Annons:
Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 706 ggr
ajanki
11/25/12, 7:33 PM

Till minne av Morakullan´s Apellmus

Jag tycker självklart om alla mina möss!! Men vissa mer än dom andra, vet inte varför men några av mössen kryper liksom innanför skinnet på mig.

Jag har haft möss i några år nu och det låter hemskt men jag har börjat vänja mig att dom dör…annars skulle jag gå sönder! Jag har tänkt många gånger att nej, det här går inte, jag kan inte ha möss…dom bara dör…men sen har jag vägt fördelarna mot nackdelarna och fördelarna har vunnit! Jag vill ju fortsätta ha möss för dom är så underbara och då får jag ta det här att dom inte är så långlivade!

Men så kommer en sån här dag…jag hittar musen med stort m död i sin burGråteroch då vill jag inte längre, jag bara gråter…jag tänkte först inte skriva nåt alls om honom för jag orkar inte…men så kom jag på att jag måste göra det för att få gråta ut och för att ni ska få höra vilken underbar muskille han var för migKyss

Här kommer historien om honom:

Jag såg här på mus  ifokus att Grodan hade sin första splashkull och jag skrev till henne direkt och frågade om jag kunde få köpa en eller flera, och det fick jag:) Jag blev så glad, det var när splash var ganska nya i Sverige och jag hade bara sett dom på bilder.

Så i början av April 2011 åkte jag upp till Stockholm och hämtade hem mina första splash: Morakullan´s Apellmus, Morakullan´s Apellis & Morakullan´s Apella. Dom var födda 4 Mars, så dom var  drygt 4 veckor när vi kom hem. Eftersom Apellmus var ensam kille och skulle få bo själv, i alla fall innan han suttit i karantän 6 veckor så höll jag på mycket, mycket med honom.

Min första bild på Apellmus

**
**

På kvällarna fick han vara med mig i sängen när jag läste eller tittade på film, först sprang han runt och kollade läget, sen brukade han lägga sig hos mig och ta det lugnt.

Apellmus i dubbelsängen

Jag tror han skulle vara så här lugn och fin även om jag inte hade hållt på med han så mycket som jag gjorde (hans systrar var också fina i temperamentet, tyvärr miste jag dom när dom var runt11-12 månader)

Men jag tror att vi fick så här fin kontakt just för att han var med mig så mycket!

Han var en given mus att ha med i fototävlingar, för där jag satte honom stannade han:)

Apellmus var med i förra årets påsktävling

Vissa kvällar hade jag kanske inte tid att ha han uppe så länge men han fick komma upp varje kväll, även när han blivit pappa och bodde med sina söner. Jag hade ett behov av att se han och pussa på honom varje kväll, han gjorde mig lugn på nåt sätt. Han satt bara där och tassdarrade och tittade på mig med sina kloka ögon!

Juni 2011

Juni 2012

**
**

Mars 2012 med en av dom första sönerna

Apellmus 10 oktober 2012 när jag fotade till hösttävlingen

Sista fotot på Apellmus, här med sina två yngsta söner den 23 /10-12

I går kväll tog jag bara upp och pussade på han, sa till honom att i morgon får du vara ute mer..blev helt knäckt när jag hittade honom död i morse, jag såg inga tecken i går på att han skulle vara döende.

Livet går vidare säger alla men det känns tungt nuGråter och Apellmus var ju inget stort djur som folk förstår att man fastnar mycket för…men för mig betydde han väldigt mycket i 1 år 7 månader och 3 veckor.

Annons:
Camillhe
11/25/12, 7:40 PM
#1

Sitter med tårarna rinnande. Visst som mus eller råttägare måste man lära sig att på sätt och vis distansiera sig från smärtan annars går man så sönder, men sen finns de där speciella, som griper tag i ens hjärta så totalt, som mn aldrig någonsin glömmer.

Sov sött lilla Apellmus, och en stor tröstkram till dig Ajanki!

Lussie
11/25/12, 8:04 PM
#2

Sov sött i himelen lilla söta Apellmus! Gråter Han fick iallafall somna in lungt… (inte illa menat!) Hoppas du får det bra i himmelriket! <3

MaaariaS
11/25/12, 8:14 PM
#3

Beklagar Gråter Sov sött lilla ApellmusKyss*Stor kram till matte*Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Littlem
11/25/12, 8:42 PM
#4

Ja det är ju sådär. Man "ska" inte ha favoriter, men det skiter hjärtat o vissa individer i!  Vissa är tokduktiga på att krypa in i hjärtat o göra sig ett litet bo. Det vore kosntigt annars om alla betydde lika mkt så, om alla var likvärdiga. FÖr de är de ju inte :)  På ett bra sätt då.

Kul att du fick ha honom såpass länge ändå och nuta av hans otroliga goa sällskap så himla mycket!

Vi andra är glada att få höra din berättlese om honom o se bilderna på din goa grabb :)

L8sson
11/25/12, 8:47 PM
#5

Fin text <3 :) Roligt att läsa, det är kul att höra folks historier :)

ajanki
11/26/12, 10:49 AM
#6

#1 Tack Camillhe, känns bra med nån som förstår!!

#2 & #3 Tack!

#4 Tack Littlem!!

#5 Tack!!

Era ord värmer!!

I går kväll var första kvällen på länge som jag inte hade Apellmus att pussa på och det gjorde så otroligt ont, var länge sen jag hade sån här sorgGråter

Annons:
Grodan
11/26/12, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Stor kram till dig, ajanki.

Jag vet att den här dagen skulle komma rätt snart och att din sorg skulle bli oerhört stor. Ändå har Apellmus levt väldigt länge och han har överlevt alla syskon. En stark mus. Den starkaste och bästa i kullen. Jag är glad att det var du som fick ha honom den tid hans fanns här.

KRAM


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
11/26/12, 3:32 PM
#8

#7 Tack snälla Grodan för dom fina orden!!

Du får mig alltid att må lite bättre.

Grodan
11/26/12, 6:03 PM
#9

#8Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
11/26/12, 6:12 PM
#10

Tröstkram till dig Ajanki. Väldigt fint skrivet. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
11/27/12, 6:07 PM
alwaysBFF
11/27/12, 8:11 PM
#12

gud så tråkigt fick tårar i ögonen vilken vacker och sorgsen text Gråter

det e så hemskt när dom försvinner :(

kramar till dej!Kyss

vila i evig frid fina Apellmus <3

ajanki
12/1/12, 10:16 AM
#13

#12 Tack snälla, dina ord värmer!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: