

Du lär ju troligtvis inte få några problem med att få hem till honorna med de färgerna iallafall:)

Tsunamis
2012-08-27 21:03
#20

Sö cr hona & vitfläckig hona får gärna flytta hit! :) helst utan tri men det funkar med också.

MvH  Tsunamis

Annons:
Charlie2006
2012-08-27 21:19
#21

#17 Skrattande

#18 Splash och cr ungarna kommer nog vara svårt att sära på, men kommer nog inte kunna se skillnad på dom om jag inte kollar vilket nummer dom ligger på. ;)

#19 Haha köp flera få en på köpet. Flört Dom ser riktigt läckra ut i färgerna, så hoppas hitta bra hem till ett gäng ellerfall. :) Viktigaste är att hitta bra hem nu och inte ta första bästa som vill köpa. :)

#20 Tror inte den vitfläckiga honan är tri, vad jag kommer ihåg. Hon har ellerfall mycket vit, och fläckarna ser ut att vara i samma färg. :) Kan skriva upp dig på den vitfläckiga honan och en av cr honorna om du vill?.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Toxxic
2012-08-27 21:25
#22

Blir kul att se bilder på dessa framöver :)

Tsunamis
2012-08-27 22:33
#23

#21 Japp gör gärna det. Ska bli kul att följa dem alla Glad

Föresten, jag har tänkt fotta lite imorgon så jag skickar dig bilder på svarta honan då.

MvH  Tsunamis

Charlie2006
2012-08-27 23:09
#24

#22 En rejäl bildbomb kommer om inget annat när dom har fått päls. :)

#23 Ska bli roligt att få se min lilla tös. Kyss

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Smullis
2012-08-29 17:01
#25

Jo det var inte lite korvar :0 Ska bli så spännande att få se bilder på dem! Hoppas att de alla överlever :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Charlie2006
2012-08-29 20:48
#26

Fotade några av bebisarna förut, tyvär långt ifrån alla, då kameran hadde ett lågt batteri.

Två black splash shorthair pojkar. Stannar kvar här hemma.

Två black splash shorthair. Hane överst, hona underst. Honan stannar, om rätt hem dyker upp kan hanen säljas.

Colorpoint/revers siames shorthair 2 hanar och 1 hona. Honan har en vit panfläck. Dessa finns nog tillsalu. Eventuellt stannar en av dom.

black broken och black tricolor shorthair. Hona, hane, hane, hane. Tillsalu, eventuellt stannar en av tricoloren.

Black splash shorthair. Hona, hane, hona. Dessa finns tillsalu.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Tsunamis
2012-08-29 21:00
#27

Är det en hona black broken på bild 4 med 4st i? Beror ju på om man räknar ovanifrån eller nerifrån :) hon och pf sö cr är intressant.

MvH  Tsunamis

Annons:
Charlie2006
2012-08-29 21:05
#28

#27 Honan med black broken är ingen av dessa. Ska se om jag kan fota henne innan helgen. Hon har mycket mera vit. Ett svart öra, samt fläck på rumpan och på ena benet, samt såg jag att hon även hade en eller flera fläckar på magen. :)

Pf honan på bilden kan eventuellt vara en cp/revers siames, då hon är mörkare om nosen, ingen av dessa 3 på bilden ser ut att vara cr, men kan fota cr barnen också när jag får tid över. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
2012-09-02 21:47
#29

några av bebisarna: :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
2012-09-02 21:49
#30

Bebis från andra kullen, som ändra sig till cr rö. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Littlem
2012-09-02 21:57
#31

Vilka sötnosar!!  1:a svart vita va läcker. Är de tan?

Grodan
2012-09-02 22:03
#32

Fina! Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Charlie2006
2012-09-02 22:03
#33

#31 Tack. :) Alla är utan tan.

#32 Kyss

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Littlem
2012-09-02 22:27
#34

Låter intressant!  Söker tecknade honor utan tan :)

Annons:
Charlie2006
2012-09-02 22:52
#35

#34 Den ända tecknade honan i denna kullen som är svart vit/black broken (bild 5) är tingad, resten är hanar.

Ingen av mina möss är tan eller fox, förutom en av mina sällskapspojkar, så alla tecknade här hemma är utan tan. :)

Har dock fötts en till kull här i torsdags med ändast tecknat (black broken och bläsad berkshire, som det ser ut) efter black broken sh eng x black broken sh korsad, dock är jag rädd om mina black broken möss som är av bättre teckning, och kommer inte släppa ungar ur denna kullen till vem som.

Men om du är intresserad så skicka gärna iväg ett pm, så får du berätta mera om dig, hur mössen kommer få det m.m. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Littlem
2012-09-02 23:05
#36

Låter ju lovande!  Försöker själv avla fram mer tecknat utan tan och försöka få upp dem i storlek!  Dock svårt o hitta bra avelsdjur :)

Charlie2006
2012-09-02 23:14
#37

#36 Några ungar ur den kullen ser ut att få bra teckning (fläckar som inte sitter ihop), men ser bättre hur teckningen kommer blir om några dagar. 2 vad jag kan se ha breed bläs, med någon vit fläck i nacken. Men som sagt vet inte hur det ser ut med dessa när det gäller till salu.

Föräldrarna till den nya kullen är i bra storlek. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

ajanki
2012-09-03 13:20
Littlem
2012-09-03 13:50
#39

#37 Låter spännande!  Jag har ju tänkt ha som projekt att renavla standardteckningar (främst dutch och broken) mensen älskar jag ju de udda, som är kossafläckiga och inte ser ut som nått standardenligt ;)

Får hålla utkik efter snyggt till salu från dig sen!

Grodan
2012-09-03 18:19
#40

Jag saknar teckningsklass…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2012-09-23 21:20
#41

Hur gick det med bamsekullen?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Charlie2006
2012-09-23 22:24
#42

#41 Det har gått jätte bra, alla har klarat sig och växer på som dom ska. :) I fredags särade jag hanarna från honorna. Väldigt trevliga små möss dethär. Så mysigt när nästan alla bebisar springer upp för armen och lägger sig tillrätta på axeln.

Mössen är trevligare än dom ser ut på bilderna, dom ser ju rädda ut där. :/ alltid lyckas man fota dom i "fel" tillfälle.

Bilderna är även inte fotade på samma dag.

Hanarna:

Honorna: (+ dom två från den andra kullen)

siames hona:

cr rö honan från andra kullen och broken hona från denna kullen:

siames hane:

black hona:

Spl hane:

Spl hona. En trevlig hona som tyvär har fått en klämskada på svansen. Närven är klämd såpas att halva svansen inte har någon känsel, utan bara hänger där. :

Black tri hona:

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Grodan
2012-09-23 22:30
#43

Vad kul att höra. De ser jättefina ut! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Ren]
2012-09-27 08:42
#44

Oooh! Jag kommer köpa möss så snart som jag kan. ;)

Men för nu måste Deckard räcka.

Jag hoppas att du har möss tillsalu om några år!

Charlie2006
2012-10-17 04:21
#45

En mespojk från kullen. :) Namnlös så namnförslag är välkommna. Syskonen som stannar har fått namn efter kakor (Lyckokaka, Rullrån och Shackruta). Säljes ändast till rätt hem. :) Stor och fin pojk. :)

En till stor kull på gång tro? Morakullan's Isblomma, cr sö sh eng inne på dag 19 och nu är hon STOR. Stolta pappan är vackra TAMs Tappra Toker, pew sh eng. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
2012-10-17 04:23
#46

#43 Tack så mycket. Kyss

#44 Kommer jag säkert ha. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

MaaariaS
2012-10-17 14:34
#47

#45 Så fina båda tvåKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2012-10-17 17:14
#48

#45 Fin kille!

Åh, vilken tjockis hon är där… hihi. Hoppas du får en fin, bra och trevlig kull.Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Jonson
2012-10-17 21:37
#49

Hej!

Mina två tjejer, Emmie 11 och Linn snart 15 år, har haft möss flera gånger förut och är jätte sugna på att skaffa varsin ny mustjej. Har du några tjejer kvar som inte är bokade och i så fall vilka. Oj! Glömde att fråga var du bor, vi bor nära Globen i Stockholm. Skicka jätte gärna svar på min mail ann.jonson@bredband.net.

Vi hörs!

Ann Jonson (Emmie och Linns mamma)

Charlie2006
2012-10-18 14:50
#50

Bebisar i Isblommas bur. :) Inte räknat dom, men såg ut att vara lagom många. :) Stolt pappa Toker.

#49 Hej Anna! Jag har inte kvar några honor från den kullen, men eventuellt några honor i kullen som födes igår här hemma. Föräldrarna är väldigt snälla av sig och söker kontakt med en. Bor utanför Göteborg, men transport brukar inte vara större problem.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Lussie
2012-10-18 15:00
#51

#29 första bilden! Kyss Vilken liten sötnos! Kyss

Jonson
2012-10-18 18:31
#52

#50 Missade helt att du bor i Göteborg så det är ju det med transporten som kanske blir ett litet problem. Menar du att du känner någon som brukar åka till Stockholm?

Om det går att lösa med transport är mina tjejer väldigt nyfikna på om du vet vilken täckning det kommer att bli på de nya musbebisarna? Men det dröjer väl lite innan det går att se?

Ann

Charlie2006
2012-10-18 18:58
#53

#52 Kommer se vilken färg det kommer bli om några dagar. :) Troligen blir det creme och vitögda vita, men det kan säkert komma andra färger också. Föräldrarna är engelsktypade korthår.

Känner ingen som åker gbg - stockholm, men transport brukar kunna ordnas. Gbg - Stockholm är det ju folk som åker ibland. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Upp till toppen
Annons: