Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 836 ggr
Fornuddens
2012-11-13 00:37

Musbebisar, till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har några musbebisar till salu, visar några av dom här. Skulle gärna vilja ha färghjälp också :) De kommer ha stamtavla och finns i sthlm. De är endast ca 2 veckor nu, så ett tag kvar till leverens.

Först ut en hane, finns endast denna som har den här färgen, kan han vara argente som pappan?

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Annons:
Fornuddens
2012-11-13 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En hona, också en färg jag undrar över, ser lite ut som agouti men är för mörk för övrigt tycker jag. Finns fler honor och ev någon hane i samma färg. (Ser inte könen så jättebra, ska få hjälp med detta)

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Fornuddens
2012-11-13 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En hona jag antar är helt svart.. Med halva svansen vit.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Sync
2012-11-13 06:08
#3

#2 Det där är väl inte black ..? :) isåfall ljuger kameran!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
2012-11-13 07:51
#4

Skrev på FB nyss om musen på bild #0 och frågade om föräldrarna. Tycker den ser ut som cinnamon och musen i #1 är agouti, tycker även musen i #2 ser ut som agouti, eller ljuger fotot?

Digitalis
2012-11-13 08:25
#5

Jag tror också att #0 är cinnamon. #2 ser ut att vara choklad.

Det borde bli svart, choklad, agouti och cinnamon i kullen, om inte någon av föräldrarna bär på något oväntat.

Icke färgavlad agouti är sådär mörk.

//frida

Tsunamis
2012-11-13 08:35
#6

#5 att agoutin är mörk på ryggen som ungen är har ej med färgavel att göra utan snarare sotningsgenen. Farfar & pappan har en del sånt bak igenom. Instämmer också med cinnamon, agouti och eventuellt choklad då om inte ljuset ljuger på sista bilden. Har också toksvårt att fotta svarta djur!

MvH  Tsunamis

Annons:
Fornuddens
2012-11-13 17:57
#7

Fotade med systemkameran, men hittade inte sladden sen, därav mobilbilder. Jag tycker den sista är svart, men först tyckte jag blå. Supersvårt. Den som ser agouti ut tycker jag ser mindre agouti ut i verkligheten utan blixt, kan ju bli mer och mer färg senare..

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Digitalis
2012-11-13 22:21
#8

#6 Jao. Men om du färgavlar agouti så använder du inte väldigt sotade möss :) Så jag tänkte.

//frida

Upp till toppen
Annons: