Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 819 ggr
Sync
2012-11-12 15:23

Texel!

Hej allihop.. nu är jag ensam här utan mina möss. Alice avlivades imorse. Känner mig ganska tom och ledsen men jag ger som sagt inte upp.

Iallafall! Jag pluggar lite genetik i skolan just nu. Jag har annorlunda kursplan än andra årskurser nu. D.v.s jag har inte IG, G, VG eller MVG. Nu har jag F upp till A istället. Med detta ändrades hela kursen på gymnasien.
Alltså ska jag inte ha ett projektarbete i trean, utan examensarbete. Jag går på Naturbruk med inriktning djur alltså. Alla i klassen ska ha samma examensarbete, lite annorlunda delar beroende på vilken inriktning i djur etc man ska ha. Tydligen får man välja till något extra eget till examensarbetet. Jag funderar redan på att det ska handla något om möss och avel! Vet inte riktigt än.. och det är ungefär 2,5 år kvar tills dess.

Men jo. Texel hårlag! Jag ska skriva om Texel och hur pälsen ändras osv under uppväxten. Jag vet inte riktigt om det är mycket och säga, men är det något så skriv gärna här! Ni kan gärna visa upp era möss med texelpäls också. Beskriv hur det var när den började få pälsen eller hur pälsen är nu. Hur det känns, har just denna pälsen speciella ''behov'' eller ''problemer''? Finns det på något sätt en nackdel med möss med texel? Det är ju bara hår.. men man vet aldrig! 

Så ja.. skriv på gärna! :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Grodan
2012-11-12 17:47
#1

Ojdå. Trist att du är utan möss. Jag sörjer med dig.

Låter som ett intressant arbete. Alla Texeluppfödare borde kunna göra ett sådant, men problemet är att det endast finns en i Sverige idag som pysslar med Texel.