Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1782 ggr
Yosefin
9/29/12, 6:17 PM

Möss till salu !

Hejj ! Vi har nu en massa möss till salu på uppfödningen fuzzys,texel/astrex,Korthår och långhår ! Har mest ungar men även en del vuxna möss ! Kolla in dom :) Brokaninerna.weebly.com

Annons:
Velinga1984
9/29/12, 6:43 PM
#1

Har du inte precis köpt fler möss ?

[fuzzygirl21]
9/30/12, 1:25 PM
#2

Förstår inte alltså du köper nya möss och sen säljer dom fattar inte :S

Grodan
9/30/12, 5:49 PM
#3

Det kan ju hända att man köper möss osedda och sedan inte blir nöjd, eller att man behöver minska sitt bestånd om man tagit på sig för mycket.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
9/30/12, 6:46 PM
#4

Jag har tvingats ge upp många djur kort efter att de flyttat till mig av olika anledningar. 

Mina möss gick bort, annars skulle jag nog ha haft dem kvar alltid. Men hamstrarna fick flytta pga minskat intresse efter att jag skaffat hem mössen - som då tog upp all min fokus. Råttorna fick flytta främst pga enorm allergi men också pga att jag inte kände samma tjusning med dem som med mössen och då också kände att det var dumt att behålla dem utan att kunna ge dem så mycket fokus som de behöver.

Chinchillorna fick flytta pga höallergi som jag försökte få bukt på men utan resultat, också för att övriga familjen blev väldigt allergiska så jag fick då trotsa min egen vilja och ge upp dem.

Mina gerbiler fick flytta tillbaka till uppfödaren dels för att hon ville ha sina gamla linjer i behåll och hörde av sig till mig, och dels för att mitt psykiska mående inte klarade av dem vid just den tiden i mitt liv då de jag senast hade krävde massor av energi pga rymningar och de var nog lite fler än jag orkade med.

Med andra ord så tycker jag inte att man ska klandra en människa för att omplacera "många" djur utan att veta anledningen då jag själv vet hur extremt jobbigt det är för själen att inte kunna behålla sina älskade vänner, oavsett anledning till omplacering.

Jag har ingen aning om vem TS är och har inte hängt med i svängarna alls kring hennes musägande över huvudtaget, men vill hon sälja möss så är det ju faktiskt inget större fel med det. Det är väl värre då att mössen far illa.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Em_I_Am]
9/30/12, 6:54 PM
#5

Självklart är det okej att omplacera om man har en anledning. Det jag reagerar på är när personer köper många djur, omplacerar många av dom, köper in nya, omplacerar igen osv.

Visst kan det bli fel, man tar sig an mer än man klarar av, man blir allergisk. Men då köper man väl inte samtidigt in många fler samtidigt som man säljer andra? Särskilt inte såna som knappt hunnit vara hemma innan de skickas vidare.

Håller man på med sånt har man dålig syn på djur och ingen ansvarskänsla. Det gillar jag inte.

[fuzzygirl21]
9/30/12, 7:11 PM
#6

Man köper inte en massa djur och bara har dom någon vecka sen säljer djuret , det tar ju på djuret oxå när dom flyttar fram och tillbaka , håller med emma fullt ut ,

Annons:
Wand
9/30/12, 7:23 PM
#7

#5 Javisst, om man köper och säljer hela tiden så blir det ju lite annat. Jag har dock som sagt ingen aning om hur det ligger till med TS men det kändes mer som att det bara var ett påhopp ang. många omplaceringar.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

StillaSinnet
9/30/12, 9:29 PM
#8

Vi är flera som känner till Josefins historia sedan i våras på facebook. Men alla måste få en chans att komma tillbaka och visa att man kan lära sig och bättra sig.

Att få rykte som handelsstall är inte smickrande så det passar sig nog alla för skulle jag tro. Vi låter Josefin själv förklara när hon är inne.

Den här påminner mycket om halloweenmössen. Vem var det som tänkte avla sådana?

Picture

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Em_I_Am]
9/30/12, 9:42 PM
#9

Jag skulle avla såna men jag är inte intresserad av denna.

[fuzzygirl21]
9/30/12, 9:43 PM
#10

jag skulle oxå föda upp såna . Men hur många chanser ska en person ha ?

[Em_I_Am]
9/30/12, 9:50 PM
#11

Kan man undra. Men det är inte lönt att skriva här. Vi är flera som tycker riktigt synd om djuren. Vill folk fortsätta ge ts chanser och lyssna på än den ena bortförklaringen så var så god. Men jag förstår att folk reagerar över detta. Det har jag gjort länge.

Denna kommentar har tagits bort.
Grodan
10/2/12, 5:57 PM
#13

Fast det är inte tillåtet att prata såhär om en person i en tråd. Tyvärr.

Det pågår så mycket elakheter på nätet och det här är en av de sakerna som verkligen måste upphöra.

Jag kommer att rensa i tråden. Detta är inget personligt. Utan jag vill att vi håller en god stämning här framöver och inte pekar ut folk. Om de har en djurhållning ni inte uppskattar finns det andra sätt. Ta kontakt med personen och prata. Kontakta anhöriga. Kontakta kommun eller länsstyrelse.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Yosefin
10/20/12, 2:48 PM
#14

Jag har haft vissa av dessa mössen LÄNGE men inte haft tid att lägga ut dom . Sen har jag fått ta över av en kompis som hade stor uppfödning för hon blivit sjuk . Har en hel del vänner på Facebook (Mouse) Som köpt av mig och jag sålt till dom .  FLERA av dom har varit hemma hos mej och har faktiskt inget att tillägga . Jag gör allt för djuren . Varför jag har mycket till salu är ju för att jag annaonserar åt vänner också . Själv har jag inte speciellt mycket möss . Och sen har jag ju tagit över :) Just nu söker jag inget speciellt , eventuellt aby eller tricolour . Djurskyddet var hemma hos oss för några dagar sedan och det enda dom sa var att Råttorna (natalerna) inte ska ha plast-saker i buren , dom ska ha trä och att kaninerna behöver ha mer pinnar i burarna (åt tänderna) Dom sa inget annat . Har varit mkt kritik emot mej . Mössen jag tagit över har ibland haft fettig päls när jag tog hem dom men sen efter några veckor har jag lagt upp bilder på SAMMA möss och där har dom hur fin päls som helst . Dom får blandad kost men mest den här lite tjockare pelletsen . Avelspellets eller vad den heter . En sak som folk reagerat på är att jag använder spån .. Men brukar blanda ut det med (katt och smådjursströ , toalett) Dom boar med toalettpapper/tidningpapper . I början hade jag inte så mkt saker och aktiviteter i burarna men det är som sagt ingen lag på det . Nu har dom pinnar,kartonger och allt möjligt för jag har tagit åt mej information och fakta av dom på mouse . Sen hade jag ju inte hunnit köpa hem allt i början . Jag har köpt möss av K (Hässleholm) Som var friska i början men sen när jag fortsatte köpa av henne var dom väldigt små och lät konstigt när dom andades . Hon sa att fuzzy skulle låta så . Jag förstod inte först att det var något fel på mössen jag köpt av K men sen var det köpare till mej som märkte att dom var sjuka . Jag gav självkart dom som köpte av mej erstättning med nya friska möss . Jag är inte speciellt kunnig om sjukdomar så märkte inga större fel på mössen jag köpte men ångrar stort att jag sålde dom vidare :/ Jag pratar inte längre med k . Min mamma är med i uppfödningen nu och hjälper mig . Hennes favoritdjur är råttorna och sjusovarna :) Min lillasyster bodde här med sina hamstrar och sen när pappan fick vårdnaden fick hon inte ta med hamstrarna så jag sålde av dom . Evelina (min syster) hade bara haft dom några veckor men det var SJÄLVKLART inte planerat att sälja dom vidare . Finns säkert hur många som helst med möss som råkat ut för en massa snack och skit men dom kanske inte visar/berättar och fotograferar ? Dom kanske inte hade tagit emot möss från sin sjuka vän ? Dom kanske inte hade försökt hjälpa sina kontakter att sälja sina möss ? Jag ställer upp för mina vänner,kontakter och framförallt mina djur . Är inte så aktiv på musifokus tyvärr :/ Jag sköter mina djur bra och tänker inte lyssna på era onödiga/nedtryckande kommentarer för jag har viktigare saker att göra .MVH :)

Grodan
10/20/12, 3:35 PM
#15

#14 Jag har valt att ta bort ett namn. Det står nu bara K.

Det är bara några få i den här tråden som undrar saker. Flera andra är ganska trevliga, tycker jag. Tänker då på inlägg #4 och #8

Jag tycker man kan vara ödmjuk och vilja lära sig förbättra för sina djur, och den sidan visar du upp lite i ditt inlägg #14. Jag förstår verkligen om det är jobbigt om folk ifrågasätter vad du gör, speciellt om det är en otrevlig ton eller känns personligt. Vi jobbar för att förhindra detta och förbättra stämningen på sajten. Jag har ingen inblick i hur det är på andra ställen på nätet, har valt att inte vara speciellt aktiv på FB och vill inte vara med i några grupper. Jag har inte tid till det.

Jag hoppas i a f, Yosefin, att du vill lära dig sköta dina möss korrekt (ingen är någonsin fullärd hur länge hon än ägt möss!) och strävar efter att vara på god fot med oss andra musvänner och uppfödare i Sverige. Jag tycker det är ett för litet land för att det ska vara osämja.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Banankaka320
11/12/12, 10:38 PM
#16

PMA mig vem "K" är och om de är en dålig mussäljare eller bra.. har haft lite kontakt med människan


Grodan
11/13/12, 1:57 PM
#17

#16 Eh…? Kan du inte bilda dig en egen uppfattning?

Om K är den person jag tror, så är hon en genomgo tjej. Som de flesta människor. De flesta är goa och trevliga. Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Banankaka320
11/13/12, 5:59 PM
#18

Jag syftar på hur hon tar hand om sina möss


[fuzzygirl21]
11/13/12, 10:09 PM
#19

för det första så tar jag hand om mina möss hur bra som helst kom hit och titta själva istället för att snacka en massa :S:S

Banankaka320
11/13/12, 10:20 PM
#20

Jag snackar inte en massa, bara hört rykten om massa uppfödare oh vill höra vad folk tycker och vet


Annons:
[fuzzygirl21]
11/13/12, 10:23 PM
#21

du kan fråga om tips men du ska ju fråga uppfödaren själv som du vill veta om ju .. Du kan komma hit om du vill se alla mössen och se hur dom har det .

Banankaka320
11/13/12, 10:26 PM
#22

En dålig uppfödare säger knappast att djuren ex får dålig mat så då är de bäst att fråga vad andra fått för uppfattningar. Och nu menar jag inte något om dig


[Em_I_Am]
11/13/12, 10:34 PM
#23

Jag har intygat att du är mån om dina möss och att de mössen jag köpt har mått bra då jag köpt dom. Berättade också att jag varit hemma hos dig. Så du vet det också fuzzygirl.

[fuzzygirl21]
11/13/12, 10:37 PM
#24

Ja jag vet <3

Digitalis
11/13/12, 10:43 PM
#25

Åh, vilken pnuttig lilac texel Kyss

Ibland undrar jag hur seriös man måste vara? Man ska inte avla på unga eller sjuka djur, och inte på individer med taskigt temperament och låg stresströskel. Att avgöra sånt kräver viss erfarenhet. MEN.

Jag som köper möss till sällskap är mest noga med kontakten mig och musen emellan. Jag vill inte att den ska bli sjuk och dö ifrån mig. Ohyra är tråkigt men det går att behandla. Jag skulle aldrig köpa ett sjukt eller undernärt djur. Ungefär där går min gräns.

Yosefin har jättemånga möss och många till salu. Det hjälper varken henne eller mössen att bojkotta henne. Sedan tycker även jag att det kan vara på sin plats att lugna ner sig med aveln om man redan har en stor mängd små individer som behöver kärlek Skrattande

//frida

Grodan
11/13/12, 10:54 PM
#26

#18 Om du kräver referenser så se till att de då är tillförlitliga.

Jag vet att man gärna vill förhöra sig när man ska skaffa djur, att man verkligen köper från en bra och seriös person, men om man blir hembjuden till personen så har man ju faktiskt all möjlighet att själv göra en bedömning. Blir man inte hembjuden till dem kanske man ska bli misstänksam.

Att människor som är ovänner säger om varandra att de inte sköter om sina djur är ganska vanligt och tyvärr inget man kan sätta någon tilltro till. Som jag sa, gör din egen bedömning.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
11/14/12, 9:22 AM
#27

Man ska inte lyssna på vad andra säger om man inte till hundra kan lita på personen och att den personen faktiskt varit där och sett hur dåligt djuren har det!

Säger som Grodan, bilda er en egen uppfattning!!

Annons:
Banankaka320
11/14/12, 1:22 PM
#28

Har ingen möjlighet att ta mig hem till människan tyvärr


[fuzzygirl21]
11/14/12, 1:43 PM
#29

Jag har bjudit hem dig till mig och hade jag haft sjuka möss eller tagit illa hand om mössen så hade jag inte bjudit hem dig. Du kan till och med få bilder på mössen om du vill det . Och jag har aldrig haft djurskyddet hemma hos mig . Och yosefin har haft det och då borde det vara något fel eller ??. Som sagt vill du komma hit så är du välkommen eller vill någon annan komma hit så är ni oxå välkomna.

Grodan
11/14/12, 4:35 PM
#30

#29 Länsstyrelsen menar du?

Ok. Jag känner att det går överstyr nu.

Om folk haft länsstyrelsen hemma hos sig eller ej säger faktiskt ingenting. Det är om länsstyrelsen har anmärkningar som det kan anses allvarligt eller ej. Dock kan länsstyrelsen ha anmärkningar på att det saknas lock till fodertunna och annat som eg är helt orelevant.

Jag känner att jag vill låsa tråden nu.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: