Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 479 ggr
AMITOLA
10/3/12, 2:56 PM

Lite mer frågor från en frågvis person.

Hej & goddag i höstregnet. Är det ingen alls i Sverige som håller på med brindle, merle, roan eller hereford? Hur kommer det sig isåfall? Är det nåt slags ogillande från svenskar eller är det bara så? Ibland skämtar jag. Det där med ogillandet till exempel. Men jag har ju blivit förälskad. En till fråga. Jag läste att det är bra att ge dräktiga honor hallonbladste. När jag läste om hallonbladste till människor stod det att man bara ska dricka det i slutet av dräktigheten (jag gillar inte ordet graviditet) gäller detta även möss? Puss & Kram.

Like ok whatever, dude.

Annons:
AMITOLA
10/3/12, 2:59 PM
#1

Nu blev inlägget lite flummigt fast det inte skulle det, så jag ber om ursäkt.

Like ok whatever, dude.

AMITOLA
10/5/12, 7:10 PM
#2

putt putt.

Like ok whatever, dude.

Grodan
10/5/12, 7:38 PM
#3
  • Brindle - nej, vi har inte Brindle i Sverige. Jag tycker att det är en vacker och underbar variant, men då den är sjuklig så känns det inte rätt
  • Merle - nej, men så fort någon som har dem i Tyskland el Amerika släpper dem så kommer de säkert hit också
  • Roan - jo, det har vi nog… eller  hade förut… eller… hm… nä… vi har variegated som är väldigt lik… frågan är vad du menar med roan…
  • Hereford - jo

Hallonbladste har varit ok att ge till möss och råttor hela deras dräktighet tills ganska nyligen då flera påstod att det är farligt. Jag har dock räddat livet på många honor och kullar genom att ge dem hallonbladste och jag fortsätter att råda om detta. Möss och råttor är endast dräktiga 3 veckor medans en människa är gravid i 9 månader. Det är en viss skillnad där…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

AMITOLA
10/7/12, 10:34 AM
#4

Jaha, det visste jag inte, vad är det för problem med dem? Black roan, t.ex. Jag tycker det är järtefint. Så det finns hereford? Är det någon som föder upp? Okej, men om du tycker att det hjälper så känns det ju bra. (Alltså jag tycker att du är en pålitlig källa.) Allt som kan underlätta och få honan att må bra vill jag ju ta tillvara på.

Like ok whatever, dude.

Upp till toppen
Annons: