Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 408 ggr
Sync
10/28/12, 2:11 AM

Bebisar idag?

Hej. Så eh, sitter bredvid min bur och kollar vad min dräktiga hona gör. Detta blir min första kull. Vet inte riktigt när det kommer att börja. Hennes sidor är rätt så stora redan, men jag beräknade att hon kommer att föda om en vecka ungefär.
Deras bur har två våningar, den lägsta är med spån. Hon gick ner dit och grävde upp spån så att hon ligger på bottnet. Hon tvättar och kramar om sin mage jätte mycket. Hon går runt ibland men sätter sig tillbaka till stället där hon har grävt upp spån. Hon låter däremot ingenting utan är tyst. Jag tvivlar på att hon föder, men kan det vara en chans att hon kommer föda ungarna inatt? Kan det hända att möss föder upp för fort, så som människor ibland gör? Jag har inte min andra bur med mig just nu så jag kan separera hanen ifrån honan ifall att. Jag får tag på den ikväll. Hur ska jag göra med hanen då? :l
Svara fort tack!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
ajanki
10/28/12, 9:24 AM
#1

Om honan har tiden inne att föda om en vecka så kommer hon inte föda i natt, dom kan inte föda en vecka för tidigt. Eller, det kan dom säkert men i såfall kommer inte bebisarna överleva, eftersom dom bara går i 3 veckor så är inte bebisarna klara att födas en vecka för tidigt.

Håller tummarna att allt ordnar sig med bebisarna, mamman och pappan:)

Frosstis
10/28/12, 11:05 AM
#2

Att föda en vecka för tidigt är väl som att vi skulle föda 3 månader för tidigt?

Sync
10/28/12, 11:42 AM
#3

Hon födde aldrig inatt som tur var, men hon betedde sig konstigt.
Jag kanske bara har lite panik inför min första kull x)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
10/28/12, 1:16 PM
#4

#3 Vilken tur!! Dom kan bete sig lite konstigt i slutet av dräktigheten med förvärkar och så!

#2 Nja, inte direkt. När en bebis föds så är den färdigutvecklad med hörsel, syn, hår m.m när en musunge föds så har den inte öppnat ögon, öron och den har ingen päls, så lite av den utvecklingen som en bebis har i magen gör musbebisen dom första två veckorna efter födseln.

[Em_I_Am]
10/28/12, 6:01 PM
#5

När magen börjar bli stor kan de bete sig konstigt som Anette säger. Man ser hur jobbigt det börjar bli (och jag som också varit dräktig en gång vet exakt hur bökigt, varmt o besvärligt det är). Mina lägger sig på ställen de inte brukar ligga. Kan ligga helt öppet och se konstiga ut men de vilar bara osv. Älskar att titta på dräktiga musmagar Kyss

Helt OT egentligen, men fick nyligen min första Fuzzy-kull och den magen va helt otroligt mysig att titta på. Filmade när bebisar sparkade vilket ju syns så himla tydligt eftersom de har så lite päls. En bebisnäsa trycktes mot mammas mage, en fot här o en annan där. Underbart!

Sync
10/28/12, 6:12 PM
#6

Aha ja. Jo… innan brukade hon skippa trappan upp på ''andra våningen'' i buren och gå uppför burens vägg. Nu orkar hon verkligen inte det. Hon kör trappan istället haha. Men ja. Hon satte sig mitt i spån på helt öppet ställe och låg där. 
Hennes mage är mysig än så länge! Man ser hur den trycks ut på varsin sida. Man ser inte ifall något rör sig i magen för håret, men ibland tror jag man känner det när jag har Alice i mina händer, där hon lägger sig ner och vilar. Men jag kan inbilla mig också. x)
Kan inte vänta tills ungarna kommer! Dom borde komma i mitten av nästa vecka nog ifall jag har rätt. Har panik haha. Kommer säkert sitta där och lyssna på Alice och känna av hennes värk. >.< 
Men kan ändå inte vänta! :))

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
[Em_I_Am]
10/28/12, 6:14 PM
#7

Haha ja det är såna där småsaker man märker att de gör annorlunda. Inget konstigt alls :-)

Förstår det! Har haft x antal kullar genom åren och jag är lika förväntansfull och hönsmammig varje gång ändå ;-)

Lycka till!

Sync
10/28/12, 6:21 PM
#8

Haha. :)
Tack!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Upp till toppen
Annons: