Annons:
Etiketttävlingar
Läst 687 ggr
ajanki
2012-10-01 08:29

Novembermusen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/10

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/10

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
Josefineeklid
2012-10-20 00:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag anmäler min fina flicka Hedvig, som egentligen heter så fint som Muslingens Vaniljsocker på papprena.
Hedvig är min bästis. Varje morgon är vi precis lika morgonsura och bitska, men ifall man ger henne lite pasta med köttfärssås (på barnmatsburk) så brukar hennes lilla mushjärta smälta, det syns i hennes ögon.
Det är alltid hon som kikar fram först när jag går förbi buren, hennes enorma öron sticker fram ur tidningspappret och det dröjer inte länge förrän hon skuttat fram till gallret och vill hälsa på en.

Hon är helt enkelt en toppenmus och för varje dag blir hon bara mer och mer personlig och klok (och tjockare.. haha Kyss)

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Josefineep
2012-10-20 12:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är min lilla tjej Spice. Hon kom till mig i januari och har enda sedan dess varit skyggast i buren men senaste veckan har hon varit otroligt modig. Kommer fram och upp i handen självmant, vill gärna vara med och sitter gärna i handen. Hon hahr blivit så himla mysig!

Hon är absolut matgladast av alla mina tjejer och otroligt lat på det, så det krävs att man har henne ute mycket så hon rör på sig lite. En riktig mystjej som gärna ligger och sover i en hög med mina andra mustjejer.

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

ajanki
2012-10-20 16:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Detta är Tiffany. En 10 månaders mustjej från Magda.

Tiffany är väldigt snäll, go och mjuk i sättet!! Hon tycker mycket om att vara på motionsbordet och undersöka allting noga varje gång, man ser hur kul hon tycker att det är!!

Just nu sitter hon med en splashkille, så jag hoppas snart på små miniTiffanys:)

Grodan
2012-10-25 19:18
#4

Sista dagen idag


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2012-10-25 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det är med tårar i ögonen som jag ska försöka beskriva min Loffe, min underbara Loffe som jämt vill vara nära och pussas. En sådan underbar mus som barn kan hantera hur som helst, och som kittlar händerna med sitt tassdarrande. I omdömet från hennes enda utställning står det "nyfiken, social och kontaktsökande" och det beskriver henne perfekt. Så varför har jag då tårar? Jo för på SM upptäcktes en knöl strax bakom frambenet som har växt sig så stor att Loffe kommer få somna in inom kort och det gör redan ont att tänka tanken på att min underbara pussmus ska lämna mig Gråter

Upp till toppen
Annons: