Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1551 ggr
Sync
11/8/12, 4:13 PM

Flugägg?!

Hejhej tjena. Hade problemer innan med lössägg. Kan hända att det inte var lössägg utan flugägg.. är det möjligt på möss? 
Nämligen.. på djurparken har vi köpt in nya möss. Från en djurbutik.. Men dom kunde inte hitta någon musuppfödare här. Iaf. Idag kollade jag på dom och dom hade en massor .. ganska tjocka/stora ägg på sitt päls. Det kan inte vara lössägg… gissar på att det är flugägg!
Nu vet jag hur jag fick äggen på mina möss.
På djurparken föds mössen upp till föda för våra ormar, surikater eller andra djur. Ingen vill hantera dom.. jag är den ända. Innan när dom inte hade det (( iaf när jag inte såg det )) så lekte jag runt med dom på tröjan osv.. så kommer jag därefter hem. Tvättade händerna osv och gick till mina möss med samma kläder på. Dumt, ja! Men nu vet jag! 

Mina möss är dessutom friska, äter tillräckligt och bajsar bra. Dom har allt dom behöver. Men fortfarande är dom ungefär en tredje del mindre än dom mössen som vi har på djurparken. Djurparkens är svensktypade, och ungefär 3 månader yngre är dom också.

Storleken är väl lite inviduellt… Men jag har inte sett så små möss som mina hos andra. Känns konstigt!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Grodan
11/8/12, 4:57 PM
#1

Du har så många trådar nu. Kan vi inte hålla oss till den andra om dina möss hälsa? Den som heter Pälshjälp!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: