Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1044 ggr
Sync
2012-11-20 17:19

Buren. :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så ja.. 1-2 December ska jag hämta tre fina honor ifrån Magda. :) 

Jag har en stoooor skog bakom min lägenhet, med massa grenar och bark såklart :P
Så, förigår gick jag och hämtade massor av grenar ur skogen. Därmed bark.

Naturlig bur blev ganska smidig och fin!
Tycker jag.. :)

Den är inte färdig än däremot.. måste fixa ett litet hus där dom kan bo och boa. Vet ni någon hemsida där jag kan köpa trähus ganska billigt? Jag menar… här i ystad får jag ett GANSKA litet hus för ungefär 100 kronor.. dyrt som fasen! >_>

Kan göra en liten låda med hål där dom kan leka i själv. Isåfall vilket träd art ska jag använda mig av till plankor etc?

En liten fråga också. Tänkte använda tidnings papper som bottenmaterial. Meeen, jätte många rekommenderar någon slags pellets…? Papper pellets?

Det luktar inte och ser ganska bra ut. Dessutom trivs möss med det. Vad är det? :)

Här kommer en bild på min nääästan färdigt inrett bur! (Tyvärr blev bilderna kassa, eftersom det är svårt att ta bilder på inredning i en gallerbur.. )

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Sync
2012-11-20 17:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Annan vinkel..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
2012-11-20 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och en till.. :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
2012-11-20 17:23
#3

Jag kommer dessutom ha ett högra plan till. Har en extra hög ''lock'' där jag kan ha grenar och sånt där med. Denna buren är egentligen inte så liten som det ser ut på bilderna.. :/

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2012-11-21 16:45
#4

#0 Du menar Toa-Lätt.

Man kan köpa stora säckar med det på vissa zoobutiker, 55 L och det kostar då allt från 100 - 170 kr. På ICA kostar 10L typ 30 kr.

Buren ser trevlig ut, men jag är inte hundra på att den är rymningssäker…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
2012-11-21 17:16
#5

#1 Tycker inte jag.. :p aldrig hänt iaf. Däremot är den öppningen på sidan jätte konstig och funkar inte som det ska.. :/ var det det du menade?

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Malinolsn
2012-11-21 20:33
#6

Håller med Grodan, den ser tyvärr inte rymningssäker ut.. Rynkar på näsanAnnars var det jättefint! Glad
Du ser gallret där du satt fast grenar?
Där kan dom nog klämma sig ut, likaså vid luckan.

Annons:
Minoth
2012-11-21 20:47
#7

Köp en stor plastback på något byggvaruhus/mataffär och sätt på nät så får du en kanon bur :) kostar inte mkt.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Sync
2012-11-21 20:50
#8

Jahaja. Asså .. Jag hade dvärgmöss som aldrig rymde .. Men jag fixar det! Luckan ser dålig ut men jag trycker till den med en tråd senare. Jag köpte den så.. Fabrikens fel förmodligen.. Ska ändå fixa om det. Byta grenarna till äppleträd istället. Är inte riktigt säker på denna trädarten ..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
2012-11-21 20:51
#9

#7 Ska kolla upp det!! Tack för tipset ;)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2012-11-21 20:55
#10

Jag kan ju inte mäta men ingenstans bör gallret vara glesare än 0,5-0.7 cm (beroende på hur stora honorna är som du får hem, är de små kommer de ju igenom 0,5 cm)

Tidningspapper är bra aktivering för möss, så det är bra tänk. Som bottenmaterial däremot funkar den inte superbra. Papper kan börja lukta snabbt av urin - det bildas fort ammoniak.

Hus kan vara kartonger. Dessa kan vara gratis. Varje dag slänger varje hushåll kartonger… Toarullar är ypperligt att ge till möss, de älskar dem. Och äggkartonger.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
2012-11-21 21:52
#11

#10 Okii. Kan checka det själv. 

Aa. Själv slänger jag inte så många kartonger.. men jag kan fråga på ICA som är precis bredvid internatet. :) Jag har tre stycken i buren på bilden ;) Tänkte mest fixa dom som gångar under bottenmaterialet. Det tyckte Steve och Alice om! Dom kunde springa där inne hur länge som helst..

På något sätt så litar jag inte på äggkartonger däremot.. Vet inte riktigt varför. Men det har varit ägg i dom. Märkligt, eller hur? Haha. Men alltså.. Jag tycker inte dom är helt rena pga sina mammor om man säger så. Dom har suttit där på ägget någon längre stund oftast… Bondgården nära mina föräldrar tvättar dom inte ens efteråt att dom har tagit dom. 

På något sätt vill jag helst inte använda det.. har kanske fel. Men ändå. Man kan fixa så mycket roligare saker, gratis det också. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
2012-11-26 17:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej allihopa. :p 

Jag har fixat om buren.. Skaffat grenar ifrån våra äppelträd istället. Mycket fina och mumsiga grenar. ;) Dessutom inte såna som sitter i gallret. Kommer 2-3 bilder strax. Köpt även stege (why not liksom) och ett litet trähus. Har fortfarande inte fixat bottenmaterialet än.. Kunde inte hitta det här i Ystad. :( Ska strax till ICA och kolla om det finns där .. 

Men ja! c:  Gallret är iaf normalt nu. ;)

Här kommer bilder! (Ja.. har lite det stökigt här runt eftersom jag höll på med pinnar och annat. xD)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
2012-11-26 17:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Sync
2012-11-26 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
2012-11-26 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
2012-11-26 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2012-11-26 18:47
#17

Du kan hänga upp en hängmatta i taket…Flört

Gärna en dubbelvikt så att de kan lägga sig mellan tygbitarna o slagga. DÄÄÄIJ LÖV ITT!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
2012-11-26 18:58
#18

Tänkte göra något sånt ja. Men är så rädd att ta in en hängmatta.. För att jag är rädd att små trådar från tyget kommer ut och när musen springer igenom så fastnar den med tassen och kanske sårar sig.. xD

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Minoth
2012-11-26 19:19
#19

#18 fleece :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
2012-11-26 19:19
#20

Fleece!

Köp en billig fleecepläd. Klipp bort den sydda kanten. Klipp sedan ut lagom stora lite avlånga bitar och gör till hängmattor. En åt gången räcker. Och du behöver inte tvätta den om du tycker det är jobbigt. Släng o häng upp ny. Jag viker de avlånga fleecebitarna och hänger sedan upp dem i buren med krokar (krokodilklämmor, gardinklämmor eller vad man nu kallar dem). Ska bifoga foto så snart jag hittar ett eller tagit ett…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sync
2012-11-26 19:23
#21

Fleece alltså. Okii. Ska kolla i tyg och sy affären här nere Skrattande
Kom gärna med bild, Grodan. Vet inte riktigt vad du menar med dessa saker haha..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Upp till toppen
Annons: