Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 821 ggr
Sync
10/29/12, 11:16 AM

Hoppiga Steve!

Hej igen! :)
Ville bara fråga en sak om min mus hane, Steve.
När han är i buren, så är han mycket hoppig av sig! Han hoppar åt sidorna, framåt. Springer uppför väggarna också. Tror att han leker. Saken är att så fort jag tar upp honom så är han världens mysigaste mus. Tvättar sig och halvsover i mina händer eller på min mage när jag sitter vid datorn.

Det jag undrar är;
Kan det vara så att han försöker få uppmärksamhet genom att stimma i buren för att han vill vara hanterad?

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
ajanki
10/29/12, 4:08 PM
#1

Det låter som om han är lite stressad, en del av det kan kanske vara att han vill ha uppmärksamhet.

Har han mycket att göra i buren? Toarullar, kartonger och grenar att tugga på, stegar, grenar m.m att klättra på?

Om inte så prova med det:)

Sync
10/29/12, 4:39 PM
#2

Åhja! Har två toarullar, två stegen. Springhjul och lite grenar. 
Sen en massa plats kvar att springa på x)
Saken är att när han börjar hoppa sådär, så tar jag upp honom i en stund. Lägger tillbaka honom och så är han lugn. Detta händer kanske en gång om dagen.
Jag tar upp båda två jätte ofta och har dom uppe längre stunder. Dom har myyyycket uppmärksamhet sålänge jag är vaken och hemma ;)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
11/1/12, 9:18 PM
#3

Låter som Steve är en glad mus och att han leker.Skrattande

Du kan försöka busa lite med honom. Jag vet, det är väldigt svårt att busa och leka med möss, och det är inte som med hund eller råtta, utan man får hitta en lek som passar musen/mössen.

Mina möss brukar bli glada i snören med saker som jag svänger runt lite i buren eller på rastplatsen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
11/1/12, 9:33 PM
#4

Ja. Det är lite annorlunda. Men jag har lärt honom att leka på ett sett med mina händer. Han börjar springa uppför min hand, jag tar fram andra handen vid typ där armen böjer sig, han springer på den och så håller det på så i stor fart tills han stannar och inte orkar mer. Får lite kramp i armarna ibland bara haha. Han brukar gå och lägga sig därefter hehe ;)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Upp till toppen
Annons: