Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 513 ggr
mieeow
9/25/12, 8:46 PM

Späda ut stronghold?

Hej! Jag har nu fått stronghold till mina möss och råttor, jag ska ge en droppe var till råttorna och endast pyttelite till mössen, " fukta en tops lite grann, och ta mellan skulderbladen, endast så de blir lite fuktiga" Jag inser att det är väldigt lite de ska ha, även om de enligt veterinären är tåliga så är det onödigt att överdosera då det såklart inte är nyttigt.

Kan jag späda ut det? t.ex 1droppe stronghold och 1droppe vatten, för att sedan ta en droppe av denna blandning i mössens nacke? eller funkar det bäst att göra som veterinären sa? Jag har läst runt och sett att flera ger en droppe till sina möss fastän det är för mycket, men jag vill inte riskera att de blir dåliga.

Annons:
mieeow
9/25/12, 8:47 PM
#1

Och just det, jag har läst att man inte bör behöva upprepa proceduren, men är det bra att göra det för säkerhets skull? vill verkligen bli av med det helt nu, har haft en del veterinärbesök på sistone :(

Camillhe
9/25/12, 9:05 PM
#2

Du kan dra upp Strongholden i en mini"spruta" som du kan få på apoteket, då är den lättare att dosera. Du bör absolut inte blanda ut Stronghold med vatten.

Om du inte har en spruta, så ge en dutt av tuben mot nacken istället för att trycka. Visst ska man vara försiktig med att överdosera men har du den svaga styrkan, dvs den med rosa eller ljusblå kork och du sätter en dutt så behöver du inte oroa dig för överdoserign.

mieeow
9/25/12, 9:33 PM
#3

Okej, då tar jag nog en dutt. jag har den rosa förpackningen :)

Upp till toppen
Annons: