Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1520 ggr
Ellenfyrkant
9/16/12, 9:57 AM

Beställa zooplus

Funderae på att beställa från zooplus.dk. Någon som har erfarenhet av beställning därifrån? Något krångel? Leveranstid?

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
Tsunamis
9/16/12, 10:25 AM
#1

Jag brukar beställa där och har gjort det flera gånger. Leveranstiden är ganska kort ofta inte mer än 4 vardagar. Har krånglat en gång då lådan blivit skadad under leveransen men de skickade snabbt en likadan påse mat av den som var skadad när jag sa till dem.

MvH  Tsunamis

UlrikaD
9/16/12, 3:48 PM
#2

Har beställt flera gånger. En gång bråkade posten med mig och sa att jag inte hade varit hemma för att ta emot fast jag varit det.

Snabb leverans och de kommer och lämnar vid dörren.

Nackdelen mot t.ex Animail är att man måste vara hemma när de kommer annars åker det till Postens närmaste utlämningsställe.

Animail lämnar ju utanför dörren ifall man vill och inte är hemma. Beror ju lite på vad man tycker är bäst.

Men jag gillar zooplus, mycket bra saker till billiga priser.

Men jämför valutakursen mellan zooplus.dk och zooplus.com när du beställer. Ibland kan det vara så dumt att det är billigare att beställa från .com än .dk pga kursen. Sist tjänade jag 250kr på en order när jag gjorde så.

Lamina
9/16/12, 4:58 PM
#3

#2 Vilket bra tips! Det ska jag använda mig av nästa gång jag beställer. Skrattande

Jag har bara beställt från Zooplus en gång. Men kan säga att jag var mer än nöjd! Sjukt billigt, och det tog bara några dagar att få hit buren. Det hade gått ännu fortfare om in Schenker hade varit sånna idioter… Obestämd Men jag kan inte annat än att rekomendera Zooplus. Bättre finns inte!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
9/16/12, 5:51 PM
#4

Man kan beställa från finland, amerika, england och danmark.

Tänk på att fraktkostnade läggs på från vissa länder, t ex amerika…

Jag har lite blandade erfarenheter. En del bra, en del dåliga. Men i stort avråder jag i a f ingen från att handla därifrån.

Jag bor också så till att här kommer minsann inte grejerna från zooplus till dörren och jag får hämta dem på affären (och de gnäller en hel del över mina tunga paket… lol). Om det inte är en 45 kg tung grej då förstås, då åks den ut separat och det kan ta låååååååååååång tid innan den kommer hit…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Josefineeklid
9/16/12, 7:20 PM
#5

Jag beställde en bur därifrån, och då saknades en del grejor och dessutom var bottnen trasig. Men jag hörde av mig till dom och efter bara några dagar kom en ny bur! så det är bra service :)

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

gulzebra
9/16/12, 7:44 PM
#6

Beställde en Royal Suite när de hade 20% rabatt nyligen. Fick den efter en vecka och kan inte vara annat än skitnöjd Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Grodan
9/18/12, 8:35 PM
#7

Tips: beställ bara om ni har kreditkort. Jag tänkte betala via internetbanken, men då skulle den danska banken ta 150 kr i avgift. + att danska kronan är värd lite mer… så då räknade jag ut att jag kunde köpa sakerna för bättre pris på lokala butiken och Willys. Tror också att zooplus.dk är de enda som accepterar att man betalar via bank. De andra vill ha kreditkort. Tyvärr har jag inget sådant just nu som funkar via internet och eg är det bra för min ekonomi…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
9/18/12, 9:24 PM
#8

Man kan betala med Paypal också, det är lätt och smidigt.

MvH  Tsunamis

Ellenfyrkant
9/18/12, 9:51 PM
#9

#7 åh jag fattar inte. Bedtäll bara på kredit skriver du först? Sen de andra vill ha kreditkort?

Mvh Ellenfyrkant

Camillhe
9/18/12, 11:35 PM
#10

#9 Man måste ha ett Visakort för att kunna beställa, vanligt uttagskort fungerar inte. (Tror det är Visa Grodan menar med kreditkort).

Och sen kan man via danska zooplus betala via internetbank, hur mycket extra det kostar beror på vilken bank man har.

Jag beställer alltid från zooplus.com då de är mkt billigare än.dk.

För att kunna sätta in pengar på Paypal måste man väl också ha Visa eller Master eller liknande?

Toxxic
9/18/12, 11:43 PM
#11

#10 Tror att du även kan göra en banköverföring till ditt paypalkonto. Man kan även regga sitt kort så att man inte behöver föra över pengar i förväg, utan du betalar via paypal men summan dras direkt från ditt kort. Supersmidigt.

Camillhe
9/18/12, 11:46 PM
#12

Man kan inte regga kort som inte har visa eller liknande på Paypal. Däremot så var det bra att veta att man kan göra banköverföring dit. Dock tar Paypal ut en hel del "smygavgifter" när man växlar mellan valutor.

UlrikaD
9/19/12, 1:21 AM
#13

Det går bra med ett vanligt bankomatkort utan kredit också. Men det måste vara Mastercard eller Visa.

Annons:
Tsunamis
9/19/12, 9:03 AM
#14

Japp man kan göra banköverföring till Paypalkontot också, oavsett bank och kort. Då har man en separat budget till inköp vilket inte är helt dumt heller. Men ja det förekommer växlingsavgifter men inte i närheten av de 150:- som Grodan beskriver att hennes bank tar. Det är små utgifter, det är ju ett stort betalningsbolag också. Man kan själv omvandla summan på kontot till danska kronor direkt om det bara är zooplus.dk man använder det till t. ex. och på så sätt slippa de kronorna som går åt i växlingsavgift vid varje inköp.

Men jag har mitt vanliga Visakort kopplat till kontot då jag köper en del genom eBay och då är Paypal det säkraste sättet.

MvH  Tsunamis

Grodan
9/19/12, 10:40 AM
#15

Ber om ursäkt att jag skrev kreditkort. Om det nu var fel. Jag menade faktiskt MasterCard eller Visa. Grejen är att jag inte vet vad sådana kort heter. Jag har bara haft ett sådant i mitt liv och nu har jag det inte längre.

#14 Det är DANSKA banken som tar 150 kr. Min bank tar ingenting.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
9/19/12, 10:44 AM
#16

#15 detaljer! Tungan ute

MvH  Tsunamis

Grodan
9/19/12, 10:46 AM
#17

#15 Mja, det är ju tydligen viktigt. Och det är bra att veta att Danska banker är kända för detta.

Paypal kostar väl också pengar?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Toxxic
9/19/12, 11:12 AM
#18

Jag har aldrig betalat något annat än den faktiska köpesumman iaf, men då betalar jag direkt med mitt kort och för inte över pengar.

Grodan
9/19/12, 11:25 AM
#19

#18 Är du säker? Jag har betalt ett par kronor till en hundring mer, beroende på att köpesumman står på DKR och inte SKR och det då blir lite dyrare än den summan för det mesta. (jag har bara beställt från dk)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
9/19/12, 12:10 PM
#20

Nej Paypal i sig kostar inte pengar att ha, ett konto är gratis.

MvH  Tsunamis

Annons:
Grodan
9/19/12, 12:11 PM
#21

#20 Men kostar det inte något med PayPal alls? Har för mig att det kostar något… hm…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
9/19/12, 12:18 PM
#22

Beställde i dagarna en sak på en svensk hemsida. På Paypals sida kan man se transaktioner i nogrann detalj. Saken kostade 120:- totalt och det här stod på transaktionen:

Item Total:

120.00 SEK

Sales Tax:

0.00 SEK

Shipping:

0.00 SEK

Handling:

0.00 SEK

Total amount:

-120.00 SEK

Fee amount:

0.00 SEK

Net amount:

-120.00 SEK

Så här har den inte tagit någon avgift.

Tidigare i förra månaden beställde jag från zooplus för exakta summan 432,90 DKK och följande står i transaktionen:

Total amount:

-432.90 DKK (equals -500.82 SEK)

Fee amount:

0.00 DKK

Net amount:

-432.90 DKK

Conversion from:

-500.82 SEK

Conversion to:

432.90 DKK

Exchange rate:

1 Swedish Krona = 0.864392 Danish Kroner

Item amount:

432.90 DKK

Sales Tax:

0.00 DKK

Shipping:

0.00 DKK

Handling:

0.00 DKK

Quantity:

1

Notera fee amount: 0 DKK. Zooplus har alltså inget avtal med Paypal som inkluderar avgifter. eBay däremot har sale & handling fees som Paypal tar vid transaktioner så det ser olika ut beroende på företaget man bestället ifrån. eBay är undantaget när det gäller avgifter av vad jag vet & sett av de sidor jag beställt av.

Jag har då mitt kontokort kopplat till Paypal, men jag tror inte det skiljer sig om man istället har ett konto med en summa pengar på.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/19/12, 12:23 PM
#23

1 SEK är idag 0,87 DKK så växlingskursen är i det närmaste aktuell och korrekt hos Paypal.

MvH  Tsunamis

Grodan
9/19/12, 12:23 PM
#24

#22 Tack för infon. Det var en nyhet. Men vad är kontokort? Haha… jag är dåligt på kort…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
9/19/12, 12:28 PM
#25

Kontokort är ju den vanliga formen av kort kopplat till ett konto, helt utan kredit Glad Bankerna tar väl allt från 0 till 100-lappen per år för ett sånt kort.

MvH  Tsunamis

Grodan
9/19/12, 12:30 PM
#26

#25 Ah. Då vet jag.Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
9/19/12, 2:58 PM
#27

Kreditkort är ju att man kan handla på kortet och så får man en räkning i slutet på månaden.

Konokort har man om man inte vill eller får ha kredit (pga betalningsanmärkningar t.ex) Då kan man ändå handla men man måste ha pengar på kortet för att kunna göra det, då dras det direkt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: