Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 649 ggr
Ioma
2012-11-04 23:12

Som katt och mus?????

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Sync
2012-11-05 00:05
#1

Kul! Fniss på simpsons :))

Fin mus och fin katt! Härligt att dom trivs ihop sådär ;)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Ioma
2012-11-05 00:09
#2

HAHA. Ja vi satt o kikade på TV samtidigt. Musmys brukar bli framför tvn i fåtöljen ;-)

Ja Månsan hon älskar mössen. Hon njuter som om det är bennes kattungar när de klättrar på henne.

Luzifer är så lugn och mysig så han lägger ju sig tillrätta hos henne.

O så är han ju såååå söt när man kliar honom. Det syns hur han älskar det ;-)

<3

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Tiaran
2012-11-05 10:46
#3

omg så sööööta Kyss

StarryNight
2012-11-05 18:48
#4

jösses vad sött, men jag skulle aldrig våga låta mina små mus-tjejer träffa mina katt-tanter!!

..kan ju bero på att jag igår jagade äldre damen runt huset med en död mus i munnen..en vild tack och lov!

Djuren framför allt, alltid!

Chilizera
2012-11-05 18:58
#5

Åh, vilka mysiga filmer! :D Och vilken gosig mus!

Ioma
2012-11-05 19:02
#6

Hihi. De andra två katterna får INTE träffa mössen mer än genom glasrutan för de är två jägare.

Månsan däremot vet jag älskar allt och alla.

Hon är extremt kärleksfull som ni ser.

Luzifer och Månsan har legat och kelat likadant idag igen, precis nyss o hon tvättade honom t o m lite granna. men han låg inte stilla så han smet från hennes tunga hahahaha.

O när han klev upp på hennes huvud så bara blundande hon och satt blick stilla för att han inte skulle ramla ner och spinner hela tiden gör hon.

Så hon är jag faktiskt 100% säker på att hon inte skulle göra något mot mössen. Hon bara njuter av myset och kelet. Det har blivit hennes höjdpunkt på dagarna. Så fort jag har en mus i handen eller i knät framför tv så petar hon lite på mig så jag tar upp musen o hon får hoppa upp i knät och lägga sig för att mysa.

ödmjukare katt finns nog inte <3 vår lilla gammeltant. <3<3

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
KakaN_95
2013-01-20 00:29
#7

Hur har du gjort för att vänja dem med varandra? Jag har ju två katter hemma, som jag inte vet hur de skulle reagera på lill pojken min. De är ju väldigt intresserade å sitter gärna på buren och kollar på honom (vilket jag försöker att inte tillåta då jag är rädd att det kan stressa musen), och de gånger jag har haft honom uppe, har de varit vädligt intresserade, vet dock inte på vilket sätt, då jag bara haft honom i 3-4 dagar.. Har du några tips?:)

Chilizera
2013-01-20 21:20
#8

#7 När vi passade två katter så var mössen inte direkt stressade över katternas närvaro. Katterna tyckte att buren var som en TV och slutade fort att försöka komma in i den, mössen blev på sin höjd lite skraja om de rörde sig väldigt hastigt utanför men var snarare nyfikna på katterna de med Glad. Någonstans i gömmorna har jag ett foto där en av katterna sitter och nosar ovanpå burgallret och en av mössen sitter högt upp och nosar genom gallret från andra sidan, nästan nos mot nos!

Ioma
2013-01-22 16:52
#9

#7 jag har faktiskt inte gjort något mer än att jag har låtit Månsan hoppa upp i knät och lägga sig när jag har musen i famnen.

Månsan är otroligt lugn och vänder bort huvudet om musen verkar rädd så musen inte har hennes nos mitt i ansiktet lixom.

Månsan är VÄLDIGT speciell kan jag säga..

När hon har legat i knät så har jag bara låtit musen klättra på henne och hon låter dem göra det. Hon låter dem göra precis som de vill. Hon ser dem lite som sin familj. Hon verkar ta till sig råttorna på samma sätt men råttorna är mer rädda för henne än vad mössen va.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Upp till toppen
Annons: